مطالعه و آنالیز تخصصی بافت تاریخی اهر لازم است

به گزارش اخذ ویزا، معاون میراث فرهنگی آذربایجان شرقی مطالعه و آنالیز تخصصی بافت تاریخی شهرستان اهر بر اساس اصول و ضوابط شورای معماری و شهرسازی را ضروری دانست.

مطالعه و آنالیز تخصصی بافت تاریخی اهر لازم است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، علیرضا قوچی در بازدید از شهرستان اهر با اشاره به اهمیت بافت تاریخی این شهرستان، گفت: شهرستان اهر از جمله 168 شهر کشور است که بافت تاریخی آن توسط شورای عالی معماری و شهرسازی مصوب شده است، لذا نظارت بر ساخت و سازهای منطبق با ضوابط بافت تاریخی در آن امری لازم است.

او ادامه داد: بازار تاریخی اهر در بافت تاریخی قرار گرفته است که تا به امروز استعلامات آن به صورت سنتی وفق ضوابط انجام شده که پس از این با همکاری شهرداری اهر و انتخاب مشاور مخصوص، استعلامات مربوط به بافت تاریخی بر اساس مطالعات و طرح تفصیلی بافت تاریخی انجام خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی آذربایجان شرقی به شروع بازسازی اضطراری بقعه شیخ شهاب اهری اشاره نمود و گفت: با توجه به بارش های اخیر در منطقه و لزوم تسریع بازسازی بقعه شیخ شهاب اهری، پس از گذر از هفته های بارشی استان، بازسازی اضطراری این بقعه تاریخی نیز شروع خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 975

به "مطالعه و آنالیز تخصصی بافت تاریخی اهر لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعه و آنالیز تخصصی بافت تاریخی اهر لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید