معروف ترین مراکز خرید دبی ، معرفی خرید از لوکس ترین ها (تور ارزان دبی)

به گزارش اخذ ویزا، یکی از مجذوب کننده ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری آسیا، شهر دبی می باشد که در کشور امارات متحده عربی واقع شده است. این شهر مدرن و پیشرفته به علت داشتن امکانات رفاهی و تجاری فراوان، سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر جهان می باشد. در این بخش قصد داریم به معرفی برترین و معروف ترین مراکز خرید دبی بپردازیم.با توجه به نزدیک بودن این شهر آسیایی به ایران، دبی به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای سفرهای تفریحی، کاری یا تجاری در بین ایرانیان محسوب می گردد. به هر علتی که به دبی سفر می کنید، بهتر است که اطلاعاتی در خصوص برترین مراکز خرید این شهر داشته باشید تا در بین انبوه بازارها و فروشگاه های آن دچار سردرگمی نشوید. در این جا ما به معرفی برترین مراکز خرید دبی و به طور کلی خرید در دبی می پردازیم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

معروف ترین مراکز خرید دبی ، معرفی خرید از لوکس ترین ها (تور ارزان دبی)

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

1- مرکز خرید دبی مال

اولین مرکز خریدی که در دبی در مجموعه معروف ترین مراکز خرید دبی به شما معرفی می کنیم، مرکز خرید دبی مال (The Dubai Mall) است. دبی مال بزرگ ترین مرکز، خرید در دبی و کل خاورمیانه می باشد که در سال 2008 در این شهر ساخته شده است. مساحت زیربنای این مرکز 1،124،000 مترمربع بوده و دارای 1200 فروشگاه می باشد.دبی مال یکی از برترین مراکز خرید دبی است که از همان سال ساخت، بسیار مورد استقبال نهاده شد و حدود 37 میلیون نفر از این مرکز بازدید کردند. در حال حاضر این مرکز یکی از شلوغ ترین و معروف ترین مراکز خرید شهر دبی می باشد و هر روزه نیز بر تعداد علاقه مندان آن افزوده می شود.مرکز خرید دبی مال توانسته افتخاراتی چون کسب جایزه برترین مرکز خرید جهان در سال 2010 میلادی را از آن خود کند. بعلاوه بزرگ ترین شیرینی فروشی جهان نیز در این مرکز وجود دارد. این شیرینی فروشی 930 متر مساحت دارد. در این مرکز شما می توانید 70 فروشگاه مختص مد و پوشاک، 200 فروشگاه طلا و جواهر را مشاهده نمایید.دبی مال علاوه بر مراکز خرید دارای مراکز سرگرمیی و سرگرمی نیز می باشد. یک آکواریوم بزرگ به شکل تونل در این مرکز واقع شده است که در آن 33000 گونه مختلف آبزی نگهداری می شوند. باغ وحش، زمین اسکیت روی یخ و آب نما نیز از دیگر تماشای ها و سرگرمیات دبی مال هستند. علاوه بر این ها 22 سالن سینما و رستوران های گوناگونی نیز در این مکان واقع شده است که می توانید اوقات خود را در آن ها گذرانده و از سفر خود لذت ببرید.هزینه های مرکز دبی مال بالاست و اجناس آن نیز گران قیمت هستند. اگر قصد خرید از این مرکز را دارید بهتر است در زمان های حراج آن مراجعه نمایید. دبی مال اغلب مواقع دارای حراج های خوب و فوق العاده ای می باشد. برای رفتن به دبی مال به مرکز شهر دبی، خیابان فایننشیال سنتر مراجعه نمایید. این مرکز از ساعت 10 صبح تا 12 شب آماده استقبال از گردشگران و خریداران می باشد.

مرکز خرید امارات مال

از دیگر معروف ترین مراکز خرید دبی، می توان به مرکز خرید امارات مال (Mall of the Emirates) اشاره نمود. این مرکز خرید نیز جزو بزرگ ترین و برترین مراکز خرید دبی می باشد که سال 2003 میلادی راه اندازی شده است. امارات مال بعلاوه سومین مرکز خرید بزرگ در خاورمیانه پس از دبی مال و سیتی استارز می باشد. گفته می شود در سال 2003 حدود 800 میلیون درهم برای ساخت این مرکز خرید هزینه شده است.مرکز خرید امارات مال دارای 3 طبقه است که به وسیله معماران آمریکایی با نام اختصاری F + A ساخته شده اند. ساخت و اجرای این پروژه دارای 3 فاز بوده که در سال 2003 یک فاز از آن اجرایی شده و ادامه پروژه در سال 2011 به اتمام رسید.این مرکز علاوه بر فروشگاه های مختلفی چون پوشاک، عطر، لوازم خانگی، لوازم التحریر، کتاب و ... دارای مکان هایی برای استراحت، غذاخوردن، سرگرمی و سرگرمی می باشد که برای بچه ها نیز مناسب است. از جمله این سرگرمیات و خرید در دبی می توان به زمین اسکی رو بسته و داخل سالنی، سالن تئاتر و سینما، نمایشگاه های هنری، رستوران، کافه و ... اشاره نمود. شهربازی امارات مال دارای مرکز سحر و جادو نیز هست که برای سرگرمی و سرگرمی بچه ها راه اندازی شده است. هر طبقه این مرکز خرید به پارکینگ راه دارد و این یکی از مزیت های طراحی این بنا می باشد.

مرکز خرید برجمان

برای خرید در دبی برجمان (burjuman) یکی از قدیمی ترین و معروف ترین مراکز خرید دبی است که در سال 1991 میلادی ساخته و راه اندازی شد و بخش شمالی آن تا امروز بارها بازسازی و نوسازی شده است. برجمان دارای حدود 300 فروشگاه، بیش از 40 رستوران، هایپر مارکت کافور، سینمای چند بعدی وکس برای سرگرمی بچه ها و ... می باشد. از این رو یک مرکز سرگرمیی نیز محسوب می شود.امارات مال یک مرکز شناخته شده و معروف در دبی است، از این رو برای پیدا کردن آن هیچ مسئله ای نخواهید داشت. این مرکز از 10 صبح تا 10 شب باز بوده و قیمت های آن نیز مناسب می باشد.

مرکز خرید سیتی سنتر دیره

سیتی سنتر دیره برای خرید در دبی (Deira City Centre) یک مرکز تجاری و سرگرمیی است که در سال 1996 در دبی ساخته شده است. این مرکز با مساحت 120،000 متر مربع دارای بخش هایی مانند هایپر مارکت کافور، فود کورت، سالن بولینگ، سینما و شهربازی سیاره جادو می باشد. سینمای سیتی سنتر دارای 11 سالن با ظرفیت 3000 نفر است. علاوه بر این ها یک هتل 5 ستاره با 318 اتاق نیز در این مرکز ساخته شده است.امارات مال یک مرکز شناخته شده و معروف در دبی است، از این رو برای پیدا کردن آن هیچ مسئله ای نخواهید داشت. این مرکز برای خرید در دبی از 10 صبح تا 10 شب باز بوده و قیمت های آن نیز مناسب می باشد.

مرکز خرید ابن بطوطه

ابن بطوطه (Ibn Battuta) برای خرید در دبی یکی از بازارهای بزرگ دبی است که در سال 2005 احداث و افتتاح گشت. این نام از نام جهانگرد مشهور مراکشی گرفته شده و بر روی این مرکز گذاشته شده است. این جهانگرد در قرن 14 میلادی زندگی می نموده است.مرکز خرید ابن بطوطه دارای مساحتی در حدود 521.000 متر مربع می باشد که به دو بخش تقسیم شده است. بخشی از آن که به فروشگاه های این مرکز اختصاص یافته که حدود 1،200،000 فوت مربع مساحت دارد و 270 فروشگاه را در خود جای داده است. در بخش دیگر این مرکز فضای سرگرمیی شامل 50 رستوران، 21 سینما، شهربازی، فودکورت، هایپرمارکت و یک تئاتر IMAX طراحی شده است. این تاتر تنها تئاتر IMAX در کشور امارات متحده عربی است. 4500 متر از فضای این مرکز نیز به پارکینگ اختصاص داده شده است. با توجه به مساحت ابن بطوطه، می توان عنوان بزرگ ترین مرکز خرید خاورمیانه را به آن اختصاص داد.یکی از نکاتی که باعث معروفیت این مرکز خرید شده است، معماری جالب آن می باشد. معماری ابن بطوطه از معماری 6 کشور تاریخی و باستانی در جهان الهام گرفته شده و بر اساس آن ها ساخته شده است.

مرکز خرید مارینا مال

مرکز خرید مارینا مال دبی (Dubai Marina Mall) برای خرید در دبی یکی از برترین مراکز خرید دبی است که در بین ایرانیان نیز بسیار پرطرفدار می باشد. زیرا بسیاری از تجار ایرانی نیز در کنار تجار عربی در این مرکز به کسب و کار مشغول هستند. یکی از مجذوب کنندهیت های فوق العاده این مرکز که باعث محبوبیت آن خصوصا در بین گردشگر ها شده است، نهاده شدن آن در ساحل می باشد. این همسایگی باعث ایجاد آب نماهای زیبایی در این مرکز شده است. این آب نماها در کنار کافه ها و رستوران هایی که چشم اندازهایی رو به دریا دارند، سبب جذب گردشگر ها و گردشگران به این مرکز خرید می شود. شما می توانید در آرامش از این مرکز، خرید نموده و از شنیدن صدای امواج دریا لذت ببرید.این مرکز نیز مانند سایر مراکز خریدی که تا این جا معرفی گردید، علاوه بر فروشگاه های زیاد دارای امکانات سرگرمیی و سرگرمی هایی برای بچه ها نیز می باشد. پارک های ویژه بچه ها، شهربازی، فودکورت، کافه ها و رستوران ها، سالن های سینما، هایپرمارکت و ... از جمله امکانات دیگر این مرکز هستند.برای بازدید از مارینا مال باید به خیابان شیخ زاید مراجعه نمایید. این مرکز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح تا 10 شب و روزهای پنج شنبه و آدینه از 10 صبح تا نیمه شب آماده پذیرایی از گردشگران و بازدیدکنندگان می باشد. البته باید بدانید که قیمت های این مرکز گران هستند.

مرکز خرید وفی سیتی

مرکز خرید وفی سیتی (Wafi City) که در سال 2001 میلادی با زیربنای 80000 متر مربع افتتاح گشته است. این مرکز دارای یک معماری مخروطی شکل می باشد که ایده آن از اهرام مصر الهام گرفته شده است. بر روی دیوارهای ساختمان نیز تصاویری از فراعنه و بزرگان مصری دیده می شود. بعلاوه تمامی بخش های مجموعه از جمله هتل ها، رستوران ها، کلوب های شبانه و کافه نیز با همین معماری طراحی و ساخته شده اند. این معماری و دیزاین متفاوت باعث مجذوب کنندهیت مرکز خرید وفی سیتی در بین گردشگران و معروفیت آن برای خرید در دبی شده است.

مرکز خرید الغریر

مرکز خرید الغریر برای خرید در دبی (Al Ghurair Centre) یکی از معروف ترین مرکز خریدهای دبی است که به عرضه انواع برندهای معتبر در زمینه مد و پوشاک می پردازد. شما می توانید انوع لباس های مد روز و بعلاوه لباس های محلی عربی را در فروشگاه های این مرکز پیدا کنید. الغریر دارای 90000 متر مربع مساحت و 400 فروشگاه می باشد.از دیگر امکانات این مرکز می توان به سینما، سالن ورزشی، زمین مخصوص بازی بچه ها و پارکینگ چند طبقه اشاره نمود. ساعات کاری مرکز الغریر در روزهای معمولی از 10 صبح تا یک شب و در روزهای تعطیل تا 12 شب می باشد. قیمت ها در این مرکز نیز میانه و مناسب هستند.

مرکز خرید مرکاتو

مرکز خرید مرکاتو برای خرید در دبی (Mercato Shopping Mall) در سال 2002 و با مساحت حدود 22900 متر مربع در جزیره جمیرا ساخته شده است. این مرکز خرید نیز به علت معماری مجذوب کننده و منحصر بفردی که دارد مورد توجه گردشگران و بازدیدکنندگان نهاده شده است، تا جایی که افراد با تماشا طراحی و دیزاین این مرکز محو در تماشای زیبایی های خاص آن می شوند. جمیرا نیز یکی از زیباترین جزایر دبی است و نهاده شدن این مرکز در این جزیره یکی دیگر از دلایل محبوبیت مرکاتو می باشد.مرکاتو دارای 200 فروشگاه، فود کورت، هایپر مارکت، زمین بازی بچه ها، کافه و سینما چند بعدی می باشد. ساعات کاری این مرکز از 10 صبح تا 12 شب بوده و قیمت های آن نیز گران هستند.

فستیوال سنتر

فستیوال سنتر (Festival Centre) یکی دیگر از برترین مراکز خرید دبی و سرگرمیی نیز است که در بین گردشگر های این شهر هواداران بسیاری دارد. در این مکان می توانید انواع کالاها مانند لوازم منزل، مبلمان، پوشاک و... را پیدا کنید و علاوه بر آن می توانید از سرگرمی ها و سرگرمیاتی که برای شما در نظر گرفته شده است، لذت ببرید. رستوران ها و کافه های این مرکز نیز غذاهای خوشمزه ای را برای گردشگران و بازدیدکنندگان آماده نموده اند.مرکز خرید فستیوال سنتر دارای مساحتی بالغ بر 232257.6 متر مربع بوده و دارای امکاناتی چون سینما، زمین بازی بچه ها، کافی شاپ، هایپر مارکت، فود کورت و انواع فروشگاه های پوشاک می باشد.این مرکز در طول هفته از ساعت 10 صبح تا 10 شب و در روز های آخر هفته و تعطیلات از 10 صبح تا 10 شب آماده استقبال از بازدیدکنندگان می باشد. با این که قیمت های فروشگاه های این مرکز گران است، اما بیشتر مواقع دارای حراج ها و تخفیف های خوبی هستند. مرکز خرید فستیوال سنتر در جاده شیخ زاید شهر دبی واقع شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2378

به "معروف ترین مراکز خرید دبی ، معرفی خرید از لوکس ترین ها (تور ارزان دبی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین مراکز خرید دبی ، معرفی خرید از لوکس ترین ها (تور ارزان دبی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید