هر آنچه که باید درباره تاریخچه برند پرادا بدانید

به گزارش اخذ ویزا، وقتی صحبت از مد لوکس ایتالیایی می گردد، نام پرادا همواره به فکر افراد می رسد. پرادا با نوآوری و ابهام مترادف است و به عنوان یکی از هیجان انگیزترین برندها در صنعت مد شناخته می گردد. تاریخچه این برند بیش از یک قرن پیش با یک تجارت خانوادگی کوچک محصولات چرمی شروع می گردد. پرادا یکی از برجسته ترین برندهای دنیای مد است. طراحانی که در خانه مد پرادا مشغول هستند در کوشش هستند تا در حین اینکه سبک کلاسیک این برند را حفظ می نمایند، خلاق باشند. مطرح بودن نام برند از گذشته تا به امروز گواهی بر موفقیت طراحان است.

هر آنچه که باید درباره تاریخچه برند پرادا بدانید

تاسیس اولین فروشگاه پرادا در میلان

اولین فروشگاه پرادا در سال 1913 در Galleria Vittorio Emmanuele II در میلان ایتالیا افتتاح شد. ماریو پرادا با برادرش، مارتینو، فروشگاه کالاهای چرمی را افتتاح کرد. این فروشگاه کیف، صندوق، بخاری و لوازم جانبی سفر می فروخت. شش سال پس از افتتاح اولین فروشگاه، این شرکت در شال 1919 عنوان معتبر تامین نماینده رسمی خانه سلطنتی ایتالیا را به دست آورد.

این افتخار به پرادا اجازه داد تا نشان رسمی خانه ساووی را با طناب های گره دار در لوگوی خود به نمایش بگذارد. این افتخار همان چیزی است که پرادا را به عنوان نمادی از اشراف ایتالیایی تبدیل نموده است. این موضوع باعث شد برند پرادا در میان طبقه میانه رو به بالا ایتالیا و بعلاوه اشراف محبوب گردد.

ماریو پرادا به عنوان نماینده ای از جامعه مردسالار معتقد نبود که زنان باید بیرون از خانه کار نمایند. او به اعضای زن خانواده اش اجازه نداد که در شرکت او مشغو. از طرفی تنها پسرش هیچ علاقه ای به تجارت خانوادگی نداشت. دخترش لویزا پرادا به عنوان جانشین ماریو، کسب و کار خانوادگی را برعهده گرفت و تقریبا بیست سال آن را اداره کرد.

  • این چهار برند را از دست سلبریتی ها بگیرید!

توسعه کسب و کار پرادا، پیشرفت بر پایه خلاقیت و کارآفرینی

در اواسط دهه 1970، دختر لوئیزا، میوچیا پرادا، به مادرش در تجارت خانوادگی پیوست. میوچیا در ابتدا توجه خود را روی طراحی لوازم جانبی گذاشت. طراحی کیف نایلونی به وسیله میوچیا پرادا با آرم مثلث نقره ای رنگ، با ارائه نمایی مدرن از مد لوکس ایتالیایی، پرادا را در کانون توجه قرار داد.

او بعلاوه سنت فراوری کیف و چمدان باکیفیت برای تجارت خانوادگی را ادامه داد. در سال 1977، میوچیا پرادا با پاتریزیو برتلی، جوان ایتالیایی که تاجر چرم بود آشنا شد. او به کسب و کار خانوادگی پرادا پیوست و همکاری او با میوچیا تاریخ پرادا را در مسیر جدیدی قرار داد. خلاقیت پیچیده میوچیا و شهود کارآفرینی برتلی به توسعه تجارت پرادا یاری کرد.

  • 12 آیتم قدیمی که دوباره به دنیای مد بازگشته اند!

راه اندازی اولین فروشگاه کفش پرادا با رنگ سبز منحصربه فرد

این شرکت اولین بار در سال 1979 کفش را به خط فراوری رو به رشد خود افزود. اولین مجموعه کفش های زنانه پرادا با استقبال خوبی روبه رو شد. این تجارت به رشد خود ادامه داد و توجه ها را به خود جلب کرد. به این ترتیب پرادا شبکه فروشگاه های خود را در بازارهای سراسر دنیا توسعه داد. این فروشگاه ها با رنگ سبز منحصربه فرد دیوارها شناخته شده بودند. این رنگ به پرادا سبز معروف شد. اولین فروشگاه سبز کار خود را در میلان در Via della Spiga آغاز کرد. سپس بوتیک هایی در لندن، مادرید، توکیو، پاریس و توکیو افتتاح شدند.

راه اندازی خط فراوری لباس زنانه پرادا در اواخر دهه 80

موفقیت دنیای برند پرادا، میوچیا پرادا و پاتریزیو برتلی را به مسیرهای جدیدی سوق داد. این برند خط فراوری لباس زنانه خود را در اواخر دهه 80 راه اندازی کرد. اولین مجموعه پاییز-زمستانی پرادا در سال 1988 در کت واک های میلان به نمایش عایدی. این طرح ها با کمر تنگ و کمربندهای باریکشان متمایز می شدند. دنیای مد عاشق خطوط تمیز، پارچه های مجلل و انتخاب رنگ پرادا شد. به این ترتیب پرادا در اوایل دهه 1990 به یکی از محبوب ترین برندهای دنیای مد تبدیل شد.

  • 20 برند باکیفیت کت و شلوار مردانه که باید بشناسید

مسیر رو به رشد پرادا ادامه دارد

میوچیا و برتلی در سال 1987 ازدواج کردند و هنوز در راس تجارت خانوادگی پرادا هستند. این مجموعه چندین برند کوچکتر مانند Miu Miu، Churchs، Car Shoe و Pasticceria Marchesi را در دل خود جای داده است؛ اما هنوز برند پرادا قلب تجارت محسوب می گردد.

میوچیا پرادا معقتد است که شما با آنچه می پوشید خود را به دیگران معرفی می کنید. به خصوص در دنیای امروز که روابط انسانی و کاری خیلی سریع پیش می رود. مد یک ابزار موثر و زبانی برای معرفی شما محسوب می گردد.

منبع: fashion luxury

منبع: دیجی استایل
انتشار: 21 بهمن 1401 بروزرسانی: 21 بهمن 1401 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2396

به "هر آنچه که باید درباره تاریخچه برند پرادا بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه که باید درباره تاریخچه برند پرادا بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید