پارک وکیل آباد مشهد؛ جاذبه معروف و آرام شهر

به گزارش اخذ ویزا، بعد از تماشا باغ وکیل آباد و چشمه و رودخانه فصلی اش، دست فرزندان دلبندتان را بگیرید و بروید به باغ وحش وکیل آباد، اگر هم هوای بازی در شهربازی به سرتان زده، بعد از اینکه غرق در آرامش شدید، از پارک وکیل آباد به سمت پارک ملت بروید تا غرق در هیجان شوید. حالا تصمیم با شماست.

پارک وکیل آباد مشهد؛ جاذبه معروف و آرام شهر

تاریخچه باغ وکیل آباد مشهد چیست؟

باغ وکیل آباد در سال 1348 به وسیله حاج حسین ملک وقف شد.

آدرس باغ وکیل آباد مشهد کجاست؟

در انتهای بلوار وکیل آباد

شماره تلفن پارک جنگلی وکیل آباد مشهد چیست؟

05135014433

فاصله پارک وکیل آباد مشهد تا حرم چقدر است؟

حدود 20 کیلومتر با بازه زمانی نیم ساعت در ساعات بدون ترافیک.

آیا در ایام کرونا پارک وکیل آباد مشهد باز است؟

بله. باز است.

ساعات کاری پارک وکیل آباد مشهد چیست؟

24ساعته.

قبل از اینکه ببینید و بشنوید که قرار است چقدر در باغ وکیل آباد به شما خوش بگذرد، خوب است یک تاریخچه کوتاه درباره تفرجگاه وکیل آباد بدانید. داستان وکیل آباد مشهد را که دنبال کردیم، رسیدیم به سال 1348 و حاج حسین مَلک و باغ میرطراز (نام قدیمی باغ وکیل آباد).

حاج حسین ملک یک خیر نام آشنا برای مشهدی ها و حتی تهرانی هاست. او کسی بود که بسیاری از زمین ها و مِلک هایش را وقف مردم کرد که از آن جمله می توان به باغ وکیل آباد، باغ ملی مشهد، خانه ملک مشهد، باغ صبای تهران و قصر ملک شهر ری اشاره نمود.

در حال حاضر این پارک هم مانند مسجد گوهرشاد مشهد یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می گردد.

امکانات رفاهی پارک وکیل آباد مشهد؛ مناسب برای هر قشری

دقیقاً منظورمان چیست وقتی می گوییم قرار است گام در یک جنگل مدرنیته بگذارید؟ منظور همان امکاناتی است که سرگرمی و گردش را برایتان راحت می نماید.

در نگاه اول محیط فضاسازی شده، کف سازی، خیابان کشی، وجود جهت پیاده روی، فضای سبز دل انگیز، استخرها و پلکان متعدد نظرتان را جلب می نماید. وجود پارکینگ و نگهبانی و اطلاعات در پارک وکیل آباد خیال شما را از باب امنیت آن راحت می نماید.

وکیل آباد مشهدوجود آب خوری، سرویس بهداشتی، آلاچیق، وسایل بازی کودک و سوپر مارکت هم اولین نیازمندی هایی است که دغدغه خانواده های همراه با کودک را رفع می نماید. بوفه و رستوران پارک جنگلی وکیل آباد هم نوید صرف یک وعده غذای لذیذ را در دل طبیعت مشهد به شما می دهد.

دریاچه باغ وکیل آباد؛ خروشان و سرزنده

دریاچه باغ وکیل آباد یا همان رودخانه فصلی آن را به جرئت می توان زیباترین و دیدنیی ترین بخش این تفرجگاه دانست. اگر یکی از روزهای بهاری یا پاییزی را برای بازدید از این پارک جنگلی انتخاب کنید، متوجه منظور ما می شوید.

یک رودخانه پر آب، پر خروش و پر قدرت از میان درختان کهنسال عبور می نماید و در حالی این رودخانه را دیدن می کنید که در کنار رودخانه نشسته اید و پاهایتان را در آب فرو نموده اید یا یکی از نیمکت ها و آلاچیق های بستر رودخانه را برای نشستن انتخاب نموده اید. صرف صبحانه یا عصرانه کنار رودخانه و زیر نور خورشید کم جان بهار و پاییز پیشنهاد ما به شماست.

دریاچه باغ وکیل آباد

خوب است که بدانید، سرچشمه این رودخانه از قناتی در همان نزدیکی است و پل مهندس پرتویی تنها پلی است که روی رودخانه فصلی وکیل آباد و در تقاطع با بلوار وکیل آباد ساخته شده است.

باغ وحش پارک وکیل آباد مشهد؛ رهاشده، اما مجذوب نماینده

یکی از همسایه های پارک جنگلی وکیل آباد، باغ وحش وکیل آباد از جاهای دیدنی مشهد است. این، تنها باغ وحش مشهد و البته خراسان است. درست است که چند سالی است به این باغ وحش توجه چندانی نمی گردد؛ اما همچنان می تواند به راحتی بچه ها و حتی گاهی عظیم سالان را سر ذوق بیاورد. در باغ وحش وکیل آباد مشهد انواع مختلفی از حیوانات گوشت خوار، علف خوار، خزنده، پرنده و آب زی به چشم می خورد.

هزینه بلیت ورودی: 6هزار تومان

شماره تماس: 05135014433

ساعت بازدید در نیمه اول سال: 8:30 صبح تا 6:30 عصر

ساعت بازدید در نیمه دوم سال: 8:30 صبح تا نیم ساعت قبل از غروب آفتاب.

آدرس: مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد، جنب کوهستان پارک

آدرس پارک وکیل آباد مشهد روی گوگل مپ

شهربازی باغ وکیل آباد؛ کوهستان پارک خفته

تا چند سال پیش در همسایگی باغ وحش و بوستان وکیل آباد، یک شهربازی به نام کوهستان پارک شادی فعال بود و الحق و الانصاف که نامش درخور ماهیتش بود.

شهربازی وکیل آبادمحال بود شما به پارک وکیل آباد بروید و سری به کوهستان پارک نزنید. یک پارک و شهربازی کوهستانی که صدای وسایل بازی و هیجان مردم شما را به سمت خود جذب می کرد. متأسفانه در حال حاضر خبری از آن شور و هیجان نیست و کوهستان پارک به دلایلی (که نمی دانیم) تعطیل شده است، اما پارک کوه سنگی مشهد همچنان پابرجاست.

با این حال ناراحت نشوید، اگر می خواهید در کنار نوش جان کردن یک فنجان آرامش در مشهد، طعم هیجان را هم بچشید، برایتان یک پیشنهاد ویژه تر داریم.

شهربازیشهربازی پارک ملت آن پیشنهاد ویژه ماست. موقعیت جغرافیایی اش هم خیلی دور از بوستان وکیل آباد نیست؛ چون پارک ملت در ابتدای بلوار وکیل آباد است و پارک وکیل آباد در انتهای بلوار وکیل آباد.

البته منکر طولانی بودن این بلوار هم نیستیم؛ اما به علت مستقیم بودن جهتش، به راحتی می توانید بعد از 10 دقیقه رانندگی (اگر در ترافیک روز تعطیل این عظیمراه گیر نیفتید) خود را به پارک ملت برسانید تا از شهر بازی دیدنیی و پر از هیجانش لذت ببرید. پیشنهاد می کنیم در یک شب خوش آب وهوای بهاری یا تابستانی به این شهربازی بروید تا سرمای هوا لذت تجربه هیجان را برایتان ناخوشایند نکند. پس از آن هم می توانید در یکی از برترین رستوران های مشهد دلی از عزا درآورید.

اگر اهل هیجان هستید و ترس برایتان معنی ندارد، حتماً اسکیت بورد پارک ملت را تجربه کنید، اگر هم می خواهید مشهد را زیر پایتان ببینید، سوار یکی از بلندترین فانفارهای خاورمیانه در این شهربازی شوید.

مشخصات پارک وکیل آباد؛ وسیع، اما چشم نواز

خب! برگردیم به تفرجگاه وکیل آباد و دیدنی هایش. همان طور که گفتیم، پارک وکیل آباد با درختان کهنسال و سربه فلک کشیده خود یکی از منطقه ها ییلاقی و خوش آب وهوای مشهد است.

وکیل آباد در مشهدمساحت پارک وکیل آباد حدود 70 هکتار است و با کلی امکانات رفاهی میزبان شماست. زمانی که در محوطه فضاسازی شده بوستان وکیل آباد قدم می زنید حیوانات تاکسیدرمی شده در قسمت مرکزی باغ و در کنار استخر قدیمی نظرتان را به خود جلب می نماید.

بعلاوه تندیس ها و المان هایی از دوچرخه و المان درخت های خشک که طرح های زیبایی رویشان خلق شده است از دیگر جاذبه هایی است که چشمتان به آن ها خیره می گردد و ناخوداگاه دستتان سمت دوربین یا گوشی موبایلتان می رود تا عکسی به یادگار از آن ها هم ثبت کنید.

وجود جهت ویژه پیاده روی، میز تنیس، فوتبال دستی و سینما پنج بعدی از دیگر جاذبه هایی است که یاری می نمایند اوقات خوشی را در بوستان وکیل آباد مشهد تجربه کنید. با توجه به همه امکانات و سرگرمیاتی که گفته شد، این پارک از جاهای دیدنی مشهد برای بچه ها است.

قیمت ورودی پارک وکیل آباد مشهد

قیمت ورودی پارک وکیل آباد مشهد رایگان است و فقط اگر با ماشین شخصی خود به بازدید از این بوستان می روید و از پارکینگ آن استفاده می کنید باید هزینه ناچیزی برای پارکینگ بپردازید.

آدرس باغ وکیل آباد

آدرس باغ وکیل آباد: مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد.

ساعات بازدید از پارک وکیل آباد

ساعت بازدید: 24ساعته

بازدید از پارک وکیل آباد 24ساعته است و با توجه به امکانات رفاهی موجود در پارک، برای شب مانی هم مسئله ای وجود ندارد؛ با این حال توصیه می کنیم اگر همسفر ندارید و تعداد همراهانتان کم هستند، قید کمپ شبانه در پارک وکیل آباد را بزنید.

بعلاوه به لطف موقعیت جغرافیایی این پارک، پس از بازدید از آن برای رفتن به بازار و خرید سوغات مشهد یا شکم گردی در یکی فست فود های مشهد محدودیتی نخواهید داشت و جهت سرراستی پیش رو دارید.

و در آخر

مشهد، شهری است پر از جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی که می توانید کنار زیارت امام رضا(ع) بازدید از آن ها را تجربه کنید. پارک وکیل آباد یکی از همان تفرجگاه هایی است که می تواند حداقل یک روز از سفر به مشهد را به خود اختصاص دهد. خوب است که بدانید بوستان وکیل آباد در جهت ییلاقات طرقبه و شاندیز قرار گرفته است. به همین علت در اغلب روزهای تعطیل، این عظیمراه شاهد ترافیک سنگینی است.

منبع: گردشبان
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1945

به "پارک وکیل آباد مشهد؛ جاذبه معروف و آرام شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک وکیل آباد مشهد؛ جاذبه معروف و آرام شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید