کشف مجموعه جدیدی از نقشهای تاریخی مشهور به خطوط نازکا در صحرایی واقع در پرو

به گزارش اخذ ویزا، ایسنا/ براساس خبرهای واصله، کشف مجموعه جدیدی از نقشهای تاریخی مشهور به خطوط نازکا در صحرایی واقع در پرو صورت پذیرفت.

کشف مجموعه جدیدی از نقشهای تاریخی مشهور به خطوط نازکا در صحرایی واقع در پرو

گروهی از باستان شناسان ژاپنی دانشگاه یاماگاتا پیروز شدند 168 نقش معروف به خطوط نازکا را در صحرای نازکا واقع در جنوب پرو کشف نمایند.

تا به امروز صدها نقش مرموز در ابعاد بزرگ در این صحرای پرو کشف شده که بیشتر آنها فقط از نمای هوایی قابل مشاهده اند. نقشهایی که اخیرا در صحرای نازکا کشف شده اند، شتر، انسان، پرنده، نهنگ، گربه و مار را به تصویر می کشند و گمان می رود که قدمت آنها به فاصله 100 پیش از میلاد تا 300 میلادی برسد.

ابعاد بعضی از این نقش ها سه تا شش متر است و احتمالا به همین خاطر دیرتر از سایر نقش های مشابه کشف شده اند. طول بزرگترین نقش در بین خطوط نازکا به 365 متر می رسد.

این گروه تحقیقاتی به سرپرستی استاد رشته مردم شناسی و باستان شناسی دانشگاه یاماگاتا و با همکاری یک باستان شناس اهل پرو این نقشهای باستانی را کشف کردند. کاوشگران برای کشف این نقشها تصاویر هوایی که با وضوح زیاد از این صحرا به ثبت رسیده را مورد آنالیز قرار دادند.

وزارت فرهنگ پرو در سال 2017 یک پارک باستان شناسی را برای حفاظت از این نقش های بزرگ الجثه ایجاد کرد. 36 مورد از نقشهایی که اخیرا کشف شده اند در محدوده این پارک باستان شناسی قرار دارند و به این ترتیب شمار نقشهای این پارک اکنون به 77 مورد رسیده است.

محققان دانشگاه یاماگاتا تا به امروز 358 نقش نازکا را در پرو کشف نموده اند. آنها برای کشف دلیل خلق آنها به تحقیقات خود ادامه خواهند داد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 دی 1401 بروزرسانی: 1 دی 1401 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2367

به "کشف مجموعه جدیدی از نقشهای تاریخی مشهور به خطوط نازکا در صحرایی واقع در پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مجموعه جدیدی از نقشهای تاریخی مشهور به خطوط نازکا در صحرایی واقع در پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید