10 مبارزه نهایی به یادماندنی در دنیای انیمه

به گزارش اخذ ویزا، درست است که در سرتاسر هر انیمه بارها شاهد نبردهای بزرگ و کوچک بین قوی ترین قهرمانان و تبهکاران هستیم اما مبارزه های نهایی صحنه هایی خاص اند که معمولاً مخاطبان را به شکلی دیگر تحت تاثیر قرار می دهند. مبارزه نهایی در انیمه به معنای سرانجام حماسه و یا جنگی طولانی است و در این مبارزه ها یک بار برای همواره پیروز واقعی سریال تعیین می گردد. در نتیجه این درگیری ها معمولاً دو جبهه مختلف با عقاید و اندیشه های کاملاً متفاوت را شامل می گردد.

10 مبارزه نهایی به یادماندنی در دنیای انیمه

برترین نبردهای نهایی در انیمه ها معمولاً در انتها یک آرک داستانی و زمانی که همه یاران و همقطاران قهرمان اصلی شکست خورده و از او دور شده اند، اتفاق می افتد. درواقع در این نبردها قهرمان داستان تنها مانع بین دنیا و شرور اصلی است که تصمیم دارد دنیا را نابود کند.

10. شیرو در مقابل گیلگمش

در سرنوشت: استی نایت (Fate/Stay Night)، جنگ بر سر جام مقدس به دوئلی تن به تن بین شیرو و گیلگمش قدرتمند منجر شد. اگرچه احتمالاً گیلگمش اگر می خواست می توانست با استفاده از تمام قدرت خود مبارزه را خیلی زود به انتها برساند اما غرور و دست کم گرفتن شیرو باعث شد او هزینه های زیادی بپردازد.

گیلگمش این توانایی را داشت که هر کسی را با هر توانایی و هر تعداد سلاح درهم بشکند، اما در انتها Unlimited Blade Works شیرو توانست به خوبی از پس او بر بیاید. زمانی که گیلگمش به اشتباه بزرگ خود پی برد، دیگر خیلی دیر شده بود و شیرو یک بار برای همواره پادشاه قهرمانان را تحقیر کرد.

9. سایتما در مقابل بوروس

سایتما، قهرمان انیمه مرد تک مشتی (One Punch Man)، اکثراً درحال سروکله زدن با شرورهایی بود که در مقابل قدرت مشت او شانس کمی برای پیروزی داشتند. اما در نهایت با ورود بوروس به داستان، به نظر می رسید همه چیز تغییر نموده است.

پس از اینکه بوروس توانست بیش از یک مشت سایتما را تحمل کند، مخاطبان امیدوار شدند که بوروس همان چالشی باشد که سایتما مدت ها انتظارش را می کشید. درست است که تماشای مبارزه این دو شخصیت هیجان انگیز بود ولی باز هم سایتما قادر بود قدرتمندترین موجودی را که تا به حال دیدار نموده تنها با استفاده از کسری از قدرت کامل خود از بین ببرد.

8. اسپایک در مقابل ویشر

آخرین دیدار اسپایک ویشر یکی از شاعرانه ترین لحظات تاریخ انیمه بود. ویشر منبع اصلی بدبختی های اسپایک در طول زندگی اش و در نهایت، چیزی بود که منجر به برزخ افسرده ای شد که اسپایک در ابتدای داستان کابوی بی باپ (Cowboy Bebop) در آن گیر نموده بود .

اسپایک که از همه چیز خسته شده بود، با توپ پر به دفتر مرکزی سندیکای اژدهای سرخ هجوم برد و آخرین حرکت قهرمانانه اش را زد. با این حال، در روند گرفتن این انتقام، اسپایک به شدت مجروح شد. انتها انیمه این تصمیم گیری را برعهده طرفداران گذاشت که آیا اسپایک واقعاً مرده است یا خیر.

7. ادوارد الریک در مقابل پدر

هنگامی که پدر شیطان صفت انیمه کیمیاگر تمام فلزی (Fullmetal Alchemist) یکی از شیطانی ترین نقشه های تاریخ انیمه را طراحی کرد که اتفاقاً در ابتدا موفقیت آمیز هم بود، طرفداران نمی توانستند این حس را نداشته باشند که همه چیز از دست رفته است. اما هوهنهایم در قامت کیمیاگر بزرگی که بود، یک نقشه پشتیبان هم داشت.

پس از اینکه هوهنهایم و اسکار مراسم برنامه ریزی شده پدر را خنثی کردند و همه را در آمستریس نجات دادند، اد فضای لازم را داشت تا بتواند مبارزه ای منصفانه با پدر داشته باشد. اد با استفاده از تمام قدرتی که داشت و بعلاوه بازوی بازسازی شده اش، به پدر نشان داد که داشتن قدرت به مقدار فردی که از آن استفاده می نماید، مهم نیست.

6. ایچیگو در مقابل آیزن

خیانت شگفت انگیز آیزن در انیمه بلیچ (Bleach) و کوشش هایی که او برای اجرای نقشه اش انجام داد، او را به یکی از افسانه ای ترین شخصیت های شرور در انیمه تبدیل کرد. پس از مشاهده قدرت غیر قابل درک آیزن در مقایسه با تقریباً همه کاپیتان های جامعه روح، این سوال در فکر طرفداران شکل گرفت که ایچیگو چطور قرار است در این مبارزه پیروز گردد؟

با این حال، ایچیگو با قدرت و عزم نویافته اش، به عنوان یکی از قوی ترین قهرمانان انیمه های شونن ظاهر شد و آیزن را در آخرین درگیری اش شکست داد. در مبارزه ایچیگو و آیزن نه تنها شاهد نبردی حماسی از نظر شاهکارهای فیزیکی و قدرتی بودیم، بلکه حقایق زیادی در خصوص توانایی ها و داستان گذشته ایچیگو نیز فاش شد.

5. نترو در مقابل مروم

هرچند اتفاق افتادن مبارزه نهایی نترو در برابر مروم کمی طول کشید اما این مبارزه یکی از افسانه ای ترین لحظات دنیای انیمه بود. نترو در این نبرد و با تحمیل سخت ترین مبارزه عمر نترو به او، ثابت کرد که چرا حتی پس از دوران اوج خود بازهم رئیس انجمن شکارچیان است.

عمق شخصیت پردازی های نترو و مروم این نبرد را حماسی تر کرد و وزن عاطفی را هم به نتیجه مبارزه افزود. انیمه شکارچی ایکس شکارچی (Hunter X Hunter) پر از لحظات عالی بود، اما صحنه های نبرد زیادی در کل انیمه نیستند که بتوانند به مبارزه نهایی نترو و مروم حتی نزدیک شوند.

  • 10 ارتش قوی برتر دنیای انیمه ها

4. جوتارو در مقابل دیو

همه مخاطبان انیمه ماجراجویی عجیب جوجو (JoJos Bizarre Adventure) از ابتدا می دانستیم که مبارزه بین جوتارو و دیو بلاخره اتفاق می افتد، تنها مسئله زمان اتفاق افتادن آن بود. البته که برای دیو، زمان هم واقعاً مهم نبود، زیرا او می توانست از جایگاه فوق العاده قدرتمند خود زمان را هم متوقف کند.

اما دیو خبر نداشت که جوتارو هم توانایی توقف زمان را دارد، هرچند برای مدت کمی کوتاهتر. با این حال، جوتارو این ضعف خود نسبت به حریفش را با حیله گری جبران می نماید و همین مساله ثابت می نماید که او لایق پیروزی است. جوتارو توانست درست قبل از دیو زمان را متوقف کند و از این طریق دست برتر را داشته و یک پیروزی تاریخی را از دشمن اصلی خود بدزدد.

3. اش در مقابل لئون

پس از تماشای سفر اش به سراسر دنیا برای تبدیل شدن به یک استاد پوکمون برای بیش از 2 دهه، طرفداران انیمه پوکمون (Pokémon) در نهایت با لحظه موعودی روبرو شدند که مدت ها منتظر آن بودند: مبارزه نهایی اش در برابر لئون در مسابقات قهرمانی دنیا. تمرینات بی امان اش و امتناع اش از تسلیم شدن باعث شد که او بتواند برترین تیم پوکمون را در مسابقه داشته باشد و شانس او برای پیروزی بیشتر از همه به نظر می رسید.

اش با یک تیم کامل متشکل از پوکمون های قدرتمندی مانند لوکاریو، دراگونیت و البته پیکاچو، توانست پیروزی خود را تضمین کند و قهرمان دنیا پوکمون گردد. پس از سالها ناامیدی و مبارزه، اش انتها توانست بگوید که او برترین است و هیچ کس مثل او نیست.

2. ناروتو در مقابل ساسکه

  • 10 شخصیت انیمه ناروتو که طرفداران معتقدند بیش از حد تمجید شده اند

ناروتو و ساسکه در کل انیمه درحال تعقیب و گریز به عنوان دوست/دشمن هستند و مبارزه آنها در دره نهایی داستان طولانی بین آنها را به بلاخره به انتهای معین رساند. علیرغم تمام دردسرهایی که ساسکه درست کرد، ناروتو هرگز از او به عنوان دوستش دست نکشید و تنها راه به جای مانده برای آن ها نبرد تا پای مرگ بود.

خوشبختانه برای طرفداران انیمه، نبرد ناروتو و ساسکه منجر به مرگ نشد اما هر دوی آنها یک بازوی خود را در این مبارزه از دست دادند. به هرحال ناروتو حاضر بود هر بار دست راستش را بدهد اگر این کار به معنای پس گرفتن مرد دست راستش، ساسکه بود.

1. گوکو در مقابل فریزا

وقایع منتهی به مبارزه نهایی فریزا و گوکو در انیمه دراگن بال زد (Dragon Ball Z) خطرات را برای بزرگترین جنگجوی زمین بیشتر کرد. فریزا پس از قرار گرفتن در فرم نهایی خود، تبدیل به هیولایی تقریباً غیرقابل توقف شد که نه تنها کریلین را کشت، بلکه پسر گوکو، گوهان را هدف بعدی خود قرار داد.

نمایش فریزا از شرارت خالص، گوکو را به لبه پرتگاه سوق داد و باعث شد تا پتانسیل واقعی خود را رو کند: فرم افسانه ای سوپر سایان. وقتی که گوکو و فریزا در سیاره ای که از سنگینی قدرتشان در حال از هم پاشیدن بود، مبارزه می کردند، طرفداران انیمه شاهد شکل گیری تاریخ در مقابل چشمانشان بودند.

منبع: CBR

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 خرداد 1402 بروزرسانی: 23 خرداد 1402 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2444

به "10 مبارزه نهایی به یادماندنی در دنیای انیمه" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 مبارزه نهایی به یادماندنی در دنیای انیمه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مبارزه نهایی به یادماندنی در دنیای انیمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید