5 مورد از مزایا و فواید زندگی مجردی

به گزارش اخذ ویزا، فواید زندگی مجردی فراوان است. بسیاری بر این باورند که زندگی مجردی بدبختی است و افراد از مجرد بودن متضرر می شوند در حالی که زندگی مجردی نیز از مزایایی همچون زمان کافی برای خودتان، آزادی و ... بهره می برد.

5 مورد از مزایا و فواید زندگی مجردی

ما در جامعه ای زندگی می کنیم که افراد فکر می نمایند اگر کسی بخواهد زندگی شادی را تجربه کند باید یک شریک زندگی در کنار خود داشته باشد. برای بسیاری از افراد داشتن شریک زندگی یک مزیت عظیم است که می توانند با آن جلوی بقیه کلاس بگذارند! همه ما فیلم های رمانتیک را می بینیم، رمان های عاشقانه را می خوانیم و زوج هایی را می شناسیم که بسیار خوشبختند و به همین دلیل فکر می کنیم که فقط در صورتی می توانیم خوش باشیم که یک شریک زندگی در کنارمان باشد تا طلایی ترین لحظاتمان را با او سپری کنیم. موافق این هستم که داشتن شریک زندگی می تواند باعث خوشبختی گردد، اما باید بدانیم مجردی نیز عذاب محسوب نمی گردد. شما در حالت مجردی نیز می توانید بسیار شاد باشید و اهمیتی ندارد که شما به دلیل سپری کردن یک رابطه وحشتناک مجردید و یا هیچ ارتباط جدی تا کنون نداشته اید.

شادی شما به دیگران وابسته نیست! این زندگی شماست و بدون شک می توانید در مجردی نیز از آن لذت ببرید. زمانی که افراد مجرد را افسرده می بینم یک جمله به ذهنم خطور می نماید:

مجردی به معنای تنهایی نیست. به زبان ساده مجردی یعنی من به قلبم استراحت می دم تا بتونه دوباره عاشق شه!

بیشتر بخوانید: احساس تنهایی چیست؟ چگونه احساس تنهایی نکنیم؟

اگر شما به تازگی از یک رابطه بد خلاص شده اید باید شریک زندگی قبلی خود را فراموش نمایید و به زندگی ادامه دهید. آسان نیست، اما مطمئنم وقتی فواید زندگی مجردی را بخوانید و بدانید، می توانید به راحتی از زندگی مجردیتان نیز لذت ببرید.

اما سوال اینجاست: واقعا مزایای زندگی مجردی چیست؟

من نمی خواهم بعضی از بدی های زندگی مجردی را اینجا بازگو کنم بلکه می خواهم بگویم اگر شما این مقاله را می خوانید از مجرد بودنتان احساس بدی نداشته باشید تا زمانی که بتوانید یک عشق دوباره را در زندگی خودتان بیابید.

1. زمانی برای خودتان!

در این زندگی ماشینی و شلوغ آیا زمانی را برای خودتان در نظر گرفته اید؟ ما به ندرت زمانی را برای خودمان در نظر می گیریم. آیا به این فکر می کنیم واقعا زندگی چگونه در حال گذر است؟ چگونه می توانیم شاد زندگی کنیم؟ یا دیگران را شاد کنیم؟ چگونه می توانیم آدم بهتری باشیم.

اگر مجرد هستید، خوش شانسید. چرا که زندگیتان با جنگیدن، جستجوی هدیه، کوشش برای رضایت شریکتان و ... تلف نمی کنید. شما می توانید از زمان آزاد خود برای برنامه ریزی، زندگی، بازسازی روابط خود با دوستان و خانواده و ... بهره ببرید. شما می توانید از این فرصت برای تقویت خلاقیتتان و یا رفتن به کلاس های هیجان انگیز بهره ببرید.

در هر رابطه ای زمان از اهمیت بالایی برخوردار است و هر لحظه که حس کنیم فردی لحظه به لحظه زندگی ما را تحت نظر دارد، خفه می شویم و یک رابطه خوب را به یک رابطه بد مبدل می کنیم. شاید زمان مهمترین نکته مثبت زندگی مجردی باشد.

2. آزادی از مهمترین فواید زندگی مجردی

اگر تا کنون رابطه عاطفی جدی را تجربه ننموده اید از کسانی که تجربه نموده اند بپرسید که چقدر به دنبال آزادی در رابطه شان می گردند. زمانی که وارد یک رابطه می شوید باید بیشتر در زندگی شریکتان باشید تا زندگی خودتان! در رابطه عاطفی شما باید همه تصمیماتتان را بعد از مشورت و اجازه از طرف مقابلتان بگیرید. همچنین شما در این حالت زمان کمتری را می توانید با خانواده و دوستانتان بگذرانید چرا که طرف مقابلتان می خواهد زمان مفیدش را با شما سپری کند. شاید از شما اینگونه نباشد اما به طور کلی این که در یک رابطه با کسی باشیم یعنی این که باید کارهایی را انجام دهیم که قبلا انجام نمی داده ایم و از آنها شاید فراری بوده ایم. آیا تا کنون فکر نموده اید که در زندگی چه کسی زندگی می کنید؟! زندگی خودتان یا زندگی طرف مقابلتان؟

بیشتر بخوانید: اهمیت آزادی و استقلال فردی پس از ازدواج

3. نه به درام های عشقانه!

در یک رابطه شما می خواهید ارتباطتان را همواره سالم و بدون صدمه نگه دارید. برای این کار شما باید همواره هوای عشقتان را داشته باشید، احساسات او را درک کنید و بسیاری از اوقات از چیزهایی که دوست دارید بگذرید. در واقع اگر اتفاق بدی در یک رابطه عاشقانه بیفتد، بسیاری از عشاق شب های بی خواب فراوانی را سپری می نمایند و گاهی مجبورند به دنبال درمان بی خوابی خود بروند. منظور این نیست که هر موقع در یک رابطه قرار داشته باشید ضربه می خورید اما طبیعتا باید سبک سنگین کنید و یک رابطه را نگه دارید. بنابراین اگر مجرد باشید شاید لذت بیشتری از زندگی ببرید.

در زندگی شلوغ و خسته نماینده امروزی بدون شک شما از عشقتان می خواهید تا شما را حمایت نموده، مراقب شما باشد و شما درک کند و اگر یکی از این عناصر وجود نداشته باشد، رابطه به سمت منفی جلو می رود. بنابراین اگر جزو کسانی هستید که می خواهید زندگیتان بسته به خودتان باشد یا باید یک شریک زندگی بسیار خوب پیدا کنید یا باید زندگی مجردی را تجربه کنید و مانند پادشاه زندگی کنید!

4. یک رابطه جدید

تنهایی بدین معنا نیست که شما برای همواره تنها خواهید بود و از ایجاد هرگونه رابطه جدید محروم خواهید ماند بلکه شما می توانید کسی را پیدا کنید که لیاقت با شما بودن را داشته باشد. باید فکر کنید که چه نوع انسانی را برای زندگی در کنارتان می پسندید و به دنبال آن بگردید. شاید شما هنوز نتوانسته اید با اتفاق گذشته کنار بیایید در این حالت بهتر است پیش از برقراری یک رابطه جدید زمانی را برای خودتان در نظر بگیرید و روابط اجتماعی خود را افزایش دهید. این کار به شما یاری می نماید تا افراد را بهتر بشناسید و بتوانید یک فرد مناسب را برای خود پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: زمان مناسب برای آغاز رابطه جدید

5. مرغ همسایه همواره غاز است!

حتی با وجود این که مطالب بالا را خواندید ممکن است ناراحت باشید. افراد متأهل و متعهد شاید در جمع و رو به روی دیگران عالی به نظر برسند اما آنها برای این عالی بودن، باید کارهای فراوانی را انجام دهند.

آنها باید سازگار باشند، فداکاری نمایند و گاهی ضربات روحی را تحمل نمایند در حالیکه شما می توانید با تنهایی، از زندگی خودتان لذت ببرید و خودتان را برای آن فرد خاص که در آینده می خواهید تمام وقتتان را با او بگذرانید آماده کنید.

بیشتر بخوانید: قوانین واقعی برای داشتن روابط پیروز

این که مجرد باشید یا نباشید در دستان خودتان است. اشکالی ندارد که یک رابطه جدید را آغاز کنید اما اگر دیدید فعلا نمی توانید فرد مناسبی را پیدا کنید بهتر است برای مدتی تنها بمانید تا این که وارد یک رابطه اشتباه شوید.

شما کدام را ترجیح می دهید؟ مجردی یا متأهلی؟ دلیلتان چیست؟ آیا با موارد بالا موافقید دیدگاه های خود را با ما درمیان بگذارید.

برگرفته از: letstalkrelations

گروه روانشناسی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1453

به "5 مورد از مزایا و فواید زندگی مجردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مورد از مزایا و فواید زندگی مجردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید