6 برنامه موبایلی که به زندگی شما نظم می دهد

به گزارش اخذ ویزا، اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که نمی توانید برنامه منظمی برای زندگی خود داشته باشید، 6 برنامه و ابزار را امتحان کنید.

6 برنامه موبایلی که به زندگی شما نظم می دهد

بین کار، فعالیت ها، قرار دیدار ها و لیست کار هایی که همواره در حال افزایش هستند، بسیاری از ما دائما احساس عجله و اضطراب می کنیم و اغلب اوقات، حواس پرتی های ناشی از تلفن های هوشمند ما تنها این شلوغی را گیج نماینده تر می نماید؛ اما تلفن ها بعلاوه می توانند زندگی شما را ساده نمایند و همه چیز به نحوه استفاده شما از آن ها بستگی دارد.

در ادامه شش برنامه و ابزار معرفی شده که به شما یاری می نماید زمان خود را ردیابی نموده و عادات بهتری ایجاد کنید. آن ها می توانند تلفن شما را به یک مدیر زمان جدی تبدیل نمایند.

1. Google Keep

برای آغاز، به یک برنامه یادداشت برداری احتیاج دارید که در آن بتوانید خط خطی ها، لیست ها و یادداشت های تکه تکه شده خود را ادغام کنید. ما Google Keep را با رابط کاربری ساده و سازگاری در چندین پلتفرم به شما معرفی می کنیم.

Google Keep علاوه بر ذخیره یادداشت های شما، چند راه برای سازماندهی آن ها در اختیار شما قرار می دهد. به عنوان مثال، می توانید ورودی های مرتبط را با همان رنگ برچسب بزنید یا آن ها را با کلمات خاصی برچسب گذاری کنید، و به راحتی می توانید همه چیز هایی را که مربوط به خانه، کار، بچه ها و ... است، دسته بندی کنید؛ بعلاوه می توانید انواع فرمت های یادداشت را مانند متن، لیست ها (با یا بدون کادر های انتخاب جداگانه)، خط نوشته های کشیده شده با انگشت یا قلم، یادداشت های صوتی و تصاویر ذخیره کنید.

می توانید یادداشت های Google Keep را با سایر کاربران نیز به اشتراک بگذارید یا با تبدیل یادداشت های متنی به فایل Google Docs، آن ها را در قالب حرفه ای تری قرار دهید. Google Keep برای اندروید و iOS رایگان است.

2. Trello

Trello به عنوان ابزاری که تیم ها می توانند از آن برای مدیریت پروژه های مشترک استفاده نمایند، معروفیت زیادی به دست آورده است، اما برای افراد و خانواده ها به همان مقدار می تواند کارآمد باشد. این به این علت است که بخشی از جذابیت Trello انعطاف پذیری آن است، بنابراین می توانید آن را برای اهداف مختلف تطبیق دهید.

این سرویس برنامه های موبایل و وب را ارائه می نماید که هر دو به یک شکل عمل می نمایند: در این روش کارت های دیجیتالی مختلفی ایجاد نموده و آن ها را در ستون ها مرتب می کنید. هر کارت ممکن است نمایانگر یک کار خانه، یک مورد در لیست انجام کار شما یا یک رویداد تقویمی در آینده باشد. ستون ها می توانند دسته هایی از وظایف، سطوح اولویت، تاریخ های خاص یا هر عامل دیگری را که ممکن است برای مرتب کردن کارت های خود بهره ببرید، نشان دهند.

هنگامی که در خصوص طرح خود تصمیم گرفتید، می توانید جزئیات را به کارت های فردی اضافه کنید تا مدیریت آن ها آسان تر گردد. توضیحی بنویسید یا از چند برچسب رنگی بهره ببرید، افرادی که ممکن است به به روزرسانی یا یادآوری احتیاج داشته باشند را تگ کنید و حتی به کارت زمان بدهید. با این روش همکاران شما می توانند نظراتی را به کارت ها اضافه نمایند، فایل ها را پیوست نمایند، و کارت ها را از یک ستون به ستون دیگر بکشند و رها نمایند. راه اندازی Trello شما می تواند به همان مقدار که می خواهید ساده یا پیچیده باشد.

برای استفاده شخصی، باید از سطح رایگان Trello بهره ببرید، با این حال کسب وکار ها می توانند هر ماه 5 تا 17.50 دلار برای هر کاربر بپردازند تا ویژگی هایی مانند ادغام بهبود یافته با برنامه های شخص ثالث و امکان پیوست کردن فایل های بزرگتر به کارت ها را دریافت نمایند. Trello برای اندروید و iOS رایگان است.

بیشتر بخوانید

3.Smarter Time

برای سازماندهی کارآمدتر زندگی خود، باید بدانید که زمان خود را چگونه می گذرانید و این همان چیزی است که Smarter Time می خواهد انجام دهد. حتی می تواند فعالیت های شما را به طور اتوماتیک ردیابی کند: در حالی که قصد ثبت زمان خود را دارید، برنامه سعی می نماید هر جای خالی را در روز پر کند و فعالیت شما را بر اساس عادت های قبلی و داده های حسگر های تلفن شما انجام دهد.

هنگامی که آغاز به تغذیه داده ها به این برنامه کردید، می تواند گزارش هایی را درباره همه چیز از نحوه گذراندن روزتان تا برنامه هایی که بیشتر وقت شما را تلف می نمایند، منتشر کند. سپس اگر می خواهید تعادل فعالیت روزانه تان را تغییر دهید، می توانید اهداف سفارشی سازی شده ای را مشخص کنید که Smarter Time به شما یاری می نماید به آن ها برسید.

در حال حاضر فقط کاربران اندروید می توانند Smarter Time را دانلود نمایند، اما این شرکت گفته است که در حال توسعه نسخه بتا برای iOS است، با این حال از زمانی که برای اولین بار این موضوع در اکتبر 2019 منتشر شده، هیچ تغییری ننموده است، و خود برنامه از خاتمه ژانویه 2021 به روز نشده است. Smarter Time برای اندروید رایگان است.

4. Todoist

Todoist یکی از محبوب ترین برنامه های لیست کار هاست و علت خوبی هم دارد. این ابزار جامع تقریبا روی هر پلتفرمی کار نموده و یک رابط روشن و بصری ارائه می نماید که شامل ویژگی های پیشرفته برای کسانی است که به آن ها احتیاج دارند، به عنوان مثال، این برنامه به شما امکان می دهد به هر مورد یک اولویت اختصاص دهید، بعلاوه می توانید کار ها را با قرار دادن آن ها در یکدیگر ترتیب دهید که به شما امکان می دهد کار و وسایل شخصی را جدا نگه دارید. برای کار های تکراری مانند بیرون آوردن زباله یا پرداخت قبض تلفن خود، می توانید کار هایی را تنظیم کنید که طبق یک برنامه منظم تکرار شوند، اگر ضروری است هر هفته کاری انجام دهید، Todoist آن را فراموش نخواهد کرد. Todoist برای اندروید و iOS رایگان است .

5. Habit List

شعار Habit List این است: خود را بهتر بسازید و همه چیز در داخل برنامه به سمت آن تنظیم شده است. سعی می نماید به آرامی شما را به سمت ایجاد عادات خوب مانند ثبت منظم اسناد خود یا ایجاد یک روال تمیز کردن سوق دهد.

برای استفاده از این برنامه، به سادگی دستاورد ها را در تقویم علامت گذاری نموده یا عادات تکراری را برنامه ریزی کنید، در مرحله بعدی برنامه، کار هایی را که هنوز باید تکمیل کنید به شما یادآوری می نماید و گزارش های پیشرفت را برای شما ارسال می نماید تا بسنجید کوشش شما برای انجام یک روال تازه چگونه پیش می رود. سادگی رابط به شما یاری می نماید تمرکز کنید: هر روز صبح، لیستی ساده از وظایف آن روز را نمایش می دهد. اگرچه Habit List فقط برای iOS در دسترس است، اما کاربران اندروید می توانند آن را با یک برنامه مشابه مانند Habit Streak جایگزین نمایند.

6. Pocket

یکی از راه هایی که بسیاری از ما زمان را از دست می دهیم، به اصطلاح افتادن در چاله اینترنتی است، مثلا هنگامی که داستان جالبی پیدا کردید، لازم نیست فورا آن را بخوانید. درعوض، آن را در Pocket ذخیره کنید و زمانی که فرصت بیشتری در اختیار داشتید، دوباره آن را مشاهده کنید.

Pocket به شما این امکان را می دهد که مقاله ها را زمانی که تقریبا در هر جایی مرور می کنید، ذخیره کنید: یک برنامه مرورگر وب، مرورگر های دسکتاپ (به وسیله یک برنامه افزودنی)، صندوق های ورودی ایمیل و فید های رسانه های اجتماعی است؛ بعلاوه می توانید مقالات و ویدیو های جمع آوری شده خود را در دسته هایی سازماندهی کنید تا به راحتی دوباره آن ها را بیابید. هنگامی که چند داستان را در Pocket ذخیره کردید، برنامه می تواند آغاز به توصیه مقالات مرتبطی کند که ممکن است به خواندن آن ها علاقه مند باشید.

به وسیله این برنامه، حتی می توانید در صورت عدم اتصال به اینترنت به مطالعه خود بپردازدید: Pocket تمام مقالات را برای مشاهده آفلاین ذخیره می نماید. اگر آن را روی چندین دستگاه نصب کنید، حتی مجموعه شما را بین آن ها همگام می نماید.

منبع: popsci

خبرنگاران فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 شهریور 1401 بروزرسانی: 27 شهریور 1401 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2327

به "6 برنامه موبایلی که به زندگی شما نظم می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 برنامه موبایلی که به زندگی شما نظم می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید