9 رستوران گیاهی تهران برای گردشگران وگان

به گزارش اخذ ویزا، برای گردشگران گیاهخوار هم انتخاب های متعددی در تهران وجود دارد که می توانند در سفرهای رستوران گردی خود به آن ها سر بزنند.

9 رستوران گیاهی تهران برای گردشگران وگان

اگر غلو ننموده باشیم امروزه بیش از یک سوم مردم دنیا گیاهخوار هستند و در سال های اخیر تعداد کسانی که به این نوع رژیم غذایی پیوستند بیشتر شده است. تعداد گردشگرانی هم که این روش غذایی را دارند کم نیست. هرچند گیاهخواری از دوران نخستین انسان ها هم وجود داشته و به هیچ عنوان اتفاق جدیدی نیست اما، این روزها بیشتر همه گیر شده و مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین صفحه گردشگری مان به فکر این گردشگران، مخصوصاً توریست های خارجی هم بوده و میخواهد امروز به چند رستوران گیاهی تهران سر بزند و آن ها را برایتان معرفی کند تا بتوانید در سفرهایتان از رستوران گردی هم لذت ببرید.

نکته این که لازم نیست شما حتماً گیاهخوار باشید تا به این رستوران ها بروید. تنوع غذایی و کنجکاوی تان هم می تواند شما را ترغیب کند تا غذاهای گیاهی را امتحان کنید. با خبرنگاران بمانید تا شما را با بهترین رستوران های گیاهی شناخته شده و محبوب آشنا کنیم.

گیاهخواری مختصر

برای انکه بتوانید رستوران مورد علاقه خود را انتخاب کنید باید چند نکته را بدانید. گیاهخواران به سه دسته تقسیم می شوند.

  • دسته اول وگن ها هستند. (وگان) یعنی صد در صد گیاهخوار، هیچ نوع گوشتی اعم از قرمز، سفید، دریایی؛ هیچ نوع لبنیات مثل شیر و همه فراورده های شیری، و در نهایت تخم مرغ و یا هیچ پرنده دیگری را نمی خورند.
  • دسته دوم گیاهخواران لاکتو هستند. یعنی تخم هیچ پرنده و هیچ نوع گوشتی را نمی خورند، اما شیر و فراورده های لبنی را مصرف می نمایند.
  • دسته سوم گیاه خوار لاکتو-اوو هستند یعنی هم لبنیات می خورند و هم تخم پرندگان اما هیچ نوع گوشتی نمی خورند.

    جالب است بدانید وگن ها هیچکدام از این دو گروه دیگر را به عنوان گیاهخوار قبول ندارند. از سویی خام گیاهخوران هیچ کدامیک از آن ها را هم قبول ندارند. آن ها تمام تغذیه شان از میوه ها، مغز ها و سبزیجات تازه است که به آن ها رو وگن یا همان خام گیاهخوار می گویند.

با این نکات حالا وقتی به یکی از این رستوران ها مراجعه کردید و منو را خواندید می توانید بسته به شیوه غذایی تان و یا علاقمندی خود غذاها را انتخاب کنید.

رستوران گیاهی تجریش

نام این رستوران را به صورت اصطلاحی رستوران گیاهی تجریش می خوانند. شاید شما باورتان نگردد که می توانید انواع پیتزاهای گیاهی را میل کنید. هم وگن هم اوو هم لاکتو. اگر به رستوران گیاهی لاله در خیابان جعفر آباد تجریش بروید می بینید که در این رستوران انواع غذاهای سالم و خوشمزه و خوش رنگ ولعاب گیاهی را سرو می نماید. می توانید طعم کلی غذاهای بی نظیر وگن رو در این رستوران بچشید.

رستوران گیاهی هربیس

در رستوران هربیس همه نوع غذا سرو می گردد هم سنتی مثل انواع خورش های قیمه و قرمه اما صد در صد گیاهی، کوفته و کوکو وَ در نهایت فست فود و لازانیا و… وگن ها اوو ها و لاکتو ها می توانند هر غذایی را که باب طبعشان باشد در این منو انتخاب نمایند.

جالب است به شما بگویم حتی افرادی هم که گیاه خوار نیستند به این رستوران سر زده غذا های آن را امتحان می نمایند. در خیابان ولیعصر واقع شده و پاتوق دانشجویان است. اتفاقاً فضای جوان پسندی هم دارد و برخورد پرسنل هم عالی است. قیمت هایش هم مناسب است و خلاصه می توانید یک وعده غذایی سالم و بدون خونریزی را در این رستوران نوش جان کنید.

رستوران آناندا

اینجا از رستوران های قدیمی گیاهی محسوب می گردد. چیزی در حدود 13-14 سال است که مشغول سرویس دادن به گیاهخواران است. در بین وگن ها محبوبیت خاصی دارد، دارای فضای باز و سبز است که با نوع نگاه رستوران مناسب. (به اصطلاح بشقاب سبز)

رستوران آناندا در بهستان دهم و اختیاریه جنوبی مشغول به کار است و منویی متنوع و کامل دارد. غذاهای ایرانی و فرنگی را سرو می نماید و غیر گیاهخوران زیادی را هم به مشتریان دائمی خود اضافه نموده است.

رستوران گیاهی چارمیز

اول از همه خوب است بدانید به این دلیل که رستوران چارمیز محیطی کوچک دارد. این نام را برایش گذاشته اند. اما بیشتر اوقات شلوغ است به خصوص در هنگام ظهر. در تهیه غذاهای این رستوران، از مواد اولیه تازه و طبیعی استفاده می گردد و دوم غذاها در مقابل مشتریان و پشت آشپزخانه شیشه ای رستوران تهیه شده و پاستاهای وگن بسیار خوشمزه ای دارد.

طعم پاستای این رستوران به اندازه ای بی نظیر است که رستوران چارمیز را به پاستا چارمیز معروف نموده است. در خیابان حافظ قرار گرفته است و در کنار پاستا غذاهای دیگری نیز در خود دارد که هر سه گروه گیاهخواران را راضی می نماید.

رستوران گیاهی گویندا

رستوران و فروشگاه گویندا سال هاست که بین گیاهخواران شناخته شده است. تمام محصولاتی که از فراورده های گیاهی و سویا هستند را می فروشد. همچنین همبرگر، سوسیس، کالباس، سس مایونز، پنیر و همه همه را به صورت صد در صد وگن به شما ارائه می نماید. غذاهایش بسیار خوش طعم هستند و منوی پر وپیمانی دارد.

شاید شما اسم گویندا را به عنوان فروشگاه انجمن گیاهخواری هم شنیده باشید؛ اما گویندا هم برای شما غذای گیاهی سرو می نماید و هم در محیط آرام و صمیمی هر نوع اطلاعاتی که در زمینه تغذیه سالم لازم دارید را به شما ارائه می دهد. شاید پستر های :صلح را از بشقاب خودتان شروع کنید را هم در این رستور ان ببینید.

مهر میترا

یکی از بهترین رستوران های گیاهی تهران رستوران مهر میتراست. با منویی متنوع که هر شخص گیاهخوار، خام گیاه خوار و حتی گوشت خواری را به راحتی مجذوب خود سازد. در لواسان، بلوار باستی قرار گرفته و با شعار همیشگی خود یعنی شاد و مهربان باشید، به مشتریان خود سرویس می دهد. مهر میترا سه طبقه دارد و است که هر طبقه دارای جذابیت های خاص خود است. این رستوران از صبحانه تا شام در فضایی دلپذیر منو خود را به گیاهخواران ارائه می نماید.

رستوران مهر میترا دکور بسیار دیدنی ای هم دارد و به شکل خلاقانه ای منوی خود را طراحی نموده است.

رستوران گیاهی پیور

در خیابان شیخ بهایی جنوبی رستوران پیور یکی دیگر از رستوران های گیاهی قرار گرفته و از سال 1393 در مجتمع آ.اس.پ افتتاح شده است. به صورت حرفه ای با پیغام مهربانی شروع شد و دکوری دلنشین و منحصر به فرد، در فضایی آرام و منوی متنوعی هم دارد. اینجا همه نوع غذای گیاهی مخصوص گیاهخواران، وگان ها، خام گیاهخواران و … تهیه شده و از مشتریان پذیرایی می گردد.

رستوران پیور جوایز مختلف داخلی و خارجی دریافت نموده که یکی از آن ها قرار دریافت در لیست 10 رستوران برتر تهران است.

رستوران گیاهی خانه هنرمندان

یکی دیگر از رستوران های گیاهی که حتماً هم از آن آگاه بودید رستوران گیاهی خانه هنرمندان است در پارک هنرمندان خیابان ایرانشهر تهران واقع شده و از سال 1379 با هدف حمایت از محیط زیست شروع به کار نموده است. از همان ابتدای کار هم، غذاهای سالم و متنوع را از طریق ترکیب صحیح غلات، حبوبات، سبزیجات، لبنیات و ادویه جات در پارک هنرمندان در فضای داخلی و خارجی ارائه می نموده است. علاوه بر این، در این رستوران فروشگاه ارائه محصولات غذاهای گیاهی متنوع وجود دارد.

حرف آخر

بعضی از این رستوران ها محصولاتی غذایی هم می فروشند که می توانید به طبق راهنمای زیر آن ها را برای خود خریداری کنید.

به برچسب روی محصول و نشان نقطه روی آن دقت کنید.

  • نقطهٔ سبز توپر در وسط این آرم به معنای آن است که فرآورده، صد در صد وگن است.
  • نقطهٔ سبز توخالی در وسط این آرم به معنای آن است که فرآورده، گوشت ندارد ولی لبنیات دارد.
  • نقطهٔ قهوه ای توخالی در وسط این آرم به معنای آن است که فرآورده، تخم مرغ دارد.
  • نقطهٔ قهوه ای توپر به معنای آن است که غذا، شامل گوشت است.
منبع: پیام دلتا
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 674

به "9 رستوران گیاهی تهران برای گردشگران وگان" امتیاز دهید

2 کاربر به "9 رستوران گیاهی تهران برای گردشگران وگان" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 رستوران گیاهی تهران برای گردشگران وگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید