شروع برداشت فیسالیس و کیوانو در خدابنده

به گزارش اخذ ویزا، رئیس جهاد کشاورزی خدابنده از شروع برداشت فیسالیس و کیوانو در این شهرستان خبرداد.

شروع برداشت فیسالیس و کیوانو در خدابنده

به گزارش خبرنگار از، حائری رئیس جهاد کشاورزی خدابنده با اشاره به اینکه شهرستان خدابنده یکی از منطقه ها مستعد استان زنجان برای کشت گیاهان دارویی است، گفت: سال جاری در 98 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان گیاه دارویی کشت شده است.

او با بیان اینکه خدابنده از لحاظ سطح کشت، جزو 3شهرستان برتر استان زنجان است، اضافه نمود: گیاهان دارویی کشت شده در این شهرستان شامل رازیانه، فیسالیس، کیوانو، کدو دورنگ، کدوستاره ای، بادمجان توگا، زعفران، گل محمدیی، بادرنجبویه، خرفه و نعنا فلفلی است.

حائری بااشاره به اینکه محصول فیسالیس یکی از میوه های استوایی است که رنگ آن زرد و نارنجی و طعم آن ترکیبی از توت فرنگی، گیلاس، کیوی و آناناس است، ادامه داد: فیسالیس به علت سازگاری با آب وهوای مدیترانه ای و انواع مختلف خاک، می تواند در طیف وسیعی از شرایط خاک و آب و هوایی توسعه یابد.

او بابیان اینکه این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین ها است، گفت: سطح زیر کشت این محصول در شهرستان خدابنده 5 هکتار است و پیش بینی می گردد 20 تُن محصول فیسالیس از اراضی کشاورزی خدابنده برداشت گردد.

رئیس جهاد کشاورزی خدابنده اضافه نمود: میوه کیوانو یا خربزه شاخدار هم به رنگ زرد یا نارنجی روشن و دارای پوستی ضخیم و پوشیده از بر آمدگی ریز است.

او ادامه داد: سطح زیر کشت این محصول در شهرستان خدابنده 2 هکتار است که برداشت آن از اوایل مردادماه شروع شده است و مقدار برداشت این محصول در خدابنده 70 تُن پیش بینی شده است.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1965

به "شروع برداشت فیسالیس و کیوانو در خدابنده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع برداشت فیسالیس و کیوانو در خدابنده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید