آمریکا 2200 نیروی کرد را آموزش می دهد

به گزارش اخذ ویزا، در گامی برای چپاول میادین نفتی در مناطق کردنشین سوریه آمریکا برای آموزش بیش از 2200 نیروی کرد کوشش می نماید.

آمریکا 2200 نیروی کرد را آموزش می دهد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به نقل از روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، بازرس کل وزارت دفاع آمریکا در گزارش اخیر خود از مشارکت نیروهای آمریکایی عضو ائتلاف ضد داعش در آماده سازی و آموزش 2200 نیروی کرد به منظور حفاظت از میادین نفتی در مناطق تحت سیطره نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) اطلاع داد.

توافق اخیر آمریکا و نمودها درباره استخراج و صادرات نفت در مناطق تحت سیطره نیروهای قسد موجب جنجال بزرگی با نظام سوریه شده . همچنین ترکیه مخالفت خود را با این توافق اعلام نموده است.

در گزارش بازرس کل وزارت دفاع آمریکا ادعا شده است: مسؤولان آمریکایی شرکت کننده در عملیات ائتلاف ضد داعش معتقدند که هدف از ایجاد نیروهای محلی و آموزش نظامی آن ها تأمین امنیت میادین نفتی است که باعث می گردد داعش از یک منبع درآمد گرانبها محروم گردد. احتمالا از منطقه ای که نمودها کنترل آن را در دست دارند روزانه دست کم 30 هزار بشکه نفت استخراج گردد که روزانه درآمدی مابین یک تا سه میلیون دلار داشته باشد.

به رغم اینکه نمودهای سوریه حضور امنیتی خود را در نزدیکی میادین اصلی نفت و گاز در شمال شرق سوریه تقویت نموده اند اما همچنان در پایگاه های مشترکی با نیروهای ائتلاف هستند. فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک همچنان به حمایت نیروهای ائتلاف و حمایت پشتیبانی وابسته هستند.

در این گزارش آمده است: نیروهای ائتلاف نظارت بر گروه متنوعی از یگان ها در سوریه را برعهده دارند. نیروهای سوریه دموکراتیک به سه فرماندهی منطقه ای تقسیم می شوند. منطقه مرکزی، منطقه جنوبی و منطقه شرقی. نیروهای امنیت داخلی فعالیت های روتینی مثل کنترل رفت و آمد و ایست های بازرسی را انجام می دهند و تعدادشان 11 هزار و 200 تن است. نیروهای مبارزه با تروریسم نیز با نیروهای ائتلاف علیه داعش می جنگند که شامل 250 نفر هستند. نیروهای ذخیره نیز شامل 800 نفر هستند.

اکنون نیروهای ائتلاف مشغول آموزش 2200 نیروی کرد برای به ظاهر حفاظت از میادین نفتی و حفاظت از امنیت مرزها و امنیت زندان های داعش هستند.

بازرس کل وزارت دفاع آمریکا اظهار داشت حمایت اقتصادی آموزش های این نیروها به وسیله صندوق آموزش و تجهیز مبارزه با داعش است که به 200 میلیون دلار در بودجه 2020 وزارت دفاع دست یافت. مسؤولان نظامی خواستار همین مبلغ در بودجه 2021 شده اند و همچنان این تصمیم در انتظار موافقت کنگره است.

در این گزارش آمده است: تا مارس 2020 نیمی از نیروهای مورد نظر آموزش داده شدند.

همچنین بازرس کل وزارت دفاع آمریکا در گزارشش از وخامت اوضاع در بازداشتگاه هایی که داعشی ها در آنجا زندانی هستند، اطلاع داد. حدود 10 هزار داعشی از جمله 2000 داعشی خارجی در این زندان ها هستند. به رغم اینکه ائتلاف در ماه های اخیر بیش از دو میلیون دلار به حمایت نظامی اختصاص داده اما زندان ها شاهد آشوب هستند. بازداشت شدگان در اعتراض به شرایطشان در یکی از تاسیسات اقدامات خرابکارانه انجام دادند. بعضی از زندانیان خواستار محاکمه و دیدار با خانواده هایشان هستند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1170

به "آمریکا 2200 نیروی کرد را آموزش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 2200 نیروی کرد را آموزش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید