آویشن؛ گیاه دارویی قدیمی درمانگر امروزی

به گزارش اخذ ویزا، آویشن گیاهی است با نام علمی Thymus vulgaris که به نام تیم (Thyme) در دنیا مشهور است. این گونه آویشن از قدیم به نام گیاه، غذا و دارو مورد استفاده زیادی بوده و هم اکنون در سرتاسر دنیا به صورت خوراکی و دارویی از پر مصرف ترین گیاهان است. آثار خوب ضد میکروبی، بهبود دهنده مسائل تنفسی و سرماخوردگی آویشن

آویشن؛ گیاه دارویی قدیمی درمانگر امروزی

آویشن؛ گیاه دارویی قدیمی درمانگر امروزی

آویشن گیاهی است با نام علمی Thymus vulgaris که به نام تیم (Thyme) در دنیا مشهور است. این گونه آویشن از قدیم به نام گیاه، غذا و دارو مورد استفاده زیادی بوده و هم اکنون در سرتاسر دنیا به صورت خوراکی و دارویی از پر مصرف ترین گیاهان است. آثار خوب ضد میکروبی، بهبود دهنده مسائل تنفسی و سرماخوردگی آویشن باعث شده تا کارخانه های داروسازی دنیا فرآورده های بسیاری به صورت شربت از آن تهیه کنند.

اثرات خوب آویشن در تسکین و درمان عوارض و علایم سرماخوردگی از جمله ضد تب، ضد احتقان (گرفتگی بینی)، باز کننده برونشن ها، معرق، کاهش ترشحات بزاقی، محرک سیستم ایمنی بدن و سرکوب کننده میکروارگانیزم های بیماری زای تنفسی می باشد.

از طرفی عسل فرآورده طبیعی ارزشمندی است که خواص غذایی و دارویی زیادی دارد. مصریان قدیم عسل را حداقل در 900 فرمول دارویی استفاده می کرده اند. امروزه عسل در بسیاری از محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی به نام ضد زخم، ضد میکروب، ضد حساسیت، نرم کننده، ضد سرفه، خلط آور، نیروبخش و... مورد استفاده است.

در تحقیقات نو روشن شده که عسل به تنهایی اثری مشابه شربت های ضد سرماخوردگی را داراست.

برای اولین بار در ایران عصاره آویشن و عسل در یک شربت، فرموله شده و محصولی با اثر بسیار قوی ضد سرفه و خلط آور تولید شده است. این شربت که به نام هانی تیم (Honeythyme) معروف است، در حال حاضر به داروخانه های سراسر کشور عرضه شده وبدون نسخه در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. این شربت برای نوزادان، بچه ها و بزرگسالان قابل استفاده بوده و مسکن و درمان کننده ایده آلی برای علایم وعوارض سرماخوردگی است. هانی تیم یک محصول صددرصد طبیعی است و هیچ گونه ماده شیمیایی در آن به کار نرفته و عارضه جانبی ندارد. میزان و نحوه مصرف شربت در شرایط مختلف در راهنمای همراه دارو ذکر شده است.

منبع:دنیای تغذیه ش 93

منبع: راسخون
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1997

به "آویشن؛ گیاه دارویی قدیمی درمانگر امروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آویشن؛ گیاه دارویی قدیمی درمانگر امروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید