آیا اپل با حذف حساب اپیک گیمز، تبدیل به یک دیکتاتور آشکار شده است؟

به گزارش اخذ ویزا، مطابق خبری که دیروز منتشر شده است، اپل اکانت اپیک گیمز Epic Games را بسته است.

آیا اپل با حذف حساب اپیک گیمز، تبدیل به یک دیکتاتور آشکار شده است؟

مجادله اپیک گیمز و اپیک گیمز، وقتی حاد شد که این دو بر سر تقسیم درآمد ناشی از فروش داخل اپ گیم Fortnite به توافق نرسیدند.

خود گیم Fortnite هم کوتاه زمانی قبل از اپ استور خارج شده بود، اما حالا کل اکانت اپیک گیمز، بسته شده است. یعنی حالا دیگر شما نمی توانید نه Fortnite و نه دیگر اپلیکیشن های این شرکت را در آی فون و آی پد دانلود کنید: گیم هایی مانند Battle Breakers و Infinity Blade.

هواداران Fortnite حتما از اپل ناامید و عصبانی خواهند شد. البته آن دسته ای که قبلا گیم را دانلود نموده اند، همچنان می توانند بازی نمایند. اما مشکل اینجاست که فعلا امکان بازی با دیگر کاربران اپ استور وجود دارد و هواداران Fortnite نمی توانند با گیمرهای روی ایکس باکس یا اندروید بازی نمایند.

فعلا البته Unreal Engine اپیک گیمز، تحت تاثیر قرار نگرفته.

اختلاف اپل و اپیک گیمز بالا گرفته بود و کار این دو به دادگاه هم کشیده بود. دادگاه نهایتا حکم داد که اپیک گیمز باید از قوانین اپ استور پیروزی نماید و به نوعی با اپل همکاری کند و درآمدها را تقسیم نمایند.

اپل هم بیانیه رسمی داده و از موضوع پیش آمده، ابراز ناخشنودی نموده است. اپل گفته است که اپیک گیمز از پذیرفتن حکم دادگاه و پذیرفتن گایدلاین های اپ استور خودداری نموده است. اپل ابراز نظر نموده که خود اپیک گیمز مسئول شرایط پیش آمده است و نوع عمل این شرکت بی انصافی در حق دیگر توسعه دهنده هایی که به قوانین اپ استور پایبند هستند، محسوب می گردد.

اما اپیک گیمز اقدام اپل را یک نوع مونوپلی و تحمیل نظر در بخش درآمدهای ناشی از فروش داخل اپ می داند. اپیک گیمز می گوید که اپل رقابت آزاد را محدود می نماید.

اپل از اپیک گیمز 30 درصد درآمد ناشی از فروش داخل اپ را خواسته بود. اپیک گیمز مخالفت نموده بود و برای کوتاه کردن دست اپل، یک نوع سیستم مستقل فروش داخل اپ در یک به روزرسانی گیم Fortnite پیشبینی نموده بود.

اپل هم که گویا از این سرکشی و احتمالا تقلید دیگر توسعه دهنده ها از این مکانیسم خرید داخل اپ نگران شده بود، کل حساب کاری اپیک گیمز را بست.

البته همان طور که گفته شد، علیرغم این جنگ علنی، این دو شرکت همچنان در بخش Unreal Engine با هم همکاری می نمایند که پلتفرمی برای فراوری گیم های کنسول، پی سی و موبایل است. ضمناً بر اساس رای دادگاه اپل نمی تواند در بخش برنامه توسعه ای، اپیک گیمز را خارج کند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1192

به "آیا اپل با حذف حساب اپیک گیمز، تبدیل به یک دیکتاتور آشکار شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا اپل با حذف حساب اپیک گیمز، تبدیل به یک دیکتاتور آشکار شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید