استقبال گردشگران از مقاصد گردشگری عربستان همچنان ادامه دارد

به گزارش اخذ ویزا، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، استقبال گردشگران از مقاصد گردشگری عربستان همچنان ادامه دارد.

استقبال گردشگران از مقاصد گردشگری عربستان همچنان ادامه دارد

با تداوم هجوم توریستان خارجی به عربستان سعودی، آمار توریستان این کشور در سه ماهه دوم سال 2022 در مقایسه با این بازه زمانی در سال گذشته با 575.4 درصد افزایش همراه بوده است.

براساس آماری که به وسیله وزارت سرمایه گذاری عربستان سعودی منتشر شده، حدود 3.6 میلیون بازدید نماینده در سه ماهه منتهی به ژوئن به عربستان سفر نموده اند و شمار توریستان داخلی نیز با 42.3 درصد افزایش از مرز 21 میلیون نفر گذشته است.

گزارش ماهانه این وزارتخانه نشان می دهد که هزینه کرد توریستان خارجی در عربستان با 570 درصد رشد همراه بوده و به 15.7 میلیارد ریال عربستان معادل 4.18 میلیارد دلار رسیده است. بعلاوه هزینه کرد توریستان داخلی در این مدت نیز با وجود 31.5 درصد رشد حدود 22.7 میلیارد ریال عربستان گزارش شده است.

در مجموع هزینه کرد توریستان خارجی در عربستان در نیمه اول امسال میلادی 27 میلیارد ریال سعودی و شمار توریستان خارجی این بازه زمانی 46 میلیون نفر اعلام شده است.

مقام های عربستان سعودی قصد دارند با یاری راهبرد توریستی ملی سالانه 100 میلیون توریست را تا سرانجام این دهه به کشورشان جذب نمایند. یکی دیگر از اهداف این پروژه ایجاد مشارکت 10 درصدی صنعت توریستی در تولیدات ناخالص داخلی کشور است که از نظر مالی به عایدی ناشی از فروش نفت متکی است.

در ماه نوامبر، وزیر توریستی عربستان در جریان نشست شورای جهانی سفر و توریستی اظهار داشت که این کشور تا سال 2030 فرصتهای سرمایه گذاری به ارزش 6 تریلیون دلار را در حوزه سفر و توریستی ایجاد خواهد نمود.

مقام های عربستان سعودی در راستای راهبرد توریستی کشور توسعه چندین پروژه مختلف را شروع نموده اند که از جمله آنها به پروژه نئوم (NEOM) میتوان اشاره نمود که یک کلانشهر با بودجه 500 میلیارد دلار است.

مقام های این کشور امیدوارند نئوم به یک قطب توریستی جهانی تبدیل گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2386

به "استقبال گردشگران از مقاصد گردشگری عربستان همچنان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال گردشگران از مقاصد گردشگری عربستان همچنان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید