افزودن تایید هویت بیومتریک به نسخه وب واتس اپ

به گزارش اخذ ویزا، واتس اپ به زودی با انتشار یک بروزرسانی تایید هویت بیومتریک را برای باز کردن نسخه وب و اپلیکیشن این پیغام رسان الزامی می نماید. هدف از اینکار جلوگیری از احتمال جاسوسی در این نسخه ها است.

افزودن تایید هویت بیومتریک به نسخه وب واتس اپ

بسیاری از کاربران، علاوه بر گوشی هوشمند، همزمان با نسخه تحت وب یا اپلیکیشن دسک تاپ واتس اپ نیز کار می نمایند. در بروزرسانی جدید، ضروری است قبل از ورود به حساب کاربری خود در نسخه های دسک تاپ، ابتدا مرحله تایید هویت بیومتریک را نیز بگذرانند.

با اضافه شدن لایه امنیتی بیشتر در نسخه دسکتاپ، کاربران با اطمینان خاطر بیشتری می توانند از این پیغام رسان استفاده نمایند و حتی در صورتی که شخصی به گوشی هوشمند آنها دسترسی پیدا کند، نمی تواند از آن برای دسترسی به اطلاعات و محتوای چت های نسخه دسکتاپ سواستفاده کند.

کاربران گوشی های هوشمند آیفون با سیستم عامل iOS 14 مجهز به تاچ آیدی و فیس آیدی و کاربران تمامی دستگاه های اندرویدی با قابلیت پشتیبانی از تایید هویت بیومتریک می توانند به زودی از این قابلیت امنیتی جدید استفاده نمایند.

بعضی کاربران تایید هویت را برای کل دستگاه خود فعال می نمایند و بعضی نیز چنین رویکری را در پیش نمی گیرند و می توانند فقط برای واتساپ این گزینه را فعال نموده و از آن استفاده نمایند. در صورتی که کاربران تمایلی به فعال کردن گزینه تایید هویت بیومتریک نسخه دسک تاپ نداشته باشند نیز می توانند آن را غیر فعال نمایند.

سیستم تایید هویت بیومتریک واتساپ نیز عملکردی مشابه تمامی سیستم های موجود دارد و هدف آن دسترسی یا جمع آوری اطلاعات چهره و اثر انگشت کاربران نیست. همچنین در شرح این بروزرسانی جدید گفته شده که اطلاعات شخصی کاربران به هیچ وجه به اشتراک گذاشته نخواهد شد.

براساس اعلام واتساپ این بروز رسانی جدید طی هفته های آینده در دسترس دستگاه های سازگار قرار می گیرد.،دیجیاتو

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1650

به "افزودن تایید هویت بیومتریک به نسخه وب واتس اپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزودن تایید هویت بیومتریک به نسخه وب واتس اپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید