اپل روی 5 کامپیوتر مک برای سال 2022 کار می نماید

به گزارش اخذ ویزا، بر اساس تازهترین گزارش خبرگزاری بلومبرگ، اپل روی 5 کامپیوتر مک تازه برای عرضه در سال 2022 کار می نماید. طبق این گزارش، اپل در حال آماده سازی مدل قدرتمندتر آی مک است که نسبت به مدل 24 اینچی فعلی حرف بیشتری برای گفتن دارد و نسل تازه مک بوک ایر با چیپست M2 و طراحی متفاوت در سال 2022 از راه می رسد. بلومبرگ در این گزارش نوشته که باید چشم انتظار مدل تازه مک مینی و نسل تازه مدل پایین رده مک بوک پرو هم باشیم. در نهایت به نسل تازه مک پرو اشاره شده که قرار است با چیپست اختصاصی اپل از راه برسد.

اپل روی 5 کامپیوتر مک برای سال 2022 کار می نماید

درباره بیشتر این کامپیوترها طی ماه های گذشته گزارش های مختلفی منتشر شده است. خبرگزاری بلومبرگ مدت ها قبل گزارش داد که نسل تازه مدل پایین رده مک بوک پرو مانند مک بوک ایر از چیپست M2 بهره می برد. گفته می گردد پردازنده این چیپست از نظر تعداد هسته های پردازنده تفاوتی با M1 ندارد و از حداکثر 10 هسته پردازشی برای پردازنده گرافیکی بهره می برد.

مدتی قبل اپل از دو مدل تازه مک بوک پرو رونمایی کرد که از بین مهم ترین ویژگی های ظاهری آن ها می توانیم به حذف تاچ بار، بهره گیری از پورت های بیشتر و نمایشگر با بریدگی اشاره کنیم. در این میان، بعضی گزارش ها از کنار گذاشتن مدل پایین رده مک بوک پرو خبر می دادند و اعلام کردند که مدل رده بالای مک بوک ایر جایگزین آن خواهد شد. اما حالا بر اساس این گزارش، اپل فراوری این مدل مک بوک پرو را کنار نگذاشته و سال آینده شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.

در رابطه با تعیینات این مدل مک بوک پرو هنوز جزئیات زیادی فاش نشده ولی به نظر می رسد بین مدل تازه مک بوک ایر و مدل های رده بالای فعلی مک بوک پرو قرار می گیرد. در این میان باید ببینیم که آیا طراحی آن هم مشابه مدل های رده بالا است یا نه.

در حال حاضر مدل 24 اینچی آی مک از چیپست M1 بهره می برد و با حداقل قیمت 1299 دلار راهی بازار شده است. به غیر از این مدل، کاربران به مدل 27 اینچی هم دسترسی دارند که از تراشه اینتل بهره می برد و برای خرید آن باید حداقل قیمت 1799 دلار بپردازند. بر اساس شایعه های منتشر شده، نسل تازه مدل 27 اینچی آی مک تحت عنوان آی مک پرو همراه با چیپست های M1 پرو و M1 مکس عرضه خواهد شد. از دیگر ویژگی های احتمالی آن می توانیم به بهره گیری از نمایشگر mini-LED اشاره کنیم و حداقل قیمت آن در حدود 2000 دلار خواهد بود.

در کنار آی مک، نباید مک مینی را از قلم بیندازیم که به علت بدنه جمع وجوری که دارد، توجه بسیاری از کاربران را جب می نماید. خبرگزاری بلومبرگ ماه ها قبل گزارش داد که اپل در حال توسعه مدل رده بالای مک مینی است که همراه با تراشه های M1 پرو و مکس معرفی می گردد. همان طور که می بینید، اپل برای تمام مدل های رده بالای کامپیوترهای مک می خواهد از تراشه های M1 پرو و مکس استفاده کند. بعلاوه گفته می گردد این مدل تازه مک مینی از پورت های بیشتری بهره می برد و به جای دو پورت تاندربولت موجود در مدل فعلی، با چهار پورت تاندربولت روبه رو خواهیم شد.

در گزارش تازه بلومبرگ، به نام مک پرو هم اشاره شده است. باید خاطرنشان کنیم مک پرو یک سیستم بسیار حرفه ای و طبیعتا بسیار گران است که عملا برای تعداد محدودی از کاربران فراوری می گردد. بعد از سال 2013، حدود 6 سال خبری از نسل تازه مک پرو نبود تا اینکه در سال 2019 از مک پرو تازه با طراحی متفاوت رونمایی شد. با توجه به اینکه این سیستم به توان سخت افزاری بسیار زیادی احتیاج دارد، تعیین نیست که آیا برای نسل بعدی این سیستم از یک تراشه اختصاصی تازه می گردد یا نه. در این میان، بعضی می گویند اپل در حال آماده سازی دو مدل تازه مک پرو است که یکی از آن ها از تراشه تازه سری Xeon اینتل استفاده می نماید و دیگری مبتنی بر چیپست M1 مکس است.

اپل با مهاجرت به سمت تراشه های اختصاصی، روزبه روز فاصله خود را از دیگر سازندگان کامپیوترها و لپ تاپ ها افزایش می دهد و باید ببینیم در سال 2022 آیا نسل تازه کامپیوترهای مک می توانند این فاصله را بیشتر نمایند یا نه.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2111

به "اپل روی 5 کامپیوتر مک برای سال 2022 کار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل روی 5 کامپیوتر مک برای سال 2022 کار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید