اکسیوس: چین برای هدف قرار دادن نظامیان آمریکایی در افغانستان پاداش می داد

به گزارش اخذ ویزا، پس از مطرح شدن دستگیری جاسوسان چینی در افغانستان یک پایگاه اینترنتی بیان کرد که چین برای هدف قرار دادن نظامیان آمریکایی در افغانستان به بازیگران غیردولتی پاداش می داد.

اکسیوس: چین برای هدف قرار دادن نظامیان آمریکایی در افغانستان پاداش می داد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، پایگاه اینترنتی اکسیوس به نقل از دو مقام ارشد دولت آمریکا اطلاع داد که دونالد ترامپ میخواهد اطلاعات تایید نشده ای را از طبقه بندی محرمانه خارج کند که نشان می دهد چین برای حمله به نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان به بازیگران غیر دولتی پاداش می داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

افشای این اطلاعات تایید نشده 20 روز مانده به انتها ریاست جمهوری ترامپ و در حالی صورت می گیرد که رئیس جمهور آمریکا از افزایش فشارها بر چین می گوید و چند ماه پیش نیز گزارش هایی مبنی بر پاداش روسیه به طالبان برای هدف قرار دادن نظامیان آمریکایی منتشر شده بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اکسیوس نوشت که سفارت چین در واشنگتن به درخواست برای اظهارنظر در این باره پاسخ نداده و گفته می گردد ترامپ نیز درباره این موضوع با رئیس جمهور چین گفت وگو نکرده است.

مقامات می گویند که این موضوع 17 دسامبر در گزارش های محرمانه برای ترامپ نهاده شد و رئیس جمهور آمریکا نیز بطور لفظی مشاور امنیت ملی خویش را در جریان این موضوع قرار داد و اکنون کار مقامات ذیربط بر روی صحت این گزارش اطلاعاتی جریان دارد.

گزارش می افزاید که زمان ارائه پاداش ها تعیین نیست اما منابع می گویند که این اتفاق مدتی پس از امضای توافقنامه آمریکا با طالبان در ماه فوریه افتاده است.

این در حالی است که از زمان انعقاد توافقنامه صلح بین آمریکا و طالبان هیچ نظامی آمریکایی بر اثر درگیری در افغانستان کشته نشده است.

اندرو اسمال کارشناس مسایل چین-افغانستان نیز می گوید که انجام چنین اقدام تحریک آمیزی توسط چین محتمل نیست زیرا پکن می داند که نظامیان آمریکایی در حال خروج از افغانستان هستند.

وی اضافه کرد: ما در شرایطی نیستیم که احتیاج باشد چیزی برای نظامیان آمریکایی در افغانستان اتفاق بیفتد، هیچ دلیلی برای ایجاد فشار مضاعف بر نظامیان آمریکایی وجود ندارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1567

به "اکسیوس: چین برای هدف قرار دادن نظامیان آمریکایی در افغانستان پاداش می داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکسیوس: چین برای هدف قرار دادن نظامیان آمریکایی در افغانستان پاداش می داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید