این آلبالو پلو شفته نمی گردد

به گزارش اخذ ویزا، آلبالوپلو از آن غذاهایی است که اگرچه رنگ و لعاب خوبی دارد و برای مهمان ها مناسب است ولی با توجه به اینکه به خاطر شهد آلبالو و شکر احتمال شفته شدن پلوی آن زیاد است، خیلی ها از پختن این غذا برای مهمانی های رسمی صرف نظر می نمایند ولی یک راه چاره وجود دارد.

این آلبالو پلو شفته نمی گردد

شما به جای پختن آلبالوپلو می توانید برای مهمانی تان ته چین آلبالو را بپزید و دیگر هم نگران شفته شدن برنج نباشید.

مواد لازم

4 پیمانه برنج

3 عدد زرده تخم مرغ

4 ق س ماست چکیده

400 گرم آلبالو

4 ق س شکر

500 گرم فیله مرغ

یک عدد پیاز میانه

به اندازه لازم نمک و فلفل

یک ق چ سرپر زعفران ساییده شده

روغن به اندازه لازم 50 گرم کره (آب گردد)

1. آلبالوها را بعد از پاک کردن و شستن در کاسه ای بریزید و روی آنها شکر بپاشید. کاسه حاوی آلبالو را 24 ساعت در یخچال قرار دهید. برنج را هم مدت دو ساعت خیس کنید. در این فاصله زمانی آلبالوهای آب انداخته را در سبدی بریزید تا آب آنها جدا گردد.

2. پیاز را به صورت خلالی خرد نموده و در روغن سرخ کنید. بعد از آنکه فیله های مرغ را با کمی نمک و فلفل و زعفران مزه دار کردید، به پیازداغ اضافه نموده و همراه با آن تفت دهید. سپس نصف استکان آب جوشیده داخل تابه بریزید، در تابه را بگذارید و بگذارید فیله های مرغ بپزند.

3. قابلمه مناسبی را تا نیمه از آب پر کنید و بعد از جوشیدن آب، برنج را در آن به روش آبکشی بپزید. کاسه بلوری ای آماده کنید و زرده های تخم مرغ را در آن بریزید و ماست را هم به آن اضافه کنید و با چنگال حسابی بزنید. سپس به جای مانده زعفران را در آب جوش حل نموده و به این مخلوط بیفزایید. برنج آبکش شده را داخل کاسه بریزید و از طریق قاشق بزرگی آرام هم بزنید تا به این مایه آغشته گردد.

4. تابه گرد نچسبی آماده کنید و اندازهی روغن در آن بریزید. سپس نیمی از برنج را داخل آن ریخته و بعد آلبالوی بدون آب را روی برنج بریزید و با یک قاشق بزرگ سطح آن را صاف کنید. حالا روی آلبالوها را با لایه ای از تکه های مرغ بپوشانید. لایه بعدی به جامانده برنج است. با فشار پشت قاشق، سطح برنج را صاف کنید.

5. تابه را روی حرارت بگذارید و پس از آن کره آب شده را همراه با اندازهی آب آلبالوروی برنج بریزید. با نوک چنگال چند سوراخ در آن ایجاد کنید و بگذارید دم بکشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 شهریور 1402 بروزرسانی: 12 شهریور 1402 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2474

به "این آلبالو پلو شفته نمی گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "این آلبالو پلو شفته نمی گردد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این آلبالو پلو شفته نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید