باید دولت سعودی را برای بازسازی قبور ائمه بقیع تحت فشار قرار دهیم

به گزارش اخذ ویزا، معان اول رئیس مجلس عراق تاکید نمود که باید دولت عربستان سعودی را برای بازسازی قبور ائمه بقیع تحت فشار قرار داد.

باید دولت سعودی را برای بازسازی قبور ائمه بقیع تحت فشار قرار دهیم

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حسن کریم الکعبی معاون اول رئیس مجلس عراق روز دوشنبه از دولت سعودی خواست تا بازسازی قبور ائمه بقیع را از سر بگیرد.

وی همچنین تخریب قبور ائمه بقیع را فاجعه عظیم توصیف نموده و از دولت عراق خواست در راستای فشار بر دولت سعوی برای بازسازی قبور این ائمه اقدام کند.

الکعبی از جامعه بین المللی و سازمان های مربوطه و همچنین تمام کشور های عربی و اسلامی خواست تا در این زمینه به پا خواسته و به صورت فعال عربستان سعودی را برای این اقدام تحت فشار قرار دهند.

این نماینده عراقی گفت که احترام به مذاهب اسلامی و اعتقادات ملت ها باید مقامات سعودی را وادار به ساخت ضریح های مقدس و انتها دادن به صفحه ای سیاه کند که ده ها سال طول کشیده و سرشار از درد و رنج بوده که هر سال برای مسلمانان تکرار می گردد.

قبرستان بقیع مدفن چهار امام معصوم (ع) و همچنین یاران پیامبر اعظم (ص) و عظیمان دین به شمار می رود که در عاشورای 1221 قمری برای نخستین بار توسط وهابیت تخریب و پس از 13 سال مجدد بنای حرم های آن ساخته شد، اما در هشتم شوال 1344 قمری برای دومین بار تخریب شد و با وجود اعتراضات مسلمانان و موافقت سعودی ها برای بازسازی این مکان مقدس، همچنان قبرستان بقیع به همان شکل است و وهابیت با اعمال محدودیت هایی، مسلمانان را از زیارت ائمه بقیع (ع) محروم نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 964

به "باید دولت سعودی را برای بازسازی قبور ائمه بقیع تحت فشار قرار دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید دولت سعودی را برای بازسازی قبور ائمه بقیع تحت فشار قرار دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید