با وجود بهبود آمار،شمار معاملات مسکن کانادا در ماه گذشته 40 درصد نسبت به سال قبل کمتر شد

به گزارش اخذ ویزا، شمار معاملات مسکن نسبت به ماه گذشته که بدترین ماه آوریل در بیش از 30 سال گذشته بود حدود 57 درصد رشد داشت، اما قیمت میانگین یک خانه فروخته شده در ماه می هنوز پایین تر از سال قبل بود.

با وجود بهبود آمار،شمار معاملات مسکن کانادا در ماه گذشته 40 درصد نسبت به سال قبل کمتر شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

انجمن املاک کانادا که نماینده 130 هزار مشاور املاک در سراسر کانادا است، می گوید شمار معاملات مسکن در می 56.9 درصد بیشتر از آوریل بود.

آوریل و می معمولا ماه هایی پررونق برای فروش خانه است چون هوای گرم تر باعث می گردد خریداران بعد از خواب زمستانی دوباره آغاز به خرید بکنند. اما کووید-19 الگوهای فصلی معمولی را از بین برده و قرنطینه گسترده و نیازمندی های فاصله گذاری اجتماعی همه چیز را به هم ریختند.

ماه آوریلی که گذشت بدترین ماه در تقریبا 40 سال اخیر از نظر فروش خانه بود. با وجود بازگشت فعالیت خرید در می، میزان آن هنوز دو سوم پیش از دوران پاندمی بود. فروش تقریبا 40 درصد کمتر از زمان مشابه سال قبل بود، بنابراین ماه می هم بدترین می از نطر آمار معاملات مسکن در 30 سال اخیر بود.

شان کاتکارت اقتصاددان ارشد انجمن املاک گفت: ارقام مسکن می مسلما نتایج مختلفی را به تصویر می کشند. فروش و ثبت مسکن جدید هر دو به نسبت ماه قبل به شدت افزایش پیدا نموده اند اما هنوز خیلی کمتر از یک سال قبل هستند. تصویر عظیم تر این است که اوضاع دارد به سمت درست حرکت می نماید اما هنوز راه طولانی پیش رو است .

قیمت ها تا اینجا نسبتا ثابت باقی مانده اند. قیمت میانگین یک خانه که در آوریل فروش رفت 488 هزار دلار بود. در می، این قیمت به 494500 دلار رسید که نسبت به آوریل کمی بیشتر اما نسبت به یک سال قبل 2.6 درصد کمتر بود.

متخصصان املاک، از جمله انجمن املاک، می گویند قیمت میانگین همواره بهترین راه برای سنجیدن سلامت کلی بازار نیست، تا حدود زیادی چون فروش در بازارهای عظیم ارقام را به هم می ریزند و این مخصوصا در دوران کرونا حقیقت دارد.

فروش در تورنتو نسبت به آوریل بیش از 50 درصد رشد داشت و این رقم در مونترال بیش از 90 درصد و در ونکوور بیش از 30 درصد بود. اگر تورنتو و ونکوور از ارقام کنار گذاشته بشوند، قیمت فروش میانگین در مه 401000 دلار بود.

ریشی سوندی اقتصاددان تی دی بنک گفت: به خاطر اینکه درجات تراکنش ها هنوز خیلی پایین است، نباید داده های قیمت میانگین را خیلی جدی گرفت. با توجه به اینکه درجه فعالیت هنوز در پایین ترین حد در چند دهه اخیر قرار گرفته است، احتمالا تقاضای جمع شده باعث رشد بیشتر حداقل برای چند ماه آینده می گردد اما سوال عظیم این است که چه اتفاقی بعد از آن انفجار اولیه می افتد.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1187

به "با وجود بهبود آمار،شمار معاملات مسکن کانادا در ماه گذشته 40 درصد نسبت به سال قبل کمتر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با وجود بهبود آمار،شمار معاملات مسکن کانادا در ماه گذشته 40 درصد نسبت به سال قبل کمتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید