بدترین گوشی های شیائومی که نباید خریداری کنید

به گزارش اخذ ویزا، بدترین گوشی های شیائومی به واسطه مسائل سخت افزاری و نرم افزاری هزاران کاربر را در سراسر جهان به دردسر انداخته اند.

بدترین گوشی های شیائومی که نباید خریداری کنید

شیائومی به معنی واقعی کلمه در دنیای فناوری یک پدیده است. شرکتی که تا همین دهه پیش ناشناخته بود، با عرضه گوشی های کارآمد و ارزان نامش را سر زبان ها انداخته است. سری های ردمی و نوت این شرکت از شرق آسیا تا غرب اروپا بازارها را یکی از پس دیگری تسخیر نموده اند و از سال 2018 پوکو هم موفقیت مشابهی را رقم زده است.

هرچند گاهی پرچمدارهای شیائومی مثل بمب صدا می نمایند اما موفقیت شرکت چینی مدیون فروش خیره نماینده میان رده ها و گوشی های مالی است. با این وجود کاربران چندین تجربه تلخ هم از گوشی های این شرکت داشته اند که آنها را به دردسر انداخته است.

در ادامه بدترین گوشی های شیائومی را معرفی می کنیم که با مسائل سخت افزاری مثل نمایشگر بی کیفیت، سوختن قطعات، خرابی حسگر اثر انگشت و مواردی از این دست روانه بازار شدند.

لیست بدترین گوشی های شیائومی

  • شیائومی MI 8
  • شیائومی MI 9
  • شیائومی پوکو M3
  • ردمی نوت 9T
  • ردمی نوت 9 پرو
  • ردمی نوت 9S
  • ردمی نوت 8
  • ردمی نوت 7
  • شیائومی MI A2

بدترین گوشی های شیائومی با مشکل نمایشگر

شیائومی با عرضه گوشی های ارزان قیمت شناخته می گردد اما این ارزانی گاهی بدون دردسر هم نیست. شیائومی در برخی محصولاتش از نمایشگرهای ارزان و بی کیفیت شرکتی به نام تیانما استفاده می نماید که مشکل هاله نور دارد.

  • این مشکل حالتی شبیه به سوختگی پیکسل در پنل های امولد است و روی تجربه کاربری تاثیر مخربی دارد.
  • مشکل هاله نور بیشتر سری ردمی و ردمی نوت را تحت تاثیر قرار می داد و باعث می گردد حتی هنگام تماشای ویدیو یا اجرای بازی به صورت تمام صفحه، برخی آیکون ها روی نمایشگر دیده شوند.
  • چون این مشکل سخت افزاری است کاربران چاره ای جز کاهش روشنایی صفحه، کالیبره سازی رنگ ها و در نهایت فلش زدن رام کاستوم ندارند اما مورد آخر باعث باطل شدن گارانتی می گردد.
  • شیائومی هنوز هم از بکارگیری نمایشگرهای تیانما در مدل های ارزان قیمت دست برنداشته است. خوشبختانه مدل های محبوب و تازه مثل سری ردمی نوت 11 به واسطه نمایشگرهای امولد دچار چنین مسئله ای نمی شوند.

لیست بدترین گوشی های شیائومی با مشکل نمایشگر شامل این موارد است:

  • شیائومی ردمی نوت 8
  • شیائومی ردمی نوت 7
  • شیائومی ردمی نوت 5
  • شیائومی MI A2
  • گوشی های تازهتر سری ردمی و پوکو با صفحه نمایش IPS

بدترین گوشی های شیائومی با مشکل حسگر اثر انگشت

یکی دیگر از مسائلی که گریبان گیر گوشی های شیائومی شد، خرابی حسگر انگشت است. برخی از دستگاه ها با کابل فلت مشکل دارند که به از کار افتادن حسگر اثر انگشت منجر می گردد.

این دردسر گریبان تعدادی از محبوب ترین گوشی های شیائومی را گرفت که اکثرا حسگر اثر انگشت روی پنل پشتی دارند. لیست این دستگاه ها شامل موارد زیر است:

  • شیائومی ردمی نوت 9T
  • شیائومی ردمی نوت 9 پرو
  • شیائومی ردمی نوت 9S

مسائلی از این دست نتیجه عدم انجام آزمایش های کافی بود. در واقع شیائومی تنها چند ماه پس از عرضه سری ردمی نوت 8 بدون انجام تحقیقات کافی اقدام به عرضه این خانواده کرد تا موفقیت قبلی را تکرار کند.

شرکت چینی برای جلوگیری از تکرار این رسوایی در سری ردمی نوت 10 و ردمی نوت 11 حسگر اثر انگشت را به لبه کناری منتقل کرد.

مرگ ناگهانی گوشی پوکو M3

پوکو M3 به عنوان یک گوشی مالی روانه بازار شد. این دستگاه به خاطر باتری قدرتمند 6000 میلی آمپرساعتی و سخت افزار مناسب به سرعت پرفروش شد اما طولی نکشید که از گوشه و کنار گزارش هایی در خصوص خاموش شدن آن منتشر شد.

علت این مشکل هم انجام نشدن آزمایشات کافی روی گوشی بود و ظاهرا پوکو با تست های بیشتر توانسته مانع تکرار آن در مدل های تازه گردد. اما شانس با خریدارانی که رو یکی از بدترین گوشی های شیائومی دست گذاشته بودند یار نبود.

تمام گوشی های شیائومی را در خبرنگاران ببینید

بدترین پرچمدارهای شیائومی با مشکل سخت افزاری

شیائومی MI 8

گوشی MI 8 یکی از موارد نادر در لیست بدترین گوشی های شیائومی است چون به عنوان پرچمدار روانه بازار شد.

این گوشی گران قیمت به خاطر ظاهر شبیه به آیفون X و قابلیت شناسایی چهره Face ID معروف شد؛ اما مشکل دردسرسازی گریبان گیر آن است.

مشکل وای فای شیائومی MI 8 سر و صدای زیادی به پا کرد چون به عنوان پرچمدار با برترین تراشه اسنپدراگون عرضه شد و کاربران هزینه زیادی برای آن پرداخت نموده بودند.

شیائومی MI 9

قطعه PMIC به عنوان آی سی پاور جریان مورد احتیاج قسمت های مختلف را تنظیم می نماید و خرابی آن روی بخش های مختلفی تاثیر گذارد است.

یکی از مسائل شیائومی MI 9 داغ شدن بدنه بعد از چند دقیقه فیلم برداری و خالی شدن شارژ باتری است. این مشکل برقراری تماس تصویری در شیائومی MI 9 را برای برخی کاربران ناممکن می نماید.

برای تماشا آگهی های گوشی موبایل در خبرنگاران کلیک کنید

بدترین گوشی های شیائومی با مشکل دوربین سلفی

چند سال قبل برخی شرکت ها برای فراوری نمایشگرهای تمام صفحه و حذف کامل حاشیه صفحه نمایش دست به فراوری موبایل با دوربین سلفی جهنده یا پاپ آپ زدند.

این ایده ابتدا درخشان به نظر می رسد چون احتیاج به حفره یا ناچ را از بین می برد. شیائومی هم چهار گوشی زیر را با دوربین سلفی جهنده عرضه کرد اما بعد از مدتی مسائل آنها روشن شد و این چهارمدل را در دسته بدترین گوشی های شیائومی قرار داد:

  • شیائومی MI 9T
  • شیائومی MI 9T پرو
  • ردمی K20
  • ردمی K20 پرو

دوربین سلفی جهنده این گوشی ها یک موتور فیزیکی دارد که از سیم پیچ و فنر تشکیل شده است. کافی است کاربر در برنامه دوربین روی گزینه سلفی کلیک کند تا دوربین از درون بدنه بیرون آید.

هرچند نمایشگر این گوشی ها تمام صفحه و مجذوب کننده است اما دوربین جهنده برای برخی کاربران دردسرساز شده است.

دوربین سلفی تعداد زیادی از این گوشی ها به خاطر مشکل قطعات یا حتی نفوذ گرد و خاک درون بدنه گیر نموده و خارج نمی گردد. در نتیجه کاربران امکان سلفی گرفتن ندارند.

از آنجا که سازوکار دوربین فیزیکی است، مشکل با آپدیت حل نمی گردد و چاره ای جز باز کردن گوشی به وسیله تعمیرکار وجود ندارد.

حرف آخر در خرید بدترین گوشی های شیائومی

شیائومی با عرضه گوشی های ارزان و کارآمد مخصوصا در بازار گوشی های میان رده توانست قلب کاربران را تسخیر کند اما در برخی موارد عجله بیش از حد، کار دست آنها داد.

استفاده از قطعات بی کیفیت و انجام نشدن آزمایشات کافی باعث عرضه موبایل هایی شده که از نظر سخت افزاری دچار مشکل هستند و کاربران را به دردسر انداخته اند.

با این وجود شیائومی هنوز هم برند معتبری در بازار موبایل است که صدها گوشی کارآمد را روانه بازار نموده است. کافیست قبل از انتخاب گوشی، نظرات کاربران را درباره مدل های مختلف آنالیز نموده و سپس اقدام به خرید کنید.

***

آگهی های گوشی موبایل را در خبرنگاران ببینید
منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 10 شهریور 1401 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2317

به "بدترین گوشی های شیائومی که نباید خریداری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدترین گوشی های شیائومی که نباید خریداری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید