بلایی که شکر بر سر مغز آقایان می آورد

به گزارش اخذ ویزا، خبرنگاران : محققان می گویند مصرف شکر عوارض جبران ناپذیری برای بدن دارد و خطر ابتلا به اختلالات ذهنی را در مردان افزایش می دهد.

بلایی که شکر بر سر مغز آقایان می آورد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران ،تحقیقاتی که در سال 2017 انجام شد نشان می دهد افزایش مصرف شکر می تواند خطر ابتلا به اختلالات ذهنی در مردان را افزایش دهد. همچنین زیاده روی در مصرف شکر امکان بازگشت اختلالات ذهنی گذشته در هر دو جنس مردان و زنان را افزایش می دهد.

یافته های تحقیقات در سال 2019 حاکی از آن است که مصرف چربی های اشباع شده و شکر در افراد بالای 60 سال می تواند خطر ابتلا به استرس شدید را تشدید کند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا می گویند مصرف غذا های شیرین می تواند باعث تضعیف بدن در برابر پاسخ به استرس گردد. مصرف شکر سطح ترشح هورمون کورتیزول که باعث ایجاد استرس و نگرانی است را کاهش می دهد. به همین دلیل، افراد در زمان استرس به مصرف شکر معتاد می شوند. همین اعتیاد به شکر می تواند باعث افزایش وزن و بیماری های مرتبط با چاقی گردد.

از سوی دیگر، تحقیقات متعدد ارتباط مستقیم میان رژیم غذایی حاوی شکر فراوان با افسردگی را ثابت نموده است. زیاده روی در مصرف شکر باعث برهم خوردن تعادل میان مواد شیمیایی ترشح شده در مغز می گردد. این عدم تعادل در مواد شیمیایی مغز می تواند منجر به افسردگی و یا در بعضی موارد ابتلا به اختلالات روانی گردد.

تحقیقات در سال 2017 نشان داده است مصرف شکر بیش از حد در رژیم غذایی (بیش از 67 گرم در روز) می تواند طی 5 سال خطر ابتلا به بیماری افسردگی را 23 درصد افزایش دهد.

متخصصان تغذیه تاکید دارند باید افراد تا جایی که امکان دارد قند و شکر را از رژیم غذایی خود حذف نمایند. می توانید به جای این مواد، از میوه ها و خشکبار شیرین بهره ببرید. انجیر، خرما، کشمش و نیز میوه های خشک شده بهترین جایگزین ها برای شکر در تمامی رده های سنی است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1488

به "بلایی که شکر بر سر مغز آقایان می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلایی که شکر بر سر مغز آقایان می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید