بیش فعالی در بزرگسالی...

به گزارش اخذ ویزا، اختلال بیش فعالی و کاهش تمرکز فقط مختص به بچه ها نیست و بین 30 تا 70 درصد از افرادی که در کودکی به بیش فعالی مبتلا هستند، در بزرگسالی نیز به بیش فعالی مبتلا می شوند، حال اگر در کودکی بیش فعالی تشخیص داده نگردد، در بزرگسالی علائم معین و مشهودی ممکن است دیده گردد، این علائم و نشانه ها شامل بروز مسائل در کار، زندگی شخصی و همچنین برقراری ارتباط اجتماعی می گردد.

بیش فعالی در بزرگسالی...

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران ،مستوره صداقت روانشناس در گفت وگو با خبرنگاران، در این باره اظهار کرد: بیش فعالی اختلالی است که مربوط به دوران کودکی می گردد و علائم مختلفی هم دارد مانند اینکه کودک علاوه بر فعالیت بیش از حد و عدم تمرکز، تخریبگری نوع حاد دارد، برخی فقط دچار مشکل فعالیت بیش از حد بوده و برخی نیز دچار عدم تمرکز هستند که به وسیله دارو یا بازی درمانی می توان طیف های مختلف را درمان کرد.

وی با اشاره به عدم تشخیص بیش فعالی بچه ها از جانب والدین، ادامه داد: خانواده با فرض اینکه کودک فقط شلوغ بوده، آغاز به تخریب شخصیت آن می نمایند و کودک با تمام این مسائل وارد مدرسه می گردد و در برخی مواقع معلم ها این موضوع را تشخیص داده و به روانشناس ارجاع می دهند، اما در برخی اوقات این موضوع در کودک شناسایی نمی گردد و معلم هم آن را به عنوان دانش آموز شلوغ شناخته و بدون درک کافی از شرایط کودک آغاز به تخریب شخصیت آن می نماید.

صداقت توضیح داد: کودک با همین ویژگی ها به دوران نوجوانی رسیده و تبدیل به بزهکار می گردد، یعنی(دزدی های کوچک، خرابکاری،اعتیاد به مواد مخدر و...) تمایل پیدا می نمایند که اصطلاحا گفته می گردد که نوجوان دچار نوع حاد اختلال سلوک شده است.

وی اضافه کرد: فرد اگر در سنین بزرگسالی دچار اختلال سلوک هم نگردد، این بیش فعالی سبب بی بند و باری های جنسی، بلاتکلیفی، عدم تمرکز در کار(تغییر مدام شغل) و یا بی ثباتی کافی در زندگی می گردد.

صداقت گفت: اگر مسائل بیش فعالی در فرد افزایش پیدا کند، در برخی موارد ممکن است مداخلات روانشناسی و در برخی مواقع مداخلات روانپزشکی می تواند در درمان فرد موثر باشد. این امر مهم است که از دوران کودکی درمان آغاز گردد و به بزرگسالی نرسد. بیش فعالی انرژی زیادی است که در درون فرد جمع شده و توصیه می گردد افراد با فعالیت های ورزشی انس بگیرند، چرا که یاری می نماید به لحاظ هیجانی و درونی آرام تر باشند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1452

به "بیش فعالی در بزرگسالی..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش فعالی در بزرگسالی..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید