ترامپ: یک گردهمایی بزرگ اعتراضی در واشنگتن دی.سی برگزار می کنیم

به گزارش اخذ ویزا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا تا به امروز از پذیرش شکست خود در انتخابات سوم نوامبر سرباز زده است، همچنان به تلاش هایش برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات در دادگاه های ایالتی و فدرال و تکرار اتهام تقلب بزرگ در انتخابات ادامه می دهد.

ترامپ: یک گردهمایی بزرگ اعتراضی در واشنگتن دی.سی برگزار می کنیم

در ادامه همین تقلای بی حاصل، ترامپ روز جمعه با انتشار یک پیام در صفحه کاربری خود در توئیتر اعلام نمود که یک گردهمایی بزرگ اعتراضی با شعار دزدی [آرا] را متوقف کنید روز ششم ژانویه (2021) در شهر واشنگتن دی. سی برگزار خواهد شد؛ درست همان روزی که قرار است نشست مشترکی در کنگره آمریکا برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر برگزار شود.

البته ترامپ از چند هفته پیش در مورد برگزاری یک رویداد بزرگ در ششم ژانویه خبر داد و روز نوزدهم دسامبر نیز در یک پیام توئیتری از برپایی یک گردهمایی اعتراضی بزرگ در شهر واشنگتن دی. سی خبر داد و هواداران خود را به حضور در این گردهمایی تشویق کرد.

رئیس جمهور در حال برکناری آمریکا اوایل هفته گذشته نیز با انتشار مجدد یک پیام توئیتری زمان برگزاری این گردهمایی را ساعت یازده صبح ششم ژانویه اعلام نمود.

لازم به ذکر است که ترامپ به همراه شماری از هم قطاران خود در حزب جمهوریخواه به نتایج انتخابات سوم نوامبر اعتراض کرده و با ادعای اینکه یک تقلب انتخاباتی گسترده صورت گرفته، جو بایدن را رئیس جمهور جعلی می خواند.

این در حالی است که مایک پنس معاون ترامپ که ریاست نشست مشترک کنگره در ششم ژانویه را برعهده دارد، نسبت به پیوستن به این کمپین اعتراضی تمایلی نشان نداده است.

لازم به ذکر است که روز چهاردهم دسامبر 2020 مجمع گزینندگان رئیس جمهور آمریکا (الکترال کالج) جو بایدن را با 306 رأی (در برابر 232 رأی ترامپ) به عنوان رئیس جمهور منتخب آمریکا تأیید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1522

به "ترامپ: یک گردهمایی بزرگ اعتراضی در واشنگتن دی.سی برگزار می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: یک گردهمایی بزرگ اعتراضی در واشنگتن دی.سی برگزار می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید