تصویر خواهر و برادر کشتی گیر قهرمان ایرانی ، داماد هم قهرمان آسیاست !

به گزارش اخذ ویزا، خبرنگاران: امیر محمد یزدانی به ملاقات فینال وزن 65 کیلوگرم رقابت های کشتی آزاد قهرمانی دنیا در نروژ رسید در حالی که خیلی ها نمی دانند او از یک خانواده قهرمان به تیم ملی رسیده است.

تصویر خواهر و برادر کشتی گیر قهرمان ایرانی ، داماد هم قهرمان آسیاست !

به گزارش خبرنگاران، در وزن 65 کیلوگرم امیرمحمد یزدانی در دور اول با نتیجه 10 بر صفر گابریل جاناتچ از اتریش را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 13 بر 3 مقابل سباستین ریورا از پورتوریکو به رجحان رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. یزدانی در این مرحله مقابل کرزیستوف بینکوفسکی از لهستان با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 5 بر 4 علیبک عثمان اف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به ملاقات فینال راه یافت. یزدانی در ملاقات فینال با ژاگیر شاکیف از روسیه مبارزه می نماید.

آنچه اما نمی دانید این است که:

* زهرا یزدانی خواهر امیرمحمد هم در کشتی آلیش در وزن 60 کیلوگرم فعالیت دارد. او متولد 1377 است و از سال 94 کشتی را شروع نموده است. کسب مدال طلا و نقره ایندورگیم (رقابت های داخل سالن) ترکمنستان در سال 96 و برنز قهرمانان دنیا قزاقستان در سال 98 از جمله اسم هایی است که خواهر امیر محمد کسب نموده است.

* شاید جالب تر گردد وقتی بدانید داماد خانواده و همسر زهرا یزدانی هم یک قهرمان کشتی گیر است. علی شعبانی (زادهٔ 28 اردیبهشت 1374 در بابل) کشتی گیر آزادکار ایرانی است. او پیروز به کسب اسم قهرمانی آسیا و بعلاوه مدال برنز قهرمانی زیر 23 سال دنیا شده است.

* شعبانی هم قرار بود مسافر مسابقات دنیای نروژ گردد اما در رقابت های انتخابی تیم ملی در وزن 97 کیلوگرم دو مرتبه با نتایج 3 بریک و 3 بر2 مغلوب مجتبی گلیچ شد و فرصت حضور در اسلو به همراه برادر همسرش را از دست داد.

منبع: رکنا
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2022

به "تصویر خواهر و برادر کشتی گیر قهرمان ایرانی ، داماد هم قهرمان آسیاست !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویر خواهر و برادر کشتی گیر قهرمان ایرانی ، داماد هم قهرمان آسیاست !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید