تعمیرات اساسی پارس جنوبی به ایستگاه پایانی رسید

به گزارش اخذ ویزا، تهران (پانا) - تعمیرات اساسی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به عنوان آخرین مرحله تعمیرات اساسی در این مجتمع شروع شد.

تعمیرات اساسی پارس جنوبی به ایستگاه پایانی رسید

به گزارش ایسنا، احمد نصیری، رئیس تعمیرات پالایشگاه ششم پارس جنوبی گفت: عملیات تعمیرات اساسی این پالایشگاه همسو با افزایش اثربخشی و قابلیت اطمینان پالایشگاه در فصل زمستان شروع شد.

وی با اشاره به نقش پررنگ مجتمع گاز پارس جنوبی در فراوری گاز و اهمیت این محصول راهبردی در سبد انرژی کشور، اضافه کرد: برنامه ریزی انجام تعمیرات اساسی با تمرکز بر برطرف تنگناهای عملیاتی و نیل به اثر بخش بودن قابلیت اطمینان پایدار برای استفاده حداکثری از ظرفیت فراوری در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس تعمیرات پالایشگاه ششم پارس جنوبی با اشاره به اهمیت کارایی تجهیزات و قابلیت اطمینان آنها در استمرار فراوری پایدار گاز، اظهار کرد: در تعمیرات اساسی سال جاری با انجام تعویض مولکولارسیو جاذب های ردیف 4 گازی، تعویض فیلترهای کوالیسر، بازرسی تجهیزات اصلی؛ شستشوی تانک و جهت امین، کالیبراسیون شیرهای ایمنی و تعمیر شیرالات معیوب، برطرف عیب و راه اندازی پکیج های واحد 132 به جا مانده از طرح، انجام اصلاحات لازم روی سیستم نمونه گیری آنالایزرها و راه اندازی آنها، افزون بر برطرف موانع فراوری پایدار در فصل زمستان، گامی موثر برای بهبود شاخص های راهبردی نیز برداشته می گردد.

نصیری در سرانجام با تاکید بر ضرورت تکیه بر توان شرکت های داخلی در شرایط کنونی، گفت: تهدیدها و محدودیت های ناشی از تحریم فرصتی ویژه برای کارکنان و متخصصان مجتمع است و ما توانستیم با تکیه بر ظرفیت شرکت های داخلی و گسترش همکاری های دوطرفه، نسبت به تامین قطعات و تجهیزات مورد احتیاج خود در تعمیرات اساسی اقدام کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1243

به "تعمیرات اساسی پارس جنوبی به ایستگاه پایانی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعمیرات اساسی پارس جنوبی به ایستگاه پایانی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید