هند خواستار توسعه روابط تجاری با ایران شد

به گزارش اخذ ویزا، خبرنگاران : یک مقام وزارت خارجه هند ایران را کشوری مهم در منطقه دانست و گفت اراده هند بر تداوم و توسعه روابط تجاری با تهران پایدار است.

هند خواستار توسعه روابط تجاری با ایران شد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیا تایمز، به رغم فشارهای آمریکا، هند به روابط خود با ایران ادامه خواهد داد.

نماینده دهلی نو در گفت وگوی دو جانبه ای که به ابتکار موسسه مطالعات دفاعی و تحلیلی هند بین نمایندگانی از هند و ایران ترتیب داده شده بود شرح داد که اراده هند بر تداوم و توسعه روابط تجاری با تهران پایدار است.

یاش سینها از مقامات وزارت خارجه هند با بیان اینکه ایران کشوری مهم در منطقه است گفت، به رغم تحریم های غرب اگر بتوانیم مسائل مربوط به پرداخت ها و حمل و نقل را حل کنیم، فضا برای گسترش صادرات هند به ایران وجود دارد.

سینها با اشاره به اهمیت ایران برای هند در تامین نیازهای انرژی و فراهم کردن راستا تجاری به آسیای میانه، روسیه و افغانستان اضافه کرد، ایران همچنان یکی از تامین کنندگان اصلی فرآورده های نفتی مورد نیاز هند است. وی اضافه کرد، کاهش میزان واردات از ایران عمدتا به دلیل عوامل موثر در بازار و مسائل مربوط به پرداخت ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد که مبادلات تجاری دو جانبه بین دو کشور در فاصله آوریل 2011 تا مارس 2012، 18.76 درصد رشد را شاهد بوده است. وی ابراز امیدواری کرد که صادرات هند به ایران متنوع تر شود و صادرات گندم، مواد دارویی و سایر کالاها را نیز در بر گیرد.

این مقام هندی در ادامه گفت، خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان و هند، همچنان یکی از پروژه های مهم برای هند به شمار می رود، اما موانعی در مورد قیمت و نگرانی های امنیتی خط لوله وجود دارد که باید حل شود. وی با تمجید از تکمیل فاز اول بندر چابهار اضافه کرد، شرکت های هندی فاز دوم و سوم تکمیل این بندر را به مثابه فرصتی مهم برای سرمایه گذاری و تجارت می بینند.

در این گفت وگو، مصطفی دولتیار، مدیر کل موسسه مطالعات سیاسی و بین المللی ایران نیز با اشاره به توسعه سریع منطقه غرب آسیا گفت، این توسعه سریع بر ایران نیز تاثیر گذار بوده است.

دولتیار شرح داد، ایران بیش از سه دهه با تحریم ها کنار آمده و جامعه این کشور توانسته علیرغم این محدودیت ها خود را مدیریت کند.

پیش از این گفت وگو، آروید گوپتا، مدیرکل موسسه مطالعات دفاعی و تحلیلی هند در سخنانی ایران را بازیگری مهم در منطقه دانست.

17

منبع: تسنیم
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 602

به "هند خواستار توسعه روابط تجاری با ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند خواستار توسعه روابط تجاری با ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید