توافق قزاقستان و ویتنام در زمینه توسعه همکاری پارلمانی

به گزارش اخذ ویزا، رئیس مجلس قزاقستان در سفر رسمی به ویتنام با رئیس مجلس ملی این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

توافق قزاقستان و ویتنام در زمینه توسعه همکاری پارلمانی

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، نورلان نیگماتولین رئیس مجلس قزاقستان در سفر رسمی به ویتنام با نگوین تی کیم نیان رئیس مجلس ملی این کشور ملاقات کرد.

طرفین طی این ملاقات جهات امیدوارکننده همکاری بین پارلمانی میان دو کشور را آنالیز و قصد یکدیگر برای فعال سازی آن را تایید کردند.

نیگماتولین با بیان این که ویتنام شریک مهم قزاقستان در جنوب - شرق آسیا می باشد، گفت: ریاست قزاقستان به همکاری همه جانبه با ویتنام توجه ویژه داشت و همچنان دارد.

بنابر صحبت های رئیس مجلس قزاقستان امضا توافقنامه در خصوص منطقه آزاد تجاری بین اتحادیه مالی اوراسیا و ویتنام انگیزه قابل توجهی به تقویت مشارکت دو کشور بخشید.

وی گفت: ویتنام نخستین کشوری است که اتحادیه مالی اوراسیا با آن چنین توافقنامه ای را به امضا رساند.

نیگماتولین زمینه های کشاورزی، صنعت نور، حمل و نقل، لجستیک، گردشگری را از جمله مسیرهای امیدوارکننده همکاری دو کشور مطرح نمود.

نگوین تی کیم نیان، رئیس مجلس ملی ویتنام در نوبه خود بر نقش ویژه نخستین رئیس جمهور قزاقستان در برقراری و توسعه روابط میان دو کشور تاکید نمود.

وی در ادامه سفر هیات پارلمانی قزاقستان به ویتنام را در تاریخ همکاری دو کشور بسیار مهم مطرح نمود.

رئیس مجلس ملی ویتنام همچنین به برگزاری موفقیت آمیز چهارمین اجلاس روسای مجالس کشورهای عضو اوراسیا در نورسلطان اشاره و بر علاقه مندی کشورهای عضو بر توسعه همکاری و همچنین اعتبار قزاقستان در دنیا اشاره نمود.

طرفین طی این ملاقات علاوه بر این، مسائل مربوط به تعامل دو کشور در چارچوب سازمان ملل، کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا، اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا را آنالیز کردند.

مسائل مربوط به رژیم بدون ویزا برای شهروندان دو کشور، از سرگیری پروازهای مستقیم میان قزاقستان و ویتنام از جمله دیگر موضوعاتی بود که به طور جداگانه مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 482

به "توافق قزاقستان و ویتنام در زمینه توسعه همکاری پارلمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق قزاقستان و ویتنام در زمینه توسعه همکاری پارلمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید