توسعه گلخانه ها، از اولویت های جهاد کشاورزی لرستان

به گزارش اخذ ویزا، خبرنگاران/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: توسعه گلخانه ها و کشت محصولات گلخانه ای در اولویت برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان است.

توسعه گلخانه ها، از اولویت های جهاد کشاورزی لرستان

اسفندیار حسنی مقدم، در بازدید از محل احداث گلخانه شیشه ای سبزی و صیفی هیدروپونیک واقع در روستای گاوبار سفلی شهرستان ازنا، اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث این گلخانه در سطح دو هکتار به مقدار 20 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، اضافه نمود: این گلخانه ظرفیت فراوری سالانه 1200 تُن گوجه فرنگی صادراتی را دارد و جهت اجرای کامل آن 62 میلیارد تومان پیش بینی شده و با بهره برداری از آن زمینه اشتغال 30 نفر به طور مستقیم فراهم می گردد.

وی ادامه داد: جهت اجرای این پروژه 40 درصد به وسیله مجری طرح هزینه خواهد شد و 60 درصد تسهیلات بانکی اختصاص یافته است.

حسنی مقدم مزیت کشت در فضای گلخانه را افزایش فراوری در واحد سطح تا 10 برابر بازدهی بیشتر نسبت به فضای آزاد، افزایش کیفیت و صرفه جویی در مصرف آب، امکان فراوری محصول در تمامی فصول سال و تحت هر شرایط آب و هوایی دانست و گفت: پیرو سفر وزارت جهاد کشاورزی به استان و تأکید ایشان بر توسعه گلخانه ها از علاقه مندان به فعالیت در فراوری محصولات گلخانه ای دعوت می گردد به سازمان جهاد کشاورزی لرستان مراجعه نموده و با دریافت مجوزهای لازم و تسهیلات بانکی در فراوری و ارتقاء امنیت غذایی کشور سهیم باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2154

به "توسعه گلخانه ها، از اولویت های جهاد کشاورزی لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه گلخانه ها، از اولویت های جهاد کشاورزی لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید