توپ بازی؛ صنعتی پیشروتر از سینما! ، فوتبال؛ ضربان قلب میلیارد ها انسان

به گزارش اخذ ویزا، از وقتی ویروس کرونا در جهان پدیدار شد تغییر و تحولات زیادی را در همه مشاغل، هنر ها و ورزش ها شاهد بودیم از جمله فوتبال.

توپ بازی؛ صنعتی پیشروتر از سینما! ، فوتبال؛ ضربان قلب میلیارد ها انسان

گروه ورزشی خبرنگاران، در ماه های اخیر پس از ظهور ویروس کرونا کووید19، نوعی خانه نشینی برای همه اصناف ایجاد شد غیر از آنهایی که با تهیه و ساخت وسایل پزشکی در ارتباط بودند. آنهایی که کادر درمانی بیمارستان ها را تشکیل می دادند و بعضی صنوف که باید لوازم اولیه برای خورد و خوراک مردم را تهیه می کردند.

غیر از آن بسیاری از مشاغل رو به تعطیلی رفتند. بیشتر آنهایی که با سرگرمی مردم در ارتباط بودند از جمله رستوران دارها، آبمیوه فروشی ها، فروشندگان البسه و کیف و کفش، لوازم کامپیوتری و هرچه احتیاج اولیه مردم نبود همگی تعطیل شدند. در این بین لطمه عظیمی هم به صنعت سینما وارد شد ولی پس از مدتی سینماگران دریافتند می توان با فروش اینترنتی فیلم ها به نوعی کسب درآمد کرد. غیر از آن اینقدر در دنیا فیلم و سریال ساخته شده که اگر این قرنطینه تا 10 سال هم بطول بینجامد باز هم فیلم و سریالی از کشورهای مختلف باقی می ماند که باز هم فرصت تماشای آن برای خیلی ها بوجود نیامده است.

در این بین قطعا فوتبال، مهمترین سرگرمی بیشتر مردم دنیا است که پس از سینما می تواند میلیون ها و حتی جمعیتی میلیاردی را همزمان پای تلویزیون بنشاند. شاید یک فیلم در روزها و ماه های سال بتواند جمعیتی بیش از ببیننده های یک مسابقه فوتبال را به تماشای خود بنشاند ولی بی شک تنها رویدادی که در عالم هستی می تواند همزمان یک میلیارد نفر و گاهی بیش از آن را میخکوب کند فقط و فقط فوتبال است. ورزشی با همه ویژگی های سینما یا هر هنر دیگری!

اگر از سینما برای قیاس با فوتبال یاد می گردد دلیل اصلی اش به خاطر ویژگی های منحصربفرد آن است. صدها فیلم با موضوعات دراماتیک یا تراژیک در سینما ساخته شده ولی هر سال در مراسم اسکار فیلمی اکران می گردد که باز هم تحسین منتقدان را برمی انگیزد و فیلم های ساخته شده قبلی را از یاد می برند. این در سایر ژانرهای سینمایی هم مصداق دارد. در سریال های ساخته شده توسط کمپانی های عظیم سریال سازی هم، چنین وضعیتی وجود دارد. از این رو است که معتقدیم فوتبال هم شباهتی عجیب به سینما دارد. هر بار اتفاقی خاص، هر بازی یک غم عظیم برای طرفداران یکی از دو تیم و شادی وصف ناپذیری برای طرفداران طرف مقابل!

سرانجام بندی های تراژیک با سوت داور مسابقه، همراه با حملات قلبی برای طرفداران تیمها، چه برنده و چه بازنده! ...و خلق صحنه های چشم نواز از اجرای تکنیک های ناب و بداهه و یا دلخراش از مصدومیت های سختی که برای فوتبالیست های بدشانس در آن بوجود می آید.

فوتبال عین زندگی است! پستی و بلندی هایی که برای فوتبالیست ها و طرفدارانش بوجود می آورد ماجراهای زندگی روزمره همه ماست که هر آن، باید منتظر گل خودرن از زندگی و یا گل شدن توپ هایمان در کسب و کارمان باشیم. پیشرفت در شغلی که داریم مانند صعود به مراحل بالاتر در مسابقات است و بازی در تیم های لیگ های حرفه ای تر. پس فوتبال خود زندگی است که سینما هم با آن صنعت عظیمی که در اختیار دارد تاب برابری با آن را ندارد.

قبول اینکه چنین رویداد دلنشین، جذاب و سرگرم کننده ای حدود دو ماه تعطیل شده و ورزشگاه های فوتبال خاک می خورند، تلخ تر از هر خبریست. شاید خیلی ها چنین ادعایی را نپذیرند اما همان ها هم وقتی فرزند، همسر، برادر، خواهر یا پدر و مادرشان با اشتیاقی بی مثال به تماشای فوتبال می نشینند حتی برای یک نیمه 45 دقیقه ای سوار بر موج فوتبال شده و از دنیای بدون فوتبال جدا می شوند.

به امید روزی که این ورزش فراگیر و محبوب بار دیگر کلید بخورد و چرخش توپ سحرآمیز فوتبال روی چمن سبز و آرامبخشش دل طرفداران خود را به تپشِ پرضربان قبل برگرداند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 978

به "توپ بازی؛ صنعتی پیشروتر از سینما! ، فوتبال؛ ضربان قلب میلیارد ها انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توپ بازی؛ صنعتی پیشروتر از سینما! ، فوتبال؛ ضربان قلب میلیارد ها انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید