حمایت افغانستان از جمهوری آذربایجان در رابطه با مساله قره باغ

به گزارش اخذ ویزا، افغانستان ضمن حمایت از جمهوری آذربایجان در مساله قره باغ، خواهان آتش بس و حل و فصل مسائل بین باکو و ایروان از راه های مسالمت آمیز شد

حمایت افغانستان از جمهوری آذربایجان در رابطه با مساله قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی باغ ویلا ساده با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان در یک بیانیه بیان کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان نگرانی خود را نسبت به تنش ها و تقابلات شدید بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ ابراز می دارد، از وجود تلفات و خسارات مادی و انسانی پیش آمده در این درگیری ها نیز ابراز تاسف می نماید. منطقه ناگورنو - قره باغ به عنوان بخشی از خاک جمهوری آذربایجان شناخته شده است. افغانستان خواهان اتمام اشغال قره باغ است و از کوشش های ملت و دولت آذربایجان و دیگر کشورها در این راستا حمایت می نماید.

در این بیانیه وزارت امور خارجه افغانستان، همچنین خواهان آتش بس و حل و فصل این بحران به وسیله مسالمت آمیز شد.

درگیری های میان باکو و ایروان درباره منطقه قره باغ از فوریه 1988 و از زمانی که منطقه قره باغ جدایی خود را از آذربایجان بیان کرد، شروع شده است.

در جریان درگیری های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترل منطقه قره باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه حل صلح آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک با ریاست مشترک روسیه، سازمان ملل و فرانسه شروع شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1168

به "حمایت افغانستان از جمهوری آذربایجان در رابطه با مساله قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت افغانستان از جمهوری آذربایجان در رابطه با مساله قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید