صلح مسلح در قره باغ

به گزارش اخذ ویزا، گروه دنیا، در 10 روز اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان، با وجود دو بار اعلام آتش بس، خاک یکدیگر و منطقه قره باغ را بارها آماج موشک های خود نموده اند و هر بار طرف مقابل را مسئول نقض آتش بس معرفی نموده و خود را محق گشودن آتش دانسته اند. جدیدترین آمارها نشان می دهد در این نبردهای متقابل تا به امروز 673 نظامی قره باغ جان باخته اند.

صلح مسلح در قره باغ

جهت دریافت خدمات ویلای مدرن کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، صبح دیروز تنها یک روز پس از آنکه الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان به مردم کشورش قول داد انتقام گنجه را در میدان نبرد با ارمنستان بگیرد، ارتش این کشور اطلاع داد پیروز به سرنگونی یک فروند جنگنده سوخو 25 ارمنستان شده است. این دومین جنگنده سوخو 25 ارمنستان است که در چند روز اخیر ساقط می گردد.

ارتش آذربایجان در بیانیه خود همچنین ارتش ارمنستان را متهم نموده با به پرواز درآوردن این جنگنده قصد حمله به بعضی مناطق این کشور از جمله جبرائیل را داشته است. این بیانیه با تأکید بر اینکه ارمنستان در خط مقدم متحمل خسارات سنگینی شده است، تأکید نموده جمهوری آذربایجان نه تنها خسارت چندانی ندیده که از رجحان نظامی نیز برخوردار است. با این حال آماری که دیروز منتشر شد، نشان می دهد از ابتدای نبردها بین دو کشور، تا به امروز 673 نظامی قره باغ جان خود را از دست داده اند.

به گزارش سایت شبکه خبری دویچه وله، جمهوری آذربایجان و ارمنستان شنبه گذشته با میانجیگری روسیه موافقت نموده بودند با اجرای آتش بس، در جهت حل بحران به وسیله مذاکره بکوشند اما تا دیروز چنین گفت وگویی شکل نگرفت. آنها شنبه شب نیز در پی تماس های تلفنی سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه که از آنها می خواست به تعهد آتش بسی که هفته پیش بر سر آن توافق نموده بودند پایبند بمانند، برای دومین بار توافق کردند از ساعت 12 نیمه شب وارد آتش بس با یکدیگر شوند. اما هنوز ساعتی از نیمه شب نگذشته، آتشبار هر دو طرف به سوی طرف مقابل سرازیر شد و هر دو طرف دیگری را مسئول از سر گیری درگیری ها عنوان کردند و امیدهایی که در دیگر کشورهای منطقه و اروپا و روسیه شکل گرفته بود، تبدیل به یأس شد. این در حالی است که اتحادیه اروپا، روسیه و امریکا همگی طی روزهای اخیر از دو طرف خواسته اند با توقف جنگ، ابتکار عمل یکی از کشورهایی را که قصد میانجیگری بین دو طرف را دارد، به توافقی جامع دست یابند.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1219

به "صلح مسلح در قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صلح مسلح در قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید