خبرنگاران استاندار خراسان شمالی: توسعه استان از روستاها شروع می گردد

به گزارش اخذ ویزا، بجنورد - خبرنگاران - استاندار خراسان شمالی گفت: 44 درصد از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند و بر این اساس سمت و سوی توسعه و آبادانی استان باید از روستاها و عشایر شروع گردد.

خبرنگاران استاندار خراسان شمالی: توسعه استان از روستاها شروع می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، محمدعلی شجاعی روز دوشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از 6 هزار و 941 واحد مسکونی محرومان و پنج هزار و 775 طرح اشتغال نیازمندان کشور در روستای عزیز آباد مانه و سملقان، اضافه کرد: از سال پیش که ساخت 10 هزار واحد مسکونی را در قالب طرح های مختلف در استان برنامه ریزی و شروع کردیم تا به امروز 9 هزار واحد آن به بهره برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: 350 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و دهیاری ها برای بازسازی و اجرای طرح هادی در 66 روستای استان که از مقوله رانش زمین آسیب دیده اند، هزینه شده است.

شجاعی توضیح داد : 125 کیلومتر از معابر روستایی استان آسفالت شده و 702 طرح اشتغالزایی توسط دهیاری ها تعریف و به تهران ارسال شده که 50 درصد آنها تایید و اجرایی شده است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: همچنین استان ما در بحث نفوذ بیمه روستایی و عشایری رتبه 4 کشور را کسب نموده و از نظر مقاوم سازی منازل روستایی 59 درصد امور صورت گرفته است.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد در نواحی روستایی سکونت دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1249

به "خبرنگاران استاندار خراسان شمالی: توسعه استان از روستاها شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار خراسان شمالی: توسعه استان از روستاها شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید