خبرنگاران جشن های گلریزان در کرمان با حفظ فاصله اجتماعی برگزار می گردد

به گزارش اخذ ویزا، کرمان - خبرنگاران - رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: برگزاری جشن های گلریزان با حضور حداقلی خیران و با رعایت فاصله اجتماعی به عنوان یکی از راهکارهای پیش رو به شمار می رود.

خبرنگاران جشن های گلریزان در کرمان با حفظ فاصله اجتماعی برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران، یدالله موحد روز یکشنبه در نشست هیات امنای ستاد دیه استان کرمان با اشاره به لزوم کاهش جمعیت کیفری زندان ها به عنوان یکی از اولویت های پیش روی قوه قضائیه، اضافه نمود: ضروری است مشخص های اقتصادی بر مبنای مسئولیت های اجتماعی خود در زمینه یاری به آزادی مددجویان جرائم غیرعمد همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به این مطلب که فضای سال جاری برای برگزاری جشن های گلریزان با فضای سال های قبل کاملا متفاوت است، تاکید نمود: در این رابطه باید به دنبال تجربیات و راهکارهای جدید باشیم تا یاری های مردمی برای آزادی مددجویان جرائم غیرعمد محقق گردد.

رئیس هیات امنای ستاد دیه استان کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که بهره مندی از فضای مجازی یکی از راهکارهای پیش رو است اما به یقین نمی تواند تاثیری مانند جشن های گلریزان را داشته باشد، اعلام نمود: برگزاری جشن های گلریزان با حضور حداقلی خیران و با رعایت فاصله اجتماعی به عنوان یکی از راهکارهای پیش رو به شمار می رود.

موحد با اشاره به این مطلب که جلسات حضوری با خیران در ماه مبارک رمضان را باید با حفظ فاصله اجتماعی ادامه داد، گفت: این همایش ها باید به صورت محدود به منظور تقدیر از خیران برگزار گردد.

وی بر انجام کارهای تبلیغی و تشویقی در رابطه با خیران ستاد دیه نیز تاکید نمود و گفت: توسعه فعالیت های رسانه ای و فرهنگی برای جلب و افزایش یاری های خیران در راستای آزادی مددجویان جرائم غیرعمد از زندان های استان کرمان نیز باید دنبال گردد.

وی اعلام نمود: کمیته ای برای انجام کارهای فرهنگی و تبلیغی در ستاد دیه مرکز استان کرمان تشکیل می گردد که اقدامات این حوزه را به صورت مستمر پیگیری نمایند.

موحد با تاکید بر این مطلب که قوه قضائیه خود را برای مدیریت شرایط پساکرونا آماده نموده است، ادامه دداد: برای مدیریت ورودی پرونده ها و رسیدگی به آنها در دستگاه قضائی برنامه ریزی های لازم در دست انجام است.

وی یادآور شد: در دوران وقوع کرونا به شکل جدی به دنبال تامین امنیت زندان ها بوده ایم و با تدابیر اجرا شده در کرمان شرایط مناسبی وجود دارد.

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان نیز گفت: در سال گذشته با پرداخت 10 میلیارد و 787 میلیون و 800 هزار تومان، زمینه آزادی 329 مددجوی جرائم غیرعمد از زندان های استان کرمان فراهم شده است.

سید حجت الله موسوی قوام با اشاره به اینکه در سال گذشته 24 کمیسیون تشخیص وام تشکیل شده است، اضافه نمود: از مجموع مددجویان جرائم غیرعمد آزاد شده در سال گذشته 298 نفر با یاری خیران به مبلغ بیش از هفت میلیارد و 267 میلیون تومان آزاد شده اند.

وی ادامه داد: 6 نفر نیز با استفاده از یاری های ویژه ستاد دیه مرکز به مبلغ 408 میلیون تومان، 11 نفر با استفاده از تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ یک میلیارد و 230 میلیون تومان و 14 نفر با استفاده از اعتبارات صندوق تامین خسارت های بدنی به مبلغ یک میلیارد و 883 میلیون تومان از زندان ها آزاد شده اند.

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان با اشاره به برگزاری 200 جلسه صلح و سازش در استان کرمان طی سال گذشته، اعلام نمود: در این جلسات در مجموع 86 میلیارد و 613 میلیون تومان تخفیف بدهی شاکیان حاصل شده است.

موسوی قوام گفت: در سال گذشته 26 جشن گلریزان در استان کرمان برگزار شده که در مجموع 9 میلیارد و 126 میلیون تومان تعهد خیران را داشته ایم که بالغ بر 80 درصد تعهدات خیران و معادل هفت میلیارد و 260 میلیون و 200 هزار تومان وصول شده است.

وی به برگزاری مراسم تجلیل از خیران بند نسوان زندان مرکزی کرمان و تجلیل از خیران درخت آرزوها نیز اشاره و بیان نمود: در حال حاضر 184 مددجوی جرائم غیرعمد در زندان های این استان حضور دارند که از این تعداد پنج نفر دیه بدهکار تصادفات، چهار نفر دیه بدهکار حوادث کارگاهی و 108 نفر بدهکار اقتصادی هستند و 57 نفر نیز به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه و 10 نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه در زندان ها حضور دارند.

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان مطرح نمود: بالغ بر 90 درصد مددجویان جرائم غیرعمد ورودی به زندان های استان کرمان در 6 ماه پایانی سال 98 وارد زندان شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 955

به "خبرنگاران جشن های گلریزان در کرمان با حفظ فاصله اجتماعی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جشن های گلریزان در کرمان با حفظ فاصله اجتماعی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید