خبرنگاران خبرهای کوتاه از استان اصفهان

به گزارش اخذ ویزا، اصفهان- خبرنگاران- پیشرفت 80 درصدی احداث پُل ارتباطی هشت روستای بخش پادنای عظیم سمیرم و پرداخت 74 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت به مددجویان کمیته امداد شهرضا در زُمره خبرهای کوتاه استان اصفهان است.

خبرنگاران خبرهای کوتاه از استان اصفهان

سمیرم

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سمیرم از پیشرفت 80 درصدی احداث پُل ارتباطی هشت روستای بخش پادنای عظیم این شهرستان اطلاع داد.

حسین انصاری اردلی در جریان بازدید معاون اداره کل راهداری استان اصفهان از طرح های عمرانی این اداره در سمیرم گفت: این پُل در ورودی روستای ده عظیم این بخش واقع شده است.

وی اظهار داشت: فروردین سال گذشته پل ارتباطی این روستا که سایر روستاها نیز از راستا همین پل تردد داشتند در اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب دچار تخریب و آب بُردگی شد.

رییس اداره راهداری سمیرم ادامه داد: آن موقع برای حل و فصل سریع موضوع، یک پل خرپایی بر روی رودخانه ده عظیم بصورت موقت نصب شد تا ارتباط روستاها قطع نشوند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان نیز در همین پیوند اظهار داشت: برای احداث پل اصلی ده عظیم حدود 60 میلیارد ریال هزینه شده است.

فرزاد دادخواه توضیح داد: پل مورد اشاره با سازه بتُنی و مستحکم در دست ساخت است و در صورت تداوم شرایط خوب آب و هوایی بطور کامل ساخته می گردد و به بهره برداری می رسد.

وی به بازدید فروردین سال گذشته استاندار اصفهان بعد از وقوع سیلاب سمیرم اشاره نمود و گفت: همان زمان علاوه بر پل این روستا، بخش های دیگر از تاسیسات زیربنایی و پل های دیگر تخریب شده بود که به مرور بازسازی شد.

پیش از این نیز پل روستای سیور در بخش پادنای سفلی با 15 میلیارد ریال اعتبار احداث شده بود.

سمیرم منطقه ای کوهستانی و شیب دار است که عمده روان آب ها و بارش باران در آن به سمت جریان شیب سرازیر می گردد.

شهرضا

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا گفت: 74 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت از ابتدای امسال تا به امروز به به مددجویان این نهاد حمایتی، افراد و خانوارهای بی بضاعت پرداخت شده است.

عبدالرزاق میرزایی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: : 265 مددجوی تحت پوشش این وام ها را در قالب طرح های خوداشتغالی، راهبر شغلی و کارفرمایی دریافت نموده و مشغول بکار شده اند.

به گفته وی، بیش از سه هزار خانوار نیازمند در شهرستان شهرضا زیر پوشش کمیته امداد حضرت امام هستند و این تعداد از مددجویان توانسته اند در امسال از خدمات و تسهیلات این نهاد بهره ببرند.

رییس کمیته امداد شهرضا ادامه داد: پرداخت تسهیلات اشتغال در بخش های صنایع دستی، دامپروری، خدماتی، حمل و نقل و امور صنفی بوده است و کارشناسان این نهاد بر مراحل مختلف مطالعه، راه اندازی و توسعه کسب و کار شاغلان نظارت دارند.

میرزایی با بیان اینکه این نهاد با آموزش450 نفر و کاریابی برای 400 بیکار پیروز به کسب رتبه برتر استان در ابتدای امسال هم شده بود، اظهار داشت: سال گذشته نیز 310 فقره وام اشتغال به ارزش 84 میلیارد ریال به مددجویان شد.

وی با اشاره به بهره مندی 2 هزار و 310 مددجو از خدمات بیمه پایه کمیته امداد این شهرستان توضیح داد: قراردادها برای درمان خانوارهای تحت حمایت این نهاد با 26 مرکز درمانی منعقد شده است.

به گفته مسوول کمیته امداد شهرضا، حدود90 درصد از هزینه های درمانی مددجویان دارای بیمه پایه توسط کمیته امداد پرداخت می گردد.

سه هزار و 300 خانوار شهرضایی و یک هزار 600 زن سرپرست خانوار، 201 نفر از فرزندان ایتام، 402 نفر از فرزندان محسنین، 200 نفر بیمار خاص و صعب العلاج و 465 نفر دانش آموز و دانشجوی نیازمند تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد شهرضا هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1643

به "خبرنگاران خبرهای کوتاه از استان اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خبرهای کوتاه از استان اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید