خبرنگاران زیرساخت آموزش مجازی در دانشگاه فنی و حرفه ای فراهم است

به گزارش اخذ ویزا، تهران- خبرنگاران- رییس دانشگاه فنی و حرفه ای از آمادگی تمام دانشکده های این دانشگاه در سراسر کشور برای ارائه آموزش ها به شیوه مجازی در سال تحصیلی 1400 - 99 اطلاع داد.

خبرنگاران زیرساخت آموزش مجازی در دانشگاه فنی و حرفه ای فراهم است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

ابراهیم صالحی عمران روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران گفت: به دلیل شرایط نامعلوم ماندگاری ویروس کرونا در کشور، دانشگاه فنی و حرفه ای در حوزه آموزش منطبق با تصمیمات ستاد ملی کرونا پیش خواهد رفت. به طور حتم در استان های شرایط قرمز آموزش ها به صورت مجازی خواهد بود.

وی اضافه نمود: دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای از 22 شهریورماه و دانشجویان تازه وارد نیز پس از اعلام نتایج، آموزش خود را شروع می نمایند. در سال تحصیلی جدید ترکیبی از آموزش سنتی و آموزش مجازی را پیش بینی نموده ایم.

صالحی عمران با اشاره به برگزاری جلسه معارفه دانشجویان جدید دانشگاه فنی و حرفه ای، عنوان نمود: در این معرفی دانشجویان با دانشکده ها و فضاهای دانشگاهی آشنا می شوند.

فراهم آوری زیرساخت های آموزش مجازی

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: در سال تحصیلی جدید آموزش بعضی دروس الکترونیکی خواهد بود و تمامی زیرساخت های لازم برای این شیوه آموزش تدبیر شده است.

صالحی عمران تاکید نمود: آموزش مجازی با استفاده از نرم افزار سمیاد که از سوی این دانشگاه طراحی شده است، صورت می گیرد. پیش بینی می کنیم حدود 50 درصد آموزش ها به صورت آنلاین ارایه گردد. این شرایط برای دانشکده های نقاط دوردست نیز صادق است.

وی اضافه نمود: حتی پس از خاتمه و ریشه کنی ویروس کرونا نیز آموزش های مجازی این دانشگاه ادامه می یابد.

امکان ارائه آموزش دروس عملی به صورت مجازی

وی در ادامه با اشاره به دشواری های آموزش از راه دور برای دروس عملی گفت: این دروس احتیاج به محیط کار عملی دارند و دشواری های خود را برای آموزش به وسیله مجازی دارا می باشند اما دانشگاه فنی وحرفه ای برای این مساله تدبیری اندیشیده است.

صالحی عمران اضافه نمود: آموزش دروس عملی دانشگاه فنی و حرفه ای به وسیله کارگاه های مجازی، آزمایشگاه های مجازی و شبیه سازی ها صورت خواهد گرفت. در این زمینه با دانشگاه های خارج از کشور نیز برای دریافت تجارب آن ها مکاتبه نموده ایم و این فرصت را فراهم آورده ایم.

تجهیز کارگاه ها برای سال تحصیلی جدید

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای در ادامه از تجهیز تمامی 76 دانشکده فنی و حرفه ای سراسر کشور تا پیش از مهرماه اطلاع داد و گفت: اکنون در مرحله خرید تجهیزات قرار داریم و آزمایشگاه و کارگاه های این دانشگاه در سراسر کشور تا پیش از شروع تحصیلی تجهیز می شوند.

وی گفت: اولویت تجهیز کارگاه ها نیز با مناطق محروم است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1191

به "خبرنگاران زیرساخت آموزش مجازی در دانشگاه فنی و حرفه ای فراهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زیرساخت آموزش مجازی در دانشگاه فنی و حرفه ای فراهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید