برگزاری کارگاهی برای تغییر نگاه از مدرک گرایی به مهارت افزایی در قزوین

به گزارش اخذ ویزا، خبرنگاران/قزوین کارشناس آموزش مجازی مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قزوین گفت: هدف سلسله ورکشاپ های چه مهارتی بپوشیم تغییر نگاه نسل نو از مدرک گرایی به مهارت افزایی است و علاوه بر آن در کوشش هستیم تا دانش آموزان را با فعالیت ها هنری و صنایع دستی آشنا کنیم.

برگزاری کارگاهی برای تغییر نگاه از مدرک گرایی به مهارت افزایی در قزوین

الناز محمدی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سلسله ورکشاپ های چه مهارتی بپوشیم در رشته های گرافیک، عکاسی، طراحی لباس، چوب و رزین و طراحی داخلی برگزار می گردد. این کارگاه های آموزشی مهارتی به صورت هفتگی از هفته مشاغل شروع شده است و تا خاتمه تابستان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: 20 ورکشاپ در قالب سلسله ورکشاپ های چه مهارتی بپوشیم تعریف شده است و تا کنون پنج کارگاه برگزار شده است که اسم این ورکشاپ ها سه شنبه های مهارتی است. در این کارگاه ها مهارت آموزش داده می گردد که ازجمله آن می توانیم به دوخت سرویس آشپزخانه در ورکشاپ خیاطی اشاره کنیم.

کارشناس آموزش مجازی مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قزوین اعلام نمود: این طرح طی همکاری مشترک مرکز علمی- کاربردی جهاد دانشگاهی با آموزش وپرورش برگزار شده است و بیشتر مخاطبین دانش آموزان محصل مقاطع پایه دهم به بالا هستند، علاوه بر دانش آموزان خانم های خانه دار، مدیران مدارس و اساتید دانشگاه هم در این ورکشاپ ها حضور دارند البته برای حضور هم محدودیتی وجود ندارد.

وی بیان نمود: هدف ورکشاپ تغییر نگاه نسل نو از مدرک گرایی به مهارت افزایی است و علاوه بر آن در کوشش هستیم تا دانش آموزان را با فعالیت ها هنری و صنایع دستی آشنا کنیم. برای تبلیغ با مدیران مدارس ارتباط گرفتیم و برنامه ورکشاپ هر هفته را ارسال می کنیم تا نشر دهند.

محمدی یادآور شد: کارگاه ها به صورت مجازی و آنلاین برگزار می گردد به همین جهت در پوستر تبلیغات آدرس مجازی را برای حضور افراد قرار می دهیم و گفتنی است که بگوییم حضور در آن رایگان است، البته امکان ضبط جلسه و استفاده از آن وجود دارد و در کوشش هستیم این طرح را ادامه دهیم، اگر ستاد کرونا اجازه دهد این ورکشاپ ها را به صورت حضوری در مدارس برگزار خواهیم کرد.

کارشناس آموزش مجازی مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قزوین با بیان اینکه ورکشاپ ها 2 ساعته بوده و سعی می گردد مباحث مقدماتی آموزش داده گردد، متذکر شد: از استان های دیگر کشور هم نظیر زاهدان، یزد و قم در این ورکشاپ ها شرکت کردند و محدودیتی برای حضور وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1937

به "برگزاری کارگاهی برای تغییر نگاه از مدرک گرایی به مهارت افزایی در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کارگاهی برای تغییر نگاه از مدرک گرایی به مهارت افزایی در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید