خبرنگاران شرایط کرونایی شهرستان بابل در آستانه قرمز شدن است

به گزارش اخذ ویزا، ساری - خبرنگاران - فرماندار بابل نارنجی بودن شرایط کرونایی شهرستان بابل را ناپایدار توصیف کرد و گفت: شرایط شیوع ویروس کرونا این شهرستان در حال ورورد به رنگ بندی قرمز است.

خبرنگاران شرایط کرونایی شهرستان بابل در آستانه قرمز شدن است

قربانعلی ولیزاده بورا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته 40 بیمار کرونایی در مراکز درمانی بابل بستری شدند و آمار بستری به 172 نفر رسیده است.

وی فرایند بستری بیماران کرونایی را بر مدار افزایشی توصیف و به رشد 2 برابری تعداد بستری های اشاره نمود و گفت: با آمار بستری امروز بیماران، شرایط کرونایی بابل نارنجی و به مدار قرمز نزدیک شده است.

فرماندار شهرستان بابل گفت: در 24 ساعت گذشته سه بیمار کرونایی در بابل جان خود را از دست داده اند و 34 بیمار با حال نامساعد در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شوند.

ولیزاده ادامه داد: براساس پایش و ارزیابی میدانی میزان دورهمی خانوادگی در سطح شهرستان بابل دو برابر زمستان گذشته شده است و با بی توجهی به پروتکل های بهداشتی روبرو شدیم که منجر به بازگشت بابل به رنگبندی نارنجی و نزدیکی به شرایط قرمز شده است .

وی گفت: انتظار می رود که مراکز خرید و بازار به طور کامل پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند تا بار دیگر مجبور به تعطیلی بازار نباشیم.

فرماندار بابل اضافه کرد: با گسترش ویروس جهش یافته قدرت سرایت بیشتری را در همه گیری کرونا شاهد هستیم و مردم باید در استفاده از ماسک در رعایت فاصله گذاری اجتماعی دقت بیشتری داشته باشند.

بابل به عنوان دروازه ورود ویروس کرونا به مازندران که از اول اسفندماه سال 98 با بستری 2 بیمار مشکوک به این ویروس در مراکز درمانی با بیماری کووید19 بیماری درگیر شد و تا به امروز سه موج سنگین کرونایی را در اسفند 98 با بستری بیش از 500 بیمار کرونایی ، در تیرماه سال گذشته در موج دوم این بیماری با بستری روزانه 350 نفر و در موج سوم کرونا نیز در دی ماه سال گذشته با بستری روزانه حدود 250 نفر رسید که بعد از آن فرایند کاهشی به خود گرفت.

هم اکنون بابل بعد از تعطیلات عید نوروز 1400 در جهت موج جدید از همه گیری ویروس کرونا نهاده شد و تا شرایط قرمز فاصله ای ندارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1762

به "خبرنگاران شرایط کرونایی شهرستان بابل در آستانه قرمز شدن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرایط کرونایی شهرستان بابل در آستانه قرمز شدن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید