دستور پوتین برای پاسخ قاطع روسیه به اقدامات خصمانه غربی ها

به گزارش اخذ ویزا، رئیس جمهوری روسیه با امضای فرمانی، دولت را موظف کرد تا اقدامات مشخصی را برای پاسخ گویی به اقدامات خصمانه کشورهای خارجی که منافع ملی و امنیتی روسیه را به خطر بیاندازد، اعمال نموده و اصولی را در این رابطه در نظر بگیرند.

دستور پوتین برای پاسخ قاطع روسیه به اقدامات خصمانه غربی ها

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام نمود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز آدینه فرمان مربوط به اقدامات متقابل در برابر هر نوع اقدام غیردوستانه از طرف سایر کشورها امضاء کرد.

این سند به هدف دفاع از منافع و امنیت روسیه محدود شده و در صورت ضرورت، با تعطیلی سفارت ها و کنسولگری های کشورهای متخاصم و همچنین ممنوع شدن فعالیت ارگان ها و موسسات دولتی این کشورها و لغو توافقات کاری-تجاری با شخصیت های حقیقی در خاک فدراسیون روسیه همراه خواهد شد. البته صحبت تنها در مورد کشورهایی است که اقدامات غیردوستانه ای را در قبال روسیه انجام دهند. این محدودیت ها می تواند توافقات مربوط به تأمین نیروی کاری و موافقت نامه هایی که در مورد روابط کاری با این کشورها امضاء شده، را نیز شامل گردد.

در دستور پوتین در این زمینه، یادآوری شده است که این محدودیت ها در مورد شهروندان کشورهای متخاصم که به نمایندگی از دولت های متبوع خود در نمایندگی های دیپلماتیک یا ارگان ها یا موسسات دولتی حضور می یابند، اعمال نخواهند شد.

در این سند به دولت فدراسیون روسیه نیز دستور داده شده است: ضروری است تا فهرستی از کشورهای خارجی غیردوست که این محدودیت ها می تواند درباره آنها اعمال گردد و همچنین تعداد شخصیت های فیزیکی آنها در خاک روسیه را تعیین کند.

طبق دستور رئیس جمهوری روسیه، کابینه وزرا می تواند پیشنهادهایی برای تغییر اقدامات در نظر گرفته در این باره، از جمله زمان اعمال آنها ارائه دهد و همچنین باید کنترل رعایت حقوق شهروندان روسی در این رابطه را تأمین کند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین شب گذشته در مورد دستور ولادیمیر پوتین شرح داد که اقدامات برای مقابله با اقدامات خصمانه کشورهای خارجی، مربوط به فعالیت نمایندگی های دیپلماتیک و رسمی این کشورها و نه تجار آنها می گردد و این مسئله به فعالیت تجار و سرمایه گذران خارجی فعال در روسیه آسیب نخواهد رساند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1841

به "دستور پوتین برای پاسخ قاطع روسیه به اقدامات خصمانه غربی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور پوتین برای پاسخ قاطع روسیه به اقدامات خصمانه غربی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید