ویزای آمریکا: انتقاد مسکو از اقدامات غیردوستانه آمریکا به دنبال لغو خدمات ویزایی از سوی واشنگتن

به گزارش اخذ ویزا، کرملین، واشنگتن را به تشدید تنش به وسیله اقدامات غیردوستانه متهم کرد؛ پیش از آن سفارت آمریکا در مسکو گفته بود تعداد کارکنانش را کاهش می دهد و دیگر برای بیشتر روس ها ویزا صادر نمی کند.

ویزای آمریکا: انتقاد مسکو از اقدامات غیردوستانه آمریکا به دنبال لغو خدمات ویزایی از سوی واشنگتن

اگر علاقمند به دریافت خدمات قیمت ویزای آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، این سفارتخانه اعلام نمود که تا 75 درصد از نیروهای کنسولگری را می کاهد و از 12 مه هم دیگر فرایند ویزای غیرمهاجرتی برای سفرهای غیر دیپلماتیک را متوقف خواهد نمود. پیش از آن یک قانون جدید روسیه، محدودیت هایی درباره چگونگی کارکرد نیروهای محلی در نهادهای دیپلماتیک خارجی مشخص نموده بود.

این بدین معناست که روس هایی که دیپلمات نبوده یا به دنبال دریافت کارت سبز نیستند، دیگر از داخل کشور خودشان نمی توانند برای دریافت ویزای گردشگری آمریکا و یا اهداف دیگر اقدام نمایند. آنها برای چنین درخواست هایی باید در کشور ثالث اقدام نمایند.

وزارت خارجه روسیه تاکید دارد که کنسولگری های روسیه در ایالات متحده همچنان ظرف 10 روز اقدام به صدور ویزا می نمایند و این کار با وجود کاهش نیروهای دیپلماتیک آنها انجام می گردد و همچنین گفته شد که هیچ چیز مانع از آن نیست که واشنگتن با آوردن اتباع آمریکایی تعداد نیروهای خود را افزایش دهد.

این وزارتخانه گفت که سهم کارکنان دیپلماتیک آمریکا در روسیه 455 تن است اما تنها 280 کارمند رسمی وجود دارد و این اجازه هست که واشنگتن شمار کارکنان خود را افزایش دهد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت تصمیم این سفارتخانه تاثیر عملی اندکی دارد زیرا هم اکنون نیز روس ها برای دریافت ویزای آمریکا چالش دارند. پسکوف به خبرنگاران گفت: باید به شرایطی که موجب ایجاد این نوع روابط دوجانبه شده است، نگاهی انداخت. اگر گره گام های غیر محبت آمیز را در جهت مخالف باز کنید، بدیهی است که مقدمه همه این اقدامات غیر محبت آمیز ایالات متحده است. روسیه از صد روز اول ریاست جمهوری بایدن انتظارات بهتری داشت.

او همچنین از گامهایی برای تمدید پیمان تسلیحات هسته ای استارت جدید استقبال کرد. پسکوف گفت: اما این نکته مثبت در مقایسه با بار منفی ای که در طول این 100 روز جمع نموده ایم، هنوز اندک است. متاسفانه این بار غالب است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1806

به "ویزای آمریکا: انتقاد مسکو از اقدامات غیردوستانه آمریکا به دنبال لغو خدمات ویزایی از سوی واشنگتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای آمریکا: انتقاد مسکو از اقدامات غیردوستانه آمریکا به دنبال لغو خدمات ویزایی از سوی واشنگتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید