دشمنان فقیر جو زمین؛ زندگی سیاه مردمی که چاره ندارند

به گزارش اخذ ویزا، اگرچه ممکن است خلاص شدن از شر زغال سنگ برای بعضی از کشور های پیشرفته امکان پذیر باشد، اما برای کشور های در حال توسعه چندان ساده نیست.

دشمنان فقیر جو زمین؛ زندگی سیاه مردمی که چاره ندارند

به گزارش خبرنگاران، نارش چاوهان 50 ساله و همسرش رینا دوی 45 ساله، کیسه های زغال سنگ را در دهنباد شهری در استان جارکند هند پُر می نمایند. این زوج با فروش چهار سبد زغال سنگ به تاجران روزانه سه دلار دریافت می نمایند.

راجو یک هندی دیگر شاغل در جمع آوری زغال سنگ هر روز بعد از اینکه نیم دوجین کیسه زغال سنگ برداشته از معادل را که وزن آن ها به 200 کیلوگرم می رسد بر روی دوچرخه خود سوار نموده و به دست مشتریان می رساند.

او عمدتا در شب کار انتقال زغال سنگ ها را انجام می دهد تا از پلیس و گرمای هوا در امان بماند. مسافت 16 کیلومتری را طی می نماید تا به تاجرانی برسد که به او 2 دلار پرداخت می نمایند.

هزاران نفر دیگر نیز همین کار را می نمایند. زغال سنگ تمام چیزی است که آن ها دارند.

جو زمین به شدت به مردمی احتیاج دارد تا از سوزاندن زغال سنگ، بزرگترین منبع گاز های گلخانه ای جلوگیری نمایند، اما زندگی مردم اینجا به زغال سنگ متکی است.

راجو می گوید: فقیران چیزی جز غم ندارند... اما زغال سنگ زندگی بسیاری از مردم را نجات داده است.

زغال سنگ بزرگترین منبع سوخت دنیا برای انرژی الکتریکی است و بسیاری از افراد ناامید مانند راجو برای زندگی خود به آن وابسته هستند.

سازمان دنیای هواشناسی در گزارشی گفت همه گاز های گلخانه ای اصلی در سال 2020 سریعتر از میانه دهه قبل انتشار یافت و این رویه در سال 2021 ادامه یافته است.

تنها توقف انتشار این گازها، مقدار انتشار آن را تثبت و افزایش دما را که باعث آسیب فزاینده ناشی از موج گرما، سیل و خشکسالی می گردد، متوقف می نماید.

سوزاندن زغال سنگ، نفت و گاز، بزرگترین منبع دی اکسید کربن است که عامل 66 درصد از گرمایش دنیای است.

منبع: فرارو
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2062

به "دشمنان فقیر جو زمین؛ زندگی سیاه مردمی که چاره ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دشمنان فقیر جو زمین؛ زندگی سیاه مردمی که چاره ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید