تور ارزان استرالیا: دوازدهمین نشست اتحادیه اروپا با استرالیا به تعویق افتاد

به گزارش اخذ ویزا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، در پی بروز اختلاف های دیپلماتیک میان فرانسه با کشورهای امضاکننده توافقنامه امنیتی سه جانبه آکوس (آمریکا، انگلیس و استرالیا) بر سر کنار گذاشته شدن پاریس از قرارداد ده ها میلیارد دلاری ساخت زیردریایی با کانبرا، اتحادیه اروپا دوازدهمین دور گفتگوها برای امضای یک توافقنامه تجارت آزاد با استرالیا را یک ماه به تعویق انداخت.

تور ارزان استرالیا: دوازدهمین نشست اتحادیه اروپا با استرالیا به تعویق افتاد

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

بنا به اعلام یک نشریه استرالیایی، دوازدهمین دور این گفتگوها قرار بود در ماه اکتبر برگزار گردد، اما حالا اتحادیه اروپا وعده برگزاری این گفتگوها را در ماه نوامبر داده است.

اتحادیه اروپا هنوز در خصوص دلیل این تعویق توضیحی ارائه نداده است، اما یک عضو ناظر و مطلع از فرایند این گفتگوها به نشریه استرالیا فایننشل ریویو گفت که دلیل این به تعویق اندازی، به بحث قرارداد ساخت زیردریایی ها مربوط می گردد.

دان تهان وزیر تجارت استرالیا که برای انجام گفتگوها با والدیس دومبروفسکی همتای خود در اتحادیه اروپا به این قاره سفر نموده بود، از اتحادیه اروپا خواست تا به گفتگوها بر سر توافقنامه تجارت آزاد ادامه دهد.

پیش از این هم وزیر تجارت استرالیا مدعی شده بود که توافقنامه تجاری استرالیا و اتحادیه اروپا سود متقابل خواهد داشت و به اعضای اتحادیه اروپا اجازه می دهد در منطقه ایندوپاسیفیک حضور پررنگ تری داشته باشند.

لازم به ذکر است، در اواسط ماه سپتامبر سه کشور انگلیسی زبان ایالات متحده، انگلیس، استرالیا از امضای توافقنامه همکاری امنیتی سه جانبه (آکوس) خبر دادند. امضای این توافقنامه سبب شد که کانبرا به طور یکجانبه خروج خود از توافق 66 میلیارد دلاری ساخت زیردریایی با فرانسه را به نفع تأمین این گونه تسلیحات در چارچوب ائتلاف نو اعلام کند؛ اقدامی که خشم مقامات فرانسه را برانگیخت و کار را به جایی کشاند که دولت فرانسه سفرای خود از آمریکا و استرالیا را فراخواند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2003

به "تور ارزان استرالیا: دوازدهمین نشست اتحادیه اروپا با استرالیا به تعویق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استرالیا: دوازدهمین نشست اتحادیه اروپا با استرالیا به تعویق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید