رقیب قدرتمند و مقرون به صرفه تسلا از چین آماده ورود به بازارهای جهانی، عکس

به گزارش اخذ ویزا، کمپانی گک به تازگی از مدل جهانی خود به نام آیون هایپر GT رونمایی کرد. این مدل نو بر اساس پلتفرم 800 ولت ساخته شده و مجهز به سیستم یاری راننده پیشرفته و برد 710 کیلومتری خواهد بود.

رقیب قدرتمند و مقرون به صرفه تسلا از چین آماده ورود به بازارهای جهانی، عکس

امیرمسعود عابدین- هایپر GT برای اولین بار در جولای 2023 برای رقابت با تسلا مدل 3 به بازار عرضه شد. قیمت رسمی آن از 30370 دلار، معادل یک میلیارد و 790 میلیون تومان آغاز می گردد. هایپر GT بر روی پلتفرم AEP 3.0 گک ساخته شده که به عنوان یک سدان سایز میانه، با ابعاد 4886/1885/1449 میلی متر و با فاصله بین دو محور 2920 میلی متر شناخته می گردد.

قدرت تولیدی از یک موتور الکتریکی در محور عقب با قدرت 340 اسب بخار و گشتاور 434 نیوتن متر تأمین می گردد. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن 4.9 ثانیه اعلام شده است. علاوه بر این، هایپر GT دارای درهای قیچی شکل و ضریب درگ Cd0.197 است.

در روز فناوری گک، این خودروساز فناوری رانندگی هوشمند Mapless خود را معرفی و اظهار داشت که مدل نو هایپر GT اولین خودرویی خواهد بود که به این فناوری مجهز می گردد. پیش از این، فناوری هوشمند Mapless در جاده های میلان، بانکوک و هنگ کنگ آزمایش شده است. این خودرو ممکن است هم زمان با عرضه در چین، در بازارهای خارج از چین نیز عرضه گردد.

گروه خودروسازی گک در کوشش است تا شبکه شارژ خود را در بازارهای خارج از چین توسعه دهد.

منبع: carnewschina

322

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 خرداد 1403 بروزرسانی: 14 خرداد 1403 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2497

به "رقیب قدرتمند و مقرون به صرفه تسلا از چین آماده ورود به بازارهای جهانی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقیب قدرتمند و مقرون به صرفه تسلا از چین آماده ورود به بازارهای جهانی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید