رول بادمجان با مرغ، ساده و خوشمزه

به گزارش اخذ ویزا، رول بادمجان با مرغ یک غذای ابتکاری بسیار خوشمزه است که بهتر است یک بار آن را تست کنید و از مزه خوب آن در کنار یک برنج زعفرانی لذت ببرید.

رول بادمجان با مرغ، ساده و خوشمزه

رول بادمجان با مرغ یکی از رول های بسیار خوشمزه و فرق دارد که شما می توانید به راحتی آن را در خانه تهیه کنید. ترکیب بادمجان با مرغ بسیار خوشمزه می شود و شما می توانید با گوشت چرخ کرده نیز این غذای لذیذ را تهیه کنید. برای داشتن این غذا باید از بادمجان های کشیده و یکدست استفاده کنید و بهتر است بادمجان ها کشیده باشند و پوست براق داشته باشند. با خبرنگاران همراه باشید تا طرز تهیه رول بادمجان با مرغ را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه رول بادمجان با مرغ

  • بادمجان 3 عدد
  • ران و سینه مرغ از هر کدام 1 عدد
  • پیاز بزرگ 1 عدد
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • گوجه 2 عدد
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه رول بادمجان با مرغ

مرحله اول

ابتدا باید مرغ را آماده کنید. شما می توانید از ترکیب ران و سینه استفاده کنید تا غذای شما زیاد خشک نشود همچنین می توانید از فیله بدون استخوان استفاده نمایید. سینه و ران مرغ را بدون استخوان کنید و داخل غذاساز یا چرخ گوشت بیندازید و میکس کنید.

مرحله دوم

بادمجان ها را بشویید و به صورت حلقه حلقه به قطر یک سانت برش بزنید. آن ها را داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود و بعد بشویید و خشک کنید. داخل یا همان وسط بادمجان ها را خارج کنید تا یک دایره تو خالی داشته باشید.

مرحله سوم

مرغ چرخ شده را داخل یک کاسه بریزید و پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید. آب پیاز را بگیرید و به مخلوط مرغ، ادویه ها و زعفران اضافه کنید و مواد را خوب ورز دهید تا یکدست شود. می توانید از همان ابتدا پیاز را داخل چرخ گوشت به همراه مرغ میکس کنید.

مرحله چهارم

حالا باید داخل بادمجان های خالی شده را با مرغ چرخ شده پر کنید. سپس خیلی آرام داخل سیخ چوبی بزنید و کنار هم قرار دهید. داخل تابه رژیمی کمی روغن بریزید و اجازه دهید تا هر دو طرف بادمجان ها و مرغ با شعله خیلی کم و به مدت 1 ساعت بپزند تا خوب مغزپخت شوند. در انتها گوجه ها را نیز سرخ و به همراه کته میل کنید. برای دیدن غذاهای تازه نان شکم پر با سیب زمینی و بدون گوشت را بخوانید.

نکات کلیدی برای تهیه رول بادمجان با مرغ

  • می توانید از گوشت چرخ کرده نیز استفاده کنید.
  • بهتر است قطر بادمجان زیاد ضخیم نباشد.
  • می توانید یک عدد فلفل دلمه رنده شده نیز بریزید.
  • مواد را به آرامی به سیخ بزنید وگرنه مواد از داخل بادمجان می ریزد.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از آشپزی بهترین روش های لعاب انداختن قورمه سبزی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 12 مهر 1401 بروزرسانی: 12 مهر 1401 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2335

به "رول بادمجان با مرغ، ساده و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رول بادمجان با مرغ، ساده و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید