سفیر روسیه: علاوه بر ادلب، باید در شمال شرق سوریه هم با تروریسم مبارزه کرد

به گزارش اخذ ویزا، در ارتباط با سخنان وزیر خارجه روسیه مبنی بر تداوم مبارزه با تروریسم، سفیر این کشور در سوریه نیز گفت، باید این مبارزه علاوه بر استان ادلب، شمال شرق سوریه را نیز در برگیرد.

سفیر روسیه: علاوه بر ادلب، باید در شمال شرق سوریه هم با تروریسم مبارزه کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، الکساندر یفیموف سفیر روسیه در سوریه تأکید کرد که مسکو با سوریه بوده و خواهد بود.

یفیموف به روزنامه الوطن سوریه گفت، باید تمامی نیروهای خارجی که به صورت غیر قانونی در سوریه حضور دارند، در سریع ترین زمان ممکن، از این کشور خارج شوند.

وی درباره اظهارات وزیر خارجه روسیه مبنی بر انتها یافتن جنگ در سوریه، گفت: بله وزیر روسیه این سخن را گفت... ولی باید به آنچه وی درباره مناطقی از خاک سوریه توجه کرد که در آن تروریسم حضور دارد.

این دیپلمات روس با بیان اینکه باید در این مناطق، به مبارزه با تروریسم ادامه داد، توضیح داد که این مسئله باید در منطقه ادلب و شمال شرق سوریه صورت گیرد.

استان ادلب در اشغال گروه های تروریستی به ویژه هیئة تحریر الشام واقع شده است؛ ائتلافی که جبهه النصره رکن اصلی تشکیل دهنده آن است.

کنترل شمال شرق سوریه نیز در دست شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه است. آمریکا حمایت این شبه نظامیان را بر عهده دارد و در مناطق تحت تصرف آنان، بیش از 15 پایگاه نظامی احداث نموده است (جزئیات بیشتر).

سفیر مسکو در دمشق درباره توافقات جدید بر سر ادلب که برآیند نشست سه جانبه ؤسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه بود، گفت: ما با طرف ترکیه ای توافقی داریم که در سپتامبر گذشته منعقد شد. ما بر این باوریم که این توافق برای تحقق هدف اصلی در این منطقه کافی است.

وی ادامه داد: در این توافق (سوچی) بندهایی وجود دارد که بر لزوم آزادسازی و بازگشایی مسیرهای بین المللی تأکید دارد. ما همواره این موضوع را در دستور کار همه مذاکرات با طرف ترکیه ای قرار می دهیم و این موضوع در نشست سه جانبه نیز آنالیز شد.

یفیموف درباره افزایش حمایتهای آمریکا از نیروهای دموکراتیک، به ویژه پس از اظهارات رئیس جمهور روسیه مبنی بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه و عدم تجزیه سوریه، خاطر نشان کرد: ما مخالف حضور غیر قانونی نیروهای مسلح کشورهای خارجی [در سوریه] هستیم و خواهان اخراج آنان در سریعترین زمان ممکن از خاک سوریه هستیم.

اردوگاه الرکبان برچیده می گردد

خبرگزاری اسپوتنیک نیز به نقل از یفیموف درباره اردوگاه الرکبان گزارش داد، روسیه از ماه ها قبل با مشکل این اردوگاه و آوارگان حاضر در آن، روبرو است، و در این زمینه به موفقیت های بزرگی دست یافته ایم.

وی با بیان اینکه تا چند ماه پیش، تعداد آوارگان حاضر در الرکبان، بیش از 50 هزار نفر بود، خاطر نشان کرد که این تعداد اخیرا به 12 هزار نفر رسیده است. روسیه نیز در حال حاضر در راستای اجرای طرح برچیده شدن این اردوگاه فعالیت می نماید و فکر می کنیم که در مدت زمان کوتاهی می توانیم این مشکل را به صورت نهایی حل کنیم.

اردوگاه الرکبان تحت محاصره آمریکایی ها واقع شده است و به آوارگان حاضر در آن اجازه داد نمی گردد که از آن خارج شوند. در واقع واشنگتن از این اردوگاه به عنوان برگه ای برای پیشبرد مقاصد خود در سوریه استفاده می نماید.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 438

به "سفیر روسیه: علاوه بر ادلب، باید در شمال شرق سوریه هم با تروریسم مبارزه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر روسیه: علاوه بر ادلب، باید در شمال شرق سوریه هم با تروریسم مبارزه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید