شبهای فرهنگی رامسر 9 و 10 اردیبهشت در ساری برگزار می گردد

به گزارش اخذ ویزا، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، شبهای فرهنگی رامسر 9 و 10 اردیبهشت در ساری برگزار می گردد.

شبهای فرهنگی رامسر 9 و 10 اردیبهشت در ساری برگزار می گردد

پیش از این قرار بود این برنامه 27 و 28 اردیبهشت برگزار گردد که به علت شرایط نامساعد آب و هوایی لغو شده بود.

علی ماهفروزی اظهار کرد: یکی از بخشهای اصلی و برجسته مد نظر که برای رویداد ساری2022 طراحی شد برگزاری شبهای فرهنگی با موضوع شهرستانها و استانهای مختلف در ساری است که نخستین گام آن با برپایی شبهای فرهنگی رامسر برداشته می گردد.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی نهایی شده قرار است شبهای 9 و 10 اردیبهشت و در آستانه شبهای عید سعید فطر ساری محل برگزاری ویژه برنامه شبهای فرهنگی رامسر باشد که نخستین مرحله از برنامه شبهای فرهنگی ساری 2022 محسوب می گردد.

دبیر رویداد بین المللی ساری2022 گفت: مهمترین نکته مد نظر ما در رویداد ساری2022 این است که ظرفیت های جهانگردی، فرهنگی و مالی شهرستانهای ما برجسته گردد و بتوانیم ظرفیت های مکمل را شناسایی کنیم تا در افتتاحیه از کل ظرفیت های استان بهره گرفته گردد.

ماهفروزی گفت: این برنامه ها در واقع تمرینی برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین شهرستانها و مرکز استان و بعلاوه تعامل بین سایر استانها با مازندران برای عرضه و معرفی ظرفیت های فرهنگی و جهانگردی هستند.

طراح رویداد بین المللی مرکز جهانگردی کشورهای عضو اکو توضیح داد: مازندران با همه ظرفیت هایی که در حوزه جهانگردی دارد از فرصت شبهای زیبا و جذابش برای جهانگردی بهره نبرده است. به عبارتی دیگر شبهای جهانگردی مازندران خالی است و با اجرای این ویژه برنامه های شبهای فرهنگی که با شبهای فرهنگی رامسر شروع می گردد، می خواهیم عملا مازندران را وارد فضای جهانگردی شبانه کنیم.

وی اضافه کرد: امروز جهانگردی شبانه در بسیاری از مقاصد جهانگردی داخلی و خارجی بخش مهمی از جهانگردی محسوب می گردد و برای آن برنامه های متعدد و متنوعی تعریف شده است که به جذب جهانگرد یاری می نماید. اما در مازندران از این فرصت غافل مانده ایم. شاید این اقدام ها باید از بیست سال پیش شروع می شد تا امروز شاهد دستاوردهای آن باشیم. اما در هر حال رویداد بین المللی ساری2022 بهانه ای شد که نگاهی ویژه به شبهای فرهنگی به عنوان یکی از عناصر اصلی تقویت جهانگردی شبانه داشته باشیم.

دبیر رویداد بین المللی ساری2022 گفت: در این برنامه ها قرار است ظرفیت های جذابی مانند غذاها، صنایع دستی، هنرهای سنتی، آیین های بومی و موسیقی منطقه ها مختلف عرضه گردد که در کنار آنها جاذبه های مختلف جهانگردی نیز معرفی می شوند.

ماهفروزی اضافه کرد: بارها شاهد اعتراض و انتقاد جهانگردان مازندران بودیم که می گویند شبهای مازندران خاموش است. درحالیکه شبهای مازندران باید فرصت مالی و فرهنگی ناشی از جهانگردی ایجاد کند.

وی اظهار کرد: شبهای فرهنگی رامسر که با حضور هنرمندان و فعالان صنایع دستی و حوزه فرهنگ بومی این شهرستان برگزار می گردد شروعی بر فرآیند مد نظر دبیرخانه ساری2022 برای معرفی ظرفیت های سراسر استان و سایر منطقه ها کشور است که تمرینی برای افتتاحیه رویداد بین المللی ساری2022 نیز محسوب می گردد.

شبهای فرهنگی رامسر قرار است طی ساعات پس از افطار 9 و 10 اردیبهشت با برپایی غرفه های نمایشگاهی، جشن های بومی و عرضه غذاهای محلی شهرستان رامسر در بوستان ولایت ساری برگزار گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2254

به "شبهای فرهنگی رامسر 9 و 10 اردیبهشت در ساری برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبهای فرهنگی رامسر 9 و 10 اردیبهشت در ساری برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید