وزیر خارجه ژاپن در چین؛ سفری برای تقویت روابط نه چندان گرم

به گزارش اخذ ویزا، تهران - خبرنگاران - وزیر خارجه ژاپن امروز شنبه به منظور برگزاری مذاکرات مالی و آنالیز مسائل موجود با چین وارد پکن شد، سفری که تحلیلگران آن را گامی برای تقویت روابط نه چندان گرم دو کشور می دانند.

وزیر خارجه ژاپن در چین؛ سفری برای تقویت روابط نه چندان گرم

به گزارش روز شنبه خبرنگاران به نقل از تارنمای مینچی ژاپن، آخرین دور مذاکرات مالی با حضور مقامات بلندپایه با هدف تعمیق روابط میان این دو قدرت مالی آسیا پیش از سفر احتمالی شی جین پینگ رئیس جمهوری چین از ژاپن برگزار خواهد شد؛ برگزاری این مذاکرات حتی با وجود تفاوت های قابل توجه در بعضی مسائل سیاسی میان دو کشور انجام خواهد شد.

تارو کونو وزیر امور خارجه ژاپن در این سفر سه روزه به چین، قرار است جلسات جداگانه ای با لی کیانگ نخست وزیر و وانگ یی وزیر امور خارجه چین با حضور شماری از وزاری دو کشور دیدار کند.

دیدار و مذاکرات این مقامات بلند پایه، زمینه دیدار رئیس جمهوری چین از ژاپن را برای که برای نخستین بار از زمان انتصاب به ریاست جمهوری چین در سال 2013 قرار است به ژاپن سفر کند را فراهم خواهند ساخت.

ژاپن میزبان نشست گروه 20 در ماه ژوئن خواهد بود.

ژاپن و چین از سال 2007 میلادی مذاکرات مالی مختلفی با یکدیگر برگزار نموده اند. این دیدار پنجمین دور از مذاکرات مالی آنها خواهد بود.

در این مذاکرات ژاپن به نشانه بهبود روابط، در مقایسه با ماه آوریل سال گذشته، گروهی پر تعداد از نمایندگان خود را برای این مذاکرات ارسال خواهد نمود.

ژاپن میخواهد از چین درخواست کند تا حفاظت از حقوق مالکیت معنوی خود را تقویت نموده و از انتقال اجباری فناوری جلوگیری کند.

با تور چین سفر کنید

همچنین انتظار می رود که خواهان محدودیت های واردات مواد غذایی ژاپن را که گفته می گردد تحت تاثیر مواد رادیواکتیو حادثه هسته ای فوکوشیما در سال 2011 قرار گرفته اند را لغو کند.

در مقابل چین نیز ممکن است از ژاپن درخواست کند تا در پروژه زیر بنایی یک کمربند- یک جاده سرمایه گذاری کند و همچنین به دلیل افزایش نگرانی های جهانی در خصوص نقص امنیتی تجهیزات مخابراتی هوآوی که چین آن را بی مورد می داند، از این کشور بخواهد تا در خصوص عدم استفاده از این تکنولوژی تجدید نظر کند.

تجارت آزاد نیز احتمالا در دستور کار خواهد بود چرا که اقتصاد چین از جنگ تعرفه ای با آمریکا رنج می برد و ژاپن نیز میخواهد مذاکرات تجاری خود را هفته آینده با واشنگتن شروع کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 161

به "وزیر خارجه ژاپن در چین؛ سفری برای تقویت روابط نه چندان گرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه ژاپن در چین؛ سفری برای تقویت روابط نه چندان گرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید