طراحی و ساخت دستگاه سورتر هوشمند که موجب تفکیک و دسته بندی محصولات می گردد

به گزارش اخذ ویزا، شرکت رباتیک اتوماسیون و هوش مصنوعی نوژان پیروز به ساخت دستگاه سورتر هوشمندی شد که با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی و با رعایت استاندارد های حوزه غذایی محصولات را تفکیک و دسته بندی نموده است.

طراحی و ساخت دستگاه سورتر هوشمند که موجب تفکیک و دسته بندی محصولات می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، شرکت رباتیک اتوماسیون و هوش مصنوعی نوژان پیروز به طراحی و ساخت دستگاه سورتر هوشمندی شد که با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی و با رعایت استاندارد های حوزه غذایی محصولات را تفکیک و دسته بندی نموده و اعتبار فراوریات صنعت کشاورزی را تضمین می نماید.

محمدرضا فرحناک مدیرعامل شرکت رباتیک اتوماسیون و هوش مصنوعی نوژان در تبادل نظر با سیزدهمین Park Talk اتاق رسانه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ضمن اشاره به جهت آغاز فعالیت شرکت، از ساخت محصولات متنوع صحبت کرد و اضافه کرد: شرکت طی چهار سال گذشته به طور اختصاصی بر روی محصول سورتر کار نموده است.

وی با بیان اینکه محصول سورتر جز صنایع تبدیلی محسوب می گردد، گفت: در صنایع تبدیلی، محصولی که به مرحله قیمت گذاری رسیده است، با یاری دستگاهی به دو بخش ارزشمند تر و بخش با ارزش کمتر تقسیم می گردد. در واقع با یک تبدیل و فرایند ساده، ارزش اضافه کرده ای به کالا اضافه می گردد و در نهایت آورده بیشتری برای فراوری کننده ایجاد خواهد شد.

فرحناک در تشریح ارزش پیشنهادی محصول سورتر گفت: افزایش کیفیت، تناژ و سرعت از مشخصه های محصول سورتر است. با استفاده از این محصول می توان استاندارد های غذایی را تضمین کرد و از زیر سوال رفتن اعتبار فراوری صنعت کشاورزی کشور جلوگیری کرد.

مدیرعامل شرکت رباتیک اتوماسیون و هوش مصنوعی نوژان مزیت شرکت های دانش بنیان را ایجاد یک دانش خاص و تمرکز بر آن دانست و اضافه کرد: طراحی و فراوری دستگاه سورتر را با تمرکز بر پسته به عنوان محصول مخصوص ایران آغاز کردیم. در این دستگاه از هوش مصنوعی برای تفکیک و دسته بندی این دانه استفاده می گردد.

وی با بیان اینکه دستگاه سورتر قابلیت استفاده برای محصولات دیگر را نیز دارد، تاکید نمود: با استفاده از دستگاه سورتر، میتوان فرایند تفکیک و دسته بندی را دقیق تر و هوشمندانه تر انجام داد. ارائه خدمات مناسب به فراوری کننده و قیمت رقابتی را از دیگر مزایای این دستگاه است.

فرحناک، بازار سورتر های هوشمند را یک بازار تازه دانست و گفت: این محصول در حال رشد بوده و به تازگی به بازار شناسانده شده است. خلق بازار تازهی برای سورتر های هوشمند، معین اندازه سهم از بازار این محصول را سخت ساخته است.

وی در تکمیل صحبت های خود به سورتر های معمولی اشاره نمود و اضافه کرد: فرایند و خروجی سورتر های رنگی موجود در بازار، با دستگاه سورتر هوشمند فرق دارد. سورتر های معمولی براساس رنگ و یا یک مشخصه ساده به تفکیک و دسته بندی می پردازند. اما سورتر های هوشمند شرکت نوژان که با برند ISorter شناخته می شوند، با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی، محصولات را برای تفکیک و دسته بندی تایید می نماید.

فرحناک با تاکید بر این نکته که تکنولوژی های تازه، باید برای مشتریان شرح داده شوند تا احساس احتیاج در آن ها بیدار شده و متوجه اهمیت محصول شوند، تشریح کرد: فراوری کنندگان محصولات کشاورزی و خشکبار و فعالان در حوزه سورتینگ دانه ها از مشتریان سورتر هوشمند محسوب می شوند. قرار گرفتن این دانش در کنار صنعت کشاورزی می تواند به یک هم افزایی بزرگ منجر گردد.

فرحناک با اشاره به تنوع در فراوری انواع دستگاه های سورتر گفت: درحال حاضر سورتر پسته به تجاری سازی رسیده و در بازار در دسترس است.

وی دریافت ایده اولیه طراحی و فراوری سورتر پسته از سمت بازار را یک اتفاق خوب دانست و گفت: همراهی یکی از فراوریکنندگان پسته در این امر جهت، به شناسایی بهتر احتیاج بازار، داشتن رشد ارگانیک برای شرکت و خلق هم افزایی منجر شد.

فرحناک از وجود چالش های متعدد به خصوص در جهت رشد کسب وکار یاد کرد و اضافه کرد: چالش های جهت رشد کسب وکار، از جنس احتیاج شرکت برای رشد است. احتیاج به سرمایه، نیروی انسانی، احتیاج به ایجاد بازار و تامین فضای کار از جمله این چالش هاست.

وی استقرار در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران را یک حمایت دانست و گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با ایفای نقش تهسیلگری و در اختیار قرار دادن فضای کارگاهی به رشد شرکت یاری نموده است.

فرحناک در شرح منظره و هدف شرکت گفت: بسیاری از محصولات فراوریی کشور به صورت خام فروخته می گردد. یاری به بخش های دیگر صنایع و خلق ارزش اضافه کرده برای محصولات فراوری شده در کشور به وسیله دانش در اختیار شرکت از جمله اهدافی است که برای تحقق آن کوشش می کنیم. این یک بازی برد برد برای کشور و صاحبان دانش در کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2211

به "طراحی و ساخت دستگاه سورتر هوشمند که موجب تفکیک و دسته بندی محصولات می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و ساخت دستگاه سورتر هوشمند که موجب تفکیک و دسته بندی محصولات می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید