طرز تهیه نان همبرگر خانگی با دستور پخت حرفه ای

به گزارش اخذ ویزا، وقتی به بوی نان تازه ای که از آشپزخانه بلند می گردد عادت کنید، دیگر بعید است که دلتان به خرید نان های آماده راضی گردد. نان تازه ای که خمیرش با دست های خودتان ورز داده می گردد و داغ از فر بیرون می آید، اشتهایتان را برمی انگیزد و خوردن هر لقمه از غذا را لذت بخش تر می نماید. در این مطلب طرز تهیه نان همبرگر خانگی را به شما آموزش می دهیم. اگر نان هایی را که پیش از این طرز تهیه شان را برایتان شرح داده بودیم آماده نموده باشید، تهیه این نان خوشمزه برگر هم به نظرتان ساده خواهد رسید.

طرز تهیه نان همبرگر خانگی با دستور پخت حرفه ای

مواد لازم برای تهیه نان همبرگر خانگی

  • آرد هفت پیمانه
  • مخمر خشک یک قاشق مرباخوری
  • گرد نانوایی یک قاشق مرباخوری
  • شیر ولرم خرید آنلاین یک پیمانه
  • شکر دو قاشق غذاخوری
  • روغن دو قاشق غذاخوری
  • نمک به اندازه لازم

طرز تهیه نان همبرگر خانگی

مرحله اول

از برگر با پنیر کبابی گرفته تا برگرهای دریایی، همه به نانی خوشمزه احتیاج دارند و در این مطلب ما طرز تهیه نان مخصوص برگر را به شما آموزش می دهیم. برای آغاز مخمر و یک قاشق شکر را در شیر حل کنید و پنج دقیقه در جای گرم بگذارید. سپس این محلول را با نیم پیمانه آب ولرم و گرد نانوایی و به جای مانده شکر و کمی نمک در کاسه بریزید و هم بزنید. شش پیمانه از آرد را کم کم روی شیر الک کنید و با دست یا کاردک چوبی مواد را خوب مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست بیاید.

مرحله دوم

روی تخته آرد بپاشید و خمیر را برای 10 تا 15 دقیقه روی آن ورز بدهید. سپس خمیر را گلوله کنید و در کاسه ای که چرب نموده اید بیندازید. یک دور خمیر را در کاسه بگردانید تا روی آن چرب گردد. یک دستمال روی کاسه بکشید و برای دو ساعت خمیر را بخوابانید تا ور بیاید.

مرحله سوم

بار دیگر روی تخته آرد بپاشید، خمیر را دو-سه دقیقه روی آن ورز بدهید و به چهار قسمت تقسیم کنید. به هر قسمت یک چانه بگیرید و چانه ها را در سینی فر که چرب نموده اید قرار دهید. روی چانه ها را با پارچه نم بپوشانید و یک ساعت دیگر هم خمیر را بخوابانید تا بار دیگر ور بیاید.

مرحله چهارم

فر را روی 200 درجه سانتی گراد گرم کنید و سینی را برای 10 تا 15 دقیقه در فر بگذارید. همین که رویه نان طلایی شد، فر را بیرون بیاورید و نان را روی شبکه سیمی قرار دهید تا خنک گردد. البته پیش از گذاشتن سینی در فر می توانید با برس روی نان ها کره آب نموده بمالید و رویشان اندازهی کنجد خام بریزید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 5 دی 1401 بروزرسانی: 5 دی 1401 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2369

به "طرز تهیه نان همبرگر خانگی با دستور پخت حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه نان همبرگر خانگی با دستور پخت حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید