غیبت سه بازیکن و دو مربی استقلال در سفر به سیرجان؛ آبی ها بازهم بدون دیاباته، نادری و شجاعیان

به گزارش اخذ ویزا، خبرگزاری خبرنگاران- نام شیخ دیاباته برای بازی با گل گهر از لیست استقلال خط خورد.

غیبت سه بازیکن و دو مربی استقلال در سفر به سیرجان؛ آبی ها بازهم بدون دیاباته، نادری و شجاعیان

به گزارش خبرنگاران، شیخ دیاباته بازیکنی است که در روزهای اخیر در بخشی از تمرین گروهی استقلال شرکت نموده و حتی در بازی درون تیمی پیروز به گلزنی هم شده بود. با این حال با تصمیم محمود فکری، نام دیاباته از لیست استقلال برای بازی با گل گهر خارج شد تا او به همراه داریوش شجاعیان و محمد نادری غایبان این بازی باشند. همچنین صمد مرفاوی و آرش برهانی به علت سرماخوردگی کاروان تیم استقلال را در سفر به سیرجان همراهی نخواهند کرد.

تیم های استقلال و گل گهر سیرجان باید در چارچوب هفته نهم رقابت های لیگ برتر به مصاف هم بروند. استقلالی ها تا اینجای لیگ بیستم در 7 ملاقات پیروز به کسب 12 امتیاز شدند و در رتبه چهارم جدول حضور دارند. در آن سو تیم گل گهر سیرجان که این فصل امیر قلعه نویی را روی نیمکت خود می بیند، در قامت یک مدعی ظاهر شده و با کسب 14 امتیاز از 8 ملاقات و تفاضل گل بهتر نسبت به صنعت نفت آبادان در صدر جدول قرار گرفته است.

در طرف مقابل گل گهر سیرجان، در حال حاضر بهترین خط حمله لیگ بیستم را در اختیار دارد. آن ها پیروز شدند در 8 ملاقاتی که به میدان رفتند 13 بار دروازه حریفان را باز نمایند. بدون شک فرمانده توپخانه امیر قلعه نویی گادوین منشایی است که پیروز شده 9 گل زده و با اقتدار در صدر جدول گلزنان قرار بگیرد. همچنین یونس شاکری هم به شرایط مسابقه رسیده و حتی در ملاقات قبلی گل گهر سیرجان مقابل ذوب آهن یک نیمه فرصت بازی کردن پیدا کرد و این احتمال وجود دارد که قلعه نویی با توجه به بازگشت او به ترکیب، از شاکری به عنوان یکی از یازده بازیکن اصلی خود مقابل استقلال استفاده کند.

تیم محمود فکری در 7 ملاقات که انجام داده پیروز شده 7 گل به ثمر برساند و 3 گل هم دریافت نموده است. در واقع آبی ها دومین خط دفاع برتر لیگ را دارند و در 5 ملاقات هم پیروز شدند گلی دریافت ننمایند و همین موضوع تقابل خط حمله گل گهر با خط دفاع استقلال را بیش از پیش جذاب می نماید. باتوجه به مصدومیت داریوش شجاعیان و بازگشت فرشید اسماعیلی به تمرینات گروهی، پیش می گردد هافبک شماره 8 آبی ها در این ملاقات فیکس بازی کند. دیگر بازیکن مصدوم استقلالی ها شیخ دیاباته است که به گفته فکری در بخشی از تمرینات گروهی روزهای گذشته شرکت نموده و با توجه به در پیش بودن دربی تهران، فکری روی شیخ دیاباته ریسک نمی نماید.

این ملاقات از یک نظر دیگر هم جذاب است؛ تقابل استقلالی های سابق با هم تیمی های خود. به جز امیر قلعه نویی که افتخارات زیادی را در قامت مربی و بازیکن با پیراهن استقلال کسب نموده، محسن کریمی، گادوین منشا، میلاد زکی پور، آرمین سهرابیان و بهنام برزای همین چند سال پیش در استقلال بازی می کردند ولی حالا با پیراهن گل گهر باید مقابل هم تیمی های سابق خود قرار بگیرند. جدال جذاب دیگر مربوط به نیمکت های دو تیم است. محمود فکری روزگاری بازوبند کاپیتانی را در تیم امیر قلعه نویی می بست و مدتی هم دستیار قلعه نویی در استقلال بود. مصاحبه های دو مربی در مورد یکدیگر نشان می دهد محمود فکری و قلعه نویی رابطه خوبی با یکدیگر دارند و این ملاقات به نوعی تقابل جذابی بین شاگرد و استاد است.

استقلال و گل گهر سیرجان تا به امروز سه بار به مصاف یکیدگر رفتند؛ 2 ملاقات در لیگ برتر و یک ملاقات در جام حذفی. استقلالی ها در هر دو ملاقاتی که به پیروزی رسیدند پیروز شدند با نتیجه دو بر یک حریف سیرجانی خود را شکست دهند. هر چند دو تقابل ابتدایی این دو تیم با رجحان آبی ها به انتها رسیده بود اما در نهایت تیم سیرجانی در بازی برگشت فصل گذشته پیروز شد با تک گل ابراهیمی استقلالی ها را در سیرجان شکست دهد. نکته جالب دیگر این است که استقلال و گل گهر سیرجان در چارچوب رقابت های لیگ برتر دو بار به مصاف هم رفتند که هر دو ملاقات بدون تماشاگر برگزار گردید. در ملاقات رفت استقلالی ها محروم بودند و بازی برگشت هم در شرایط برگزار گردید که مسابقات تحت تاثیر ویروس کرونا بود.

این ملاقات از ساعت 16:20 چهارشنبه شروع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1459

به "غیبت سه بازیکن و دو مربی استقلال در سفر به سیرجان؛ آبی ها بازهم بدون دیاباته، نادری و شجاعیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غیبت سه بازیکن و دو مربی استقلال در سفر به سیرجان؛ آبی ها بازهم بدون دیاباته، نادری و شجاعیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید